Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84335
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | From Marketing to Crisis Management: How Key Messages Changed During Corona Pandemic in Saudi Food Industry |
Other Titles |
Маркетинг у системі антикризового менеджменту: вплив пандемії COVID-19 на харчову промисловість Саудівської Аравії |
Authors |
Almutairi, F.A.
|
ORCID | |
Keywords |
клієнтоорієнтовані маркетингові стратегії харчова промисловість ділове спілкування розсилка повідомлень маркетинг COVID-19 customer-oriented marketing strategies food industry business communication messaging marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84335 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Almutairi, F. A. (2021). From Marketing to Crisis Management: How Key Messages Changed During Corona Pandemic in Saudi Food Industry. Marketing and Management of Innovations, 2, 179-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-15 |
Abstract |
У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо впливу пандемії COVID-19 на
маркетингову діяльність підприємств харчової промисловості. Основною метою дослідження є аналіз впливу COVID-19 на
ефективність стратегій розсилки повідомлень через соціальні мережі на прикладі підприємств харчової промисловості
Саудівської Аравії. Систематизація наукових напрацювань із означеної тематики засвідчила, що пандемії та епідемії суттєво
впливають на бізнес-процеси підприємств, зокрема, їх маркетингову діяльність. Теоретичним підґрунтям даної роботи є
низка досліджень, присвячених оцінюванні ефективності процесу адаптації бізнес-цілей компаній з метою зменшення впливу
негативних наслідків COVID-19. Автором зазначено, що викликані COVID-19 зміни споживчої поведінки обумовлюють
необхідність оновлення маркетингових стратегій компаній з урахуванням прогнозування коротко- та довгострокових змін на
ринку. Емпіричний аналіз засновано на результатах онлайн-опитування трьох найбільших компаній на ринку харчової
промисловості Саудівської Аравії: Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation. Дослідження проведено з використанням
кількісних методів. Для досягнення поставленої мети автором: 1) визначено особливості комунікації компаній зі споживачами
до та під час пандемії COVID-19 на прикладі мереж швидкого харчування Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation;
2) виявлено зміни стратегій розсилки повідомлень у соціальних мережах. За результатами аналізу сторінок компаній у
соціальній мережі Twitter встановлено, що пандемія COVID-19 суттєво змінила спосіб взаємодії компаній зі споживачами.
Автором систематизовано відповідні стратегії взаємодії зі споживачами. У дослідженні емпірично підтверджено та
теоретично доведено, що розсилка повідомлень у соціальних мережах є одним із дієвих інструментів комунікації зі
споживачами під час пандемії. Отримані результати можуть бути корисними при розробленні клієнтоорієнтованих
маркетингових стратегій. The paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the impact of the COVID-19 pandemic on marketing. The main purpose of the research is to analyze how COVID-19 has affected the critical messaging strategies in the Saudi food industry. Systematization of scientific background on the investigated issue indicated that pandemics and epidemics significantly impact business processes, including marketing activities. The motivation behind this study is derived from several observations on how companies have adapted their business goals to contribute to tackling the impact of COVID-19. With changes in consumers' behavior, companies had to readjust their strategies to address the anticipated short- and long-term changes in market dynamics. The research aims to reveal trends in marketing communication in the pre-COVID-19 and post-COVID-19 eras. Therefore, the process of investigation of the topic in the paper is carried out using quantitative approaches. The article specifically focuses on the objectives such as 1) establishing how Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation interacted with their customer before and after the onset of the COVID-19 pandemic; 2) uncovering changes in social media messaging strategies used by Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation. Specifically, online survey on three major companies in Saudi Arabia, Shawarmer SA, Maestro Pizza, and Hungerstation. The paper presents the results of an empirical analysis of data from each of the above company's Twitter pages, which showed that the COVID-19 pandemic has significantly changed how companies interact with their customers. Therefore, the author sought to identify the appropriate strategies adopted by the three major players in the Saudi food industry, Maestro Pizza, Hunger Station, and Shawarmer, to interact with customers. The research empirically confirmed and theoretically proved that messaging is a crucial aspect of marketing. The results of the study can be helpful in the development of customer-oriented marketing strategies. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

-629124932

1

1

108416

1686

700124231

828814

1

14935

65933964

1

6305239

1

12610474

1

1

1

1

108423

1

1

1

112916

1400248462

928603870

41751

414408
Downloads

1

1

-629124932

-707865101

1

1

263735622

3206833

1

1

108406

25148680

1

1

1

1

1

45541324

1

4756034

703

14932

108430

1

1

136601

-629124930

-1808634625

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Almutairi_mmi_2_2021.pdf | 1.59 MB | Adobe PDF | 862975289 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.