Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84357
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Purchase Intention of Frugal Household Appliances among Generation Y in Germany – Modified TAM Approach
Other Titles Сприйняття інноваційних ресурсозберігаючих технологій поколінням Y Німеччини: модифікований ТАМ підхід
Authors Schneider, S.
ORCID
Keywords інновації
модель прийняття технологій
побутові прибори
покоління Y
купівельні наміри
frugal innovation
technology acceptance model (TAM)
household appliances
generation Y
purchase intention
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84357
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Schneider, S. (2021). Purchase Intention of Frugal Household Appliances among Generation Y in Germany – Modified TAM Approach. Marketing and Management of Innovations, 2, 303-313. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-25
Abstract Розвиток та імплементація ресурсозберігаючих інновацій забезпечує підвищення якості продукції при одночасному скороченні сировинних та фінансових витрат на всьому ланцюгу створення вартості продукту. Автором зазначено, що, на перших етапах імплементації ресурсозберігаючі інновації створюють умови для задоволення первинних потреб суспільства країни. При цьому систематизація наукових напрацювань засвідчила, що найвищий рівень популярності ресурсозберігаючі інновації мають у промислово розвинутих країнах. Метою дослідження є виявлення відмінностей у факторах сприйняття ресурсозберігаючих інновацій між споживачами, які проживають у розвинутих країнах та країнах, що розвиваються. Автором наголошено, що покоління Y формує значну групу споживачів Німеччини (понад 15 мільйонів осіб), які зацікавлені у продуктах, що вироблені відповідно до принципів сталого розвитку та соціальної справедливості. Побутова техніка, така як пральні та посудомийні машини або кавоварки, є потенційною групою продуктів ресурсозберігаючих інновацій у таких розвинених країнах, як Німеччина. Попри те, що дана група продуктів протягом багатьох років є невід’ємною частиною повсякденного життя в промислово розвинутих країнах, вони є високовартісними та, часто, функціонально складними. У ході дослідження висунуто 12 гіпотез, які об’єднано в TAM-модель. Об’єктом дослідження є покоління Y, яке проживає у Німеччині. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі онлайн-опитування 463 респондентів з грудня 2020 року по січень 2021 року. Для підтвердження висунутих гіпотез використано багаторівневу структурну модель, яка побудована та оцінена з використанням методу часткових найменших квадратів. Отримані результати підтвердили статистично значущий вплив думки третіх сторін на покоління Y при прийнятті рішення щодо купівлі певного товару. Автором виявлено вплив рівня екологічної освіти на відношення до продукції. Попри спорідненість технологічних застосувань, у роботі виявлено, що простота використання впливає на корисність ресурсозберігаючих побутових приладів. Встановлено, що можлива цінова перевага не впливає на корисність товару для цієї групи споживачів.
Frugal innovations are characterized by a focus on the core product functions, high product quality, and the reduction of raw material and financial resources across the entire value chain. They were initially developed for people in emerging countries and focused on the unmet needs of people at the bottom of the pyramid (BOP). Different researches show that frugal innovations could also be interesting for people in industrialized countries. Existing literature indicates that customers in developed countries have different acceptance factors for frugal innovations than customers in emerging countries. The present study refers to this gap. For the first research, potential users of Generation Y from Germany are used. This generation comprised a large consumer group of more than 15 million people. They are characterized by their interest in sustainable products and social fairness. Household appliances such as washing machines, dishwashers, or coffee machines are used as a potential product group for frugal innovation in developed countries like Germany. They have been an integral part of daily life in industrialized countries for many years, but they are expensive and often highly sophisticated with many functions. The basis for the study is the Technology Acceptance Model (TAM) expanded based on the literature. A total of 12 hypotheses were derived and combined into a study model. The subject of the research was Generation Y in Germany. For model testing, a dataset of 463 participants was generated through an online survey from December 2020 to January 2021. A multi-equation structural model was created and evaluated with the variance-based procedure PLS-SEM to analyze the relationships. The results confirmed that even in the case of frugal household appliances, the opinion of third parties influences the usefulness and the purchase intention in Generation Y. Furthermore, there was an influence of environmental awareness on the attitude towards use. Despite the affinity for technological applications, the ease of use of a frugal household appliance was shown to influence the usefulness of frugal household appliances. Contrary to expectations, the performance expectations of household appliances and the possible price advantage did not influence usefulness within this consumer group. This study concluded with indications for future research approaches in this research area.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
China China
37435675
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
308
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
448079
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
303
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
72668
Taiwan Taiwan
4124
Ukraine Ukraine
5634201
United Kingdom United Kingdom
2543133
United States United States
167176596
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
16182

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
896174
Chile Chile
1
China China
37435674
Finland Finland
1
France France
1994140
Germany Germany
19989407
Hungary Hungary
1
Iceland Iceland
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
896156
Japan Japan
167176597
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
896156
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Romania Romania
37435674
Singapore Singapore
4127
South Africa South Africa
2129
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1994141
Ukraine Ukraine
11266272
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
167176596
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Schneider_mmi_2_2021.pdf 420.25 kB Adobe PDF 447163264

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.