Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84354
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovations in Human Resource Management: Willingness and Ability of Long-Term Care Insurance
Other Titles Інновації в управлінні людськими ресурсами: готовність та можливість здійснювати страхування на довготривалий період
Authors Yin, H.
Huo, Zh.
Klietsova, N.
Li, Z.
Zhang, Y.
ORCID
Keywords страхування
Китай
експертна оцінка
управління людськими ресурсами
інновації
міжнародний досвід
страхування на довготривалий період
care insurance
China
expert evaluation
human resource management
innovation
international experience
long-term insurance
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84354
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Yin, H., Huo, Zh., Klietsova, N., Li, Z., & Zhang, Y. (2021). Innovations in Human Resource Management: Willingness and Ability of Long-Term Care Insurance. Marketing and Management of Innovations, 1, 261- 277. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-22
Abstract Ця стаття присвячена аналізу системи управління людськими ресурсами щодо просування довготривалого страхування у провінції Хенань (Китай) на прикладі міжнародного інноваційного досвіду. Систематизація наукових напрацювань з означеної проблематики засвідчила, що науковці переважно застосовують метод опитування для визначення мотивів працівників страхуватись на довготривалий період. Таким чином, у рамках дослідження застосовано метод експертної оцінки для формування опитувальника. Теоретичною та методологічною основою дослідження стали загальні та спеціальні методи наукового пізнання економічних явищ та процесів. У ході дослідження застосовано діалектичний метод для синтезу теоретичних та методологічних основ управління людськими ресурсами щодо готовності та спроможності здійснювати страхування на довгостроковий період. Опитування проводилось із 20 січня по 31 березня 2020 року. За результатами емпіричного дослідження, встановлено, що частка працівників, які мають наміри страхуватись на довготривалий період та рівнем доходу менше ніж 2000 юань становить 65.4%, із рівнем доходу від 2000 до 4000 юань – 69%, та з рівнем доходу від 4000 до 6000 юань – 74.1%. У роботі застосовано регресійний аналіз для визначення статистичної значущості між залежними та незалежними змінними. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що рівень проінформованості про страхування не впливає на попит на страхові послуги. Результати дослідження мають практичну цінність та можуть бути корисними менеджерам з управління персоналом при формуванні тактики впливу на поведінку працівників. Таким чином, на основі отриманих результатів дослідження автори сформували низку рекомендацій, зокрема: 1) підвищити публічність та стандартизувати систему управління довготривалим страхуванням; 2) сприяти розвитку сестринської справи в Китаї; 3) впроваджувати кращі іноземні практики у сфері довгострокового страхування; 4) удосконалити систему страхування та диверсифікувати страхові послуги.
This paper summarizes the arguments within the scientific discussion on the investigation of human resource management of willingness and ability of long-term care insurance. The main purpose of the research is to investigate human resource management of willingness and ability of long-term care insurance considering the innovative international experience and the case of Henan province in China. Systematization literary sources and approaches for solving how the person could be motivated to use long-term care insurance indicate that this goal could be reached by issuing questionnaires. The relevance of the decision of this scientific problem is that the demand for long-term care insurance, domestic and foreign scholars mainly use questionnaire survey to conduct quantitative and qualitative research. Investigation of the proposed topic in the paper is carried out in the following logical sequence: the method of expert analysis allowed forming the survey of long-term care insurance. The research's theoretical and methodological basics are general scientific and special methods of certain economic phenomena and processes' cognition. The dialectical method was used to synthesize theoretical and methodological foundations of human resource management of willingness and ability of long-term care insurance foreign countries and China and formulate conclusions. Methodological tools of the research methods were respondents from January 20, 2020, until the end of March 31, 2020. The paper presents the results of the empirical analysis that the proportion of those willing to participate in the long-term care insurance system with an income of «less than 2,000 yuan» is 65.4%; the proportion of those willing to participate in the long-term care insurance system with an income of «2000-4000 yuan» is 69.0%, and the proportion of those willing to participate in the long-term care insurance system with an income of «4000-6000 yuan» is 74.1%. The regression analysis as the statistical method was used to determine whether and to what extent dependent and independent variables are significant. The research empirically confirms and theoretically proves that the factors of the insurance awareness model and the regression of Q24 «are you willing to participate in the longterm care insurance system» are not significant, indicating that the insurance awareness factor is not an influential factor for the old-age care insurance demand. Therefore, the original hypothesis was denied, and the insurance consciousness model factors became not significantly related to the willingness of demand for long-term care insurance. The research results could be useful for those who have a deal with responsible staff, but for this reason, some indicators could influence his behavior. Summing up the results of the held scientific research it could be done the following recommendations. First of all, strengthening publicity and standardize management of long-term care insurance system. Secondly, that should be accelerated the development of the nursing industry with aging, chronic diseases, and other increasingly serious, China's medical resources are very scarce, especially in the nursing industry. Thirdly, it would be progressive if China absorbed the foreign long-term care insurance experience. Fourthly, it should be improved the design of long-term care insurance and increased the types of insurance products.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
2275584
Belgium Belgium
1
China China
-452383261
France France
1
Germany Germany
-1878931954
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1277680635
India India
1
Iran Iran
810348
Ireland Ireland
8946869
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
797853409
Mauritius Mauritius
1
Netherlands Netherlands
659
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
265951140
Slovakia Slovakia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
405838
Ukraine Ukraine
186951
United Kingdom United Kingdom
114526000
United States United States
-547177386
Unknown Country Unknown Country
-837602522
Vietnam Vietnam
4810

Downloads

Austria Austria
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
-1277680637
China China
-1878931955
Germany Germany
1281176329
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1277680634
India India
4551179
Iran Iran
810349
Ireland Ireland
2275583
Israel Israel
265951132
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
797853410
Pakistan Pakistan
1
Singapore Singapore
265951141
South Korea South Korea
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
58234
United Arab Emirates United Arab Emirates
-1878931955
United Kingdom United Kingdom
51248817
United States United States
797853408
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yin_mmi_2_2021.pdf 384.98 kB Adobe PDF 1449471705

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.