Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust |
Other Titles |
Маркетинг і менеджмент інновацій в публічному управлінні як ключові детермінанти довіри |
Authors |
Vysochyna, Alina Volodymyrivna
Semenov, Volodymyr Mykolaiovych Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9490-1026 http://orcid.org/0000-0003-2796-9631 http://orcid.org/0000-0002-7984-0293 |
Keywords |
маркетинг управління інновації електронне врядування довіра до уряду регресійний аналіз на панельних даних marketing management innovation e-governance trust in government panel data analysis |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Vysochyna, A., Semenov, V., & Kyrychenko, K. (2021). Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust. Marketing and Management of Innovations, 2, 204-212. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-17 |
Abstract |
Державне управління суттєво трансформувалось за останні кілька десятиліть під впливом численних численними
зовнішніх та внутрішніх факторів. Цифровізація соціально-економічних відносин призводить до появи та впровадження
нового виду інновацій у державному управлінні - електронного врядування. Тому розробка стратегії маркетингу та
менеджменту таким видом інновацій, як електронне врядування, вважається необхідною передумовою довіри до уряду.
Метою статті є визначення впливу електронного врядування на довіру до уряду та розробка рекомендацій щодо маркетингу
та менеджменту ним. У статті систематизовано основні національні та зарубіжні підходи до вимірювання ефективності
електронного врядування як на рівні центрального, так і субцентрального урядів. Також здійснено бібліометричний аналіз за
допомогою VOSviewer v.1.6.16 з метою виявлення ключових контекстуальних напрямків наукових досліджень з питань
електронного врядування та маркетингу та менеджменту, а також конкретизація їх змістовних перетинів. У статті висунуто
та перевірено наукову гіпотезу про позитивний вплив електронного врядування на бренд центральної та субцентральної
влади та лояльність громадян. Для перевірки цієї гіпотези було здійснено регресійний аналіз на панельних даних за
допомогою програмного забезпечення Stata 12/SE. У регресійній моделі як вимірник ефективності електронного врядування
(незалежна змінна) обрано Індекс розвитку електронного урядування (EGDI), який є композитним індикатором з трьох
індексів, таких як індекс онлайн-послуг, індекс телекомунікацій та індекс людського капіталу. У якості параметра оцінювання
довіри до центрального та субцентрального уряду та лояльності громадян (залежна змінна) обрано показник показник довіри
до уряду, який розраховується Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) і характеризує частку людей,
які повідомляють про довіру до національного уряду. Регресійна модель також включає вибірку контрольних змінних, таких
як світові показники управління. Вибірка країн складається з 19 країн-членів ОЕСР (європейських країн): Австрія, Бельгія,
Чехія, Данія, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Італія, Нідерланди, Польща, Португалія, Словацька Республіка, Швеція,
Великобританія, Естонія, Латвія, Литва та Словенія. 2008-2020 (зокрема, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). За
результатами бібліометричного та регресійного аналізу було розроблено набір практичних рекомендацій щодо перспектив
маркетингу та менеджменту електронним управлінням центральних та субцентральних органів влади. Public governance significantly transformed over the last several decades that is determined by numerous external and internal factors. Digitalization of social and economic relations results in the appearance and implementation of a new kind of innovation in public management – e-governance. Therefore, developing the marketing and management strategy of such innovation as e-governance is considered a necessary precondition for trust in government. The paper aims to determine the impact of e-governance on trust in government and the development of recommendations on marketing and management of it. In the paper, the authors systematized main national and foreign approaches to measuring e-governance efficiency both at the level of central and sub-central governments. It is also realized a bibliometric analysis with VOSviewer v.1.6.16 to identify key contextual directions of scientific research on e-governance, marketing, and management and clarify its intercepts. The paper has developed a scientific hypothesis about the positive influence of e-governance on central and sub-central government brands and citizens' loyalty. To test this hypothesis, a panel data regression analysis was realized using Stata 12/SE software. In the regression model as a proxy of e-governance efficiency (independent variable), an E-Government Development Index (EGDI) is chosen, which is a composite indicator of three indices such as online service index, telecommunication index, and human capital index. It is chosen as a proxy central and sub-central government brand and citizens' loyalty (dependent variable), an indicator of Trust in Government that is calculated by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and refers to the share of people who report having confidence in the national government. Besides, the regression model includes a sample of control variables such as Worldwide Governance Indicators. The country sample consists of 19 OECD member states (European countries): Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Hungary, Italy, The Netherlands, Poland, Portugal, Slovak Republic, Sweden, Great Britain, Estonia, Latvia, Lithuania, and Slovenia. 2008-2020 (specifically, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). Under the bibliometric and regression analysis results, a set of practical recommendations on the perspectives of central and sub-central governments' marketing and management of egovernance. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
1
Belgium
1117576072
Bulgaria
1
Canada
-1546619838
China
1
Croatia
478293134
Czechia
852618336
Denmark
705160994
Egypt
1
Germany
1965871744
Greece
672234182
India
1
Indonesia
-62579395
Iraq
1687071874
Ireland
118002
Italy
1
Jordan
1
Kazakhstan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
1525710534
Morocco
1
Netherlands
478293131
Nigeria
1
Oman
1
Pakistan
672234185
Philippines
925139364
Poland
1
Portugal
1727600
Russia
1
Singapore
1
Slovakia
547
South Africa
1
Spain
1
Sweden
478293124
Tanzania
1
Turkey
155293
Ukraine
1117576071
United Kingdom
1201727617
United States
892164757
Unknown Country
508771162
Vietnam
32500
Downloads
Brazil
892164756
Canada
-1038475536
China
1117576073
Czechia
852618337
Denmark
1
Ethiopia
1
France
-803171559
Germany
1971241699
Greece
1
India
1
Indonesia
670769507
Iran
1
Ireland
703803686
Kazakhstan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Namibia
1
Netherlands
1014706195
New Zealand
65000
Oman
1
Portugal
196450585
Romania
376194328
Singapore
5124
South Africa
-795928296
Spain
-1038475545
Sudan
1
Sweden
1
Taiwan
1
Thailand
1
Ukraine
-795928294
United Kingdom
-1038475546
United States
1117576074
Unknown Country
-803171556
Vietnam
-1546619841
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vysochyna_mmi_2_2021.pdf | 399.16 kB | Adobe PDF | 1052925206 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.