Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust |
Other Titles |
Маркетинг і менеджмент інновацій в публічному управлінні як ключові детермінанти довіри |
Authors |
Vysochyna, Alina Volodymyrivna
![]() Semenov, Volodymyr Mykolaiovych ![]() Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9490-1026 http://orcid.org/0000-0003-2796-9631 http://orcid.org/0000-0002-7984-0293 |
Keywords |
маркетинг управління інновації електронне врядування довіра до уряду регресійний аналіз на панельних даних marketing management innovation e-governance trust in government panel data analysis |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84339 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Vysochyna, A., Semenov, V., & Kyrychenko, K. (2021). Marketing and Management of Innovations in Public Governance as Core Determinants of Trust. Marketing and Management of Innovations, 2, 204-212. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-17 |
Abstract |
Державне управління суттєво трансформувалось за останні кілька десятиліть під впливом численних численними
зовнішніх та внутрішніх факторів. Цифровізація соціально-економічних відносин призводить до появи та впровадження
нового виду інновацій у державному управлінні - електронного врядування. Тому розробка стратегії маркетингу та
менеджменту таким видом інновацій, як електронне врядування, вважається необхідною передумовою довіри до уряду.
Метою статті є визначення впливу електронного врядування на довіру до уряду та розробка рекомендацій щодо маркетингу
та менеджменту ним. У статті систематизовано основні національні та зарубіжні підходи до вимірювання ефективності
електронного врядування як на рівні центрального, так і субцентрального урядів. Також здійснено бібліометричний аналіз за
допомогою VOSviewer v.1.6.16 з метою виявлення ключових контекстуальних напрямків наукових досліджень з питань
електронного врядування та маркетингу та менеджменту, а також конкретизація їх змістовних перетинів. У статті висунуто
та перевірено наукову гіпотезу про позитивний вплив електронного врядування на бренд центральної та субцентральної
влади та лояльність громадян. Для перевірки цієї гіпотези було здійснено регресійний аналіз на панельних даних за
допомогою програмного забезпечення Stata 12/SE. У регресійній моделі як вимірник ефективності електронного врядування
(незалежна змінна) обрано Індекс розвитку електронного урядування (EGDI), який є композитним індикатором з трьох
індексів, таких як індекс онлайн-послуг, індекс телекомунікацій та індекс людського капіталу. У якості параметра оцінювання
довіри до центрального та субцентрального уряду та лояльності громадян (залежна змінна) обрано показник показник довіри
до уряду, який розраховується Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) і характеризує частку людей,
які повідомляють про довіру до національного уряду. Регресійна модель також включає вибірку контрольних змінних, таких
як світові показники управління. Вибірка країн складається з 19 країн-членів ОЕСР (європейських країн): Австрія, Бельгія,
Чехія, Данія, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Італія, Нідерланди, Польща, Португалія, Словацька Республіка, Швеція,
Великобританія, Естонія, Латвія, Литва та Словенія. 2008-2020 (зокрема, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). За
результатами бібліометричного та регресійного аналізу було розроблено набір практичних рекомендацій щодо перспектив
маркетингу та менеджменту електронним управлінням центральних та субцентральних органів влади. Public governance significantly transformed over the last several decades that is determined by numerous external and internal factors. Digitalization of social and economic relations results in the appearance and implementation of a new kind of innovation in public management – e-governance. Therefore, developing the marketing and management strategy of such innovation as e-governance is considered a necessary precondition for trust in government. The paper aims to determine the impact of e-governance on trust in government and the development of recommendations on marketing and management of it. In the paper, the authors systematized main national and foreign approaches to measuring e-governance efficiency both at the level of central and sub-central governments. It is also realized a bibliometric analysis with VOSviewer v.1.6.16 to identify key contextual directions of scientific research on e-governance, marketing, and management and clarify its intercepts. The paper has developed a scientific hypothesis about the positive influence of e-governance on central and sub-central government brands and citizens' loyalty. To test this hypothesis, a panel data regression analysis was realized using Stata 12/SE software. In the regression model as a proxy of e-governance efficiency (independent variable), an E-Government Development Index (EGDI) is chosen, which is a composite indicator of three indices such as online service index, telecommunication index, and human capital index. It is chosen as a proxy central and sub-central government brand and citizens' loyalty (dependent variable), an indicator of Trust in Government that is calculated by the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and refers to the share of people who report having confidence in the national government. Besides, the regression model includes a sample of control variables such as Worldwide Governance Indicators. The country sample consists of 19 OECD member states (European countries): Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Hungary, Italy, The Netherlands, Poland, Portugal, Slovak Republic, Sweden, Great Britain, Estonia, Latvia, Lithuania, and Slovenia. 2008-2020 (specifically, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020). Under the bibliometric and regression analysis results, a set of practical recommendations on the perspectives of central and sub-central governments' marketing and management of egovernance. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1117576072

1

-1546619838

1

478293134

852618336

705160994

1

1965871744

672234182

1

-62579395

1687071874

118002

1

1

1

1

1

1525710534

1

478293131

1

1

672234185

925139364

1

1727600

1

1

547

1

1

478293124

1

155293

1117576071

1201727617

892164757

1064567084

32500
Downloads

892164756

-1038475536

1117576073

852618337

1

1

-803171559

1971241699

1

1

670769507

1

703803686

1

1

1

1

1

1014706195

65000

1

196450585

376194328

5124

-795928296

-1038475545

1

1

1

1

-795928294

-1038475546

1117576074

1064567084

-1546619841
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vysochyna_mmi_2_2021.pdf | 399.16 kB | Adobe PDF | -1374303450 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.