Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84615
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Конструкти образів "Я" та "Інший" у студентів із різними індивідуально-психологічними особливостями |
Authors |
Бабич, К.І.
|
ORCID | |
Keywords |
самовідношення самоотношение self-attitude когнітивно-поведінкова терапія когнитивно-поведенческая терапия cognitive-behavioral therapy соціально-психологічний тренінг социально-психологический тренинг socio-psychological training |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84615 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Бабич, К.І. Конструкти образів "Я" та "Інший" у студентів із різними індивідуально-психологічними особливостями [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 053 - психологія / К.І. Бабич; наук. керівник Т.В. Іванова. - Суми: СумДУ, 2021. - 65 с. |
Abstract |
Бакалаврська робота присвячена вивченню особливостей сприйняття образів "Я" та "Інший" у студентів закладів вищої освіти із різними індивідуально-психологічними особливостями. Були проаналізовані особливості самосприйняття та сприйняття іншої людини, а також вплив різних індивідуальних особливостей, таких як тривожність, аутосимпатія, самоповага. Визначені поняття самооцінки, самовідношення та тривожності, описані структурні компоненти сприйняття образу "Я" та "Інший".
Підібрано методики для дослідження самовідношення, тривожності та сприйняття образу "Я" та "Інший". Обгрунтовано та здійснено дослідження. Визначено найбільш ефективні психологічні техніки для розвитку позитивного самовідношення у студентів закладів вищої освіти. Пояснено використання когнітивно-повендінкового напрямку для розвитку позитивного самовідношення.
Розроблено програму розвитку позитивного самовідношенняу студентів методами когнітивно-поведінкового напрямку психології. Проведено часткову апробацію програми розвитку, описано особливості її реалізації у онлайн-режимі, проаналізовано етапита результи її впровадження. The bachelor's degree robot is assigned to the development of special features of the image of "I" and "the best" from students in the form of advanced education and special psychological characteristics. Bully analyzed the peculiarities of self-perception and the reception of the young people, as well as the infusion of new individualities, such as anxiety, autosympathy, self-talk. The meaning of the understanding of self-assessment, self-perception and anxiety, the description of the structural components of the image of "I" and "Іnshy". Methods for self-adolescence, anxiety and reception of the image of "I" and "Іnshy" have been selected. It is grounded and ready to go. The bachelor's thesis is devoted to the study of the peculiarities of the perception of the images "I" and "Ishshiy" in students of higher education institutions with different individual psychological characteristics. Peculiarities of self-perception and perception of another person were analyzed, as well as the influence of various individual characteristics, such as anxiety, autosympathy, self-esteem. The concepts of self-esteem, self-attitude and anxiety are defined, the structural components of the perception of the image "I" and "Other" are described. The research is substantiated and carried out. The most effective psychological techniques for the development of positive self-attitude in students of higher education institutions are identified. The use of cognitive-behavioral direction for the development of positive self-attitude is explained. The program of development of positive self-attitude in students by methods of cognitive-behavioral direction of psychology is developed. A partial approbation of the development program is carried out, the peculiarities of its implementation in the online mode are described, the stages of the results of its implementation are analyzed. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
104
Germany
1
Greece
1
Ireland
2194
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
971625
United Kingdom
11295
United States
725319
Downloads
Belarus
1
Canada
1
Czechia
7844
Estonia
1
Finland
7834
France
54207
Germany
971624
Japan
84
Lithuania
7835
Netherlands
725320
Norway
1
Poland
1710544
Romania
7838
Russia
1
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
1710545
United Kingdom
7857
United States
1710543
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Babich_bac_rob.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | 6922083 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.