Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84627
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності (на прикладі ТОВ "Артіпак") |
Authors |
Первак, Д.А.
|
ORCID | |
Keywords |
маркетингове середовище маркетинговая среда marketing environment конкурентоспроможність підприємства конкурентоспособность предприятия competitiveness of enterprise конкуренти конкуренты competitors |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84627 |
Publisher | Конотопський інститут Сумського державного університету |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Первак, Д.А. Аналіз маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності (на прикладі ТОВ "Артіпак"): робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 073 - менеджмент / Д.А. Первак, наук. кер. Г.І. Самусь. - Конотоп: Конотопський інститут Сумського державного університету, 2021. - 42 с. |
Abstract |
У роботі розглянуто теоретичні основи проведення аналізу маркетингового середовища підприємства: поняття і структура; етапи аналізу; методи та інструменти маркетингу, що використовуються для розробки і реалізації нових продуктів.
Проведено аналіз маркетингового середовища і конкурентоспроможності підприємства.
Визначені основні проблеми маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності. В работе рассмотрены теоретические основы проведения анализа маркетинговой среды предприятия: понятие и структура; этапы анализа; методы и инструменты маркетинга, которые используются для разработки и реализации новых продуктов. Проведен анализ маркетинговой среды и конкурентоспособности предприятия. Определены основные проблемы маркетинговой среды предприятия и пути повышения его конкурентоспособности. Theoretical bases of realization of analysis of marketing environment of enterprise are in-process considered: concept and structure; stages of analysis; methods and marketing instruments that is used for development and realization of new products. The analysis of marketing environment and competitiveness of enterprise is conducted. Certain basic problems of marketing environment of enterprise and ways of increase of his competitiveness. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (КІ) |
Views
China
-6289667
Czechia
1
Côte d’Ivoire
1
France
1
Germany
466870281
Greece
33432
Hong Kong SAR China
1
Ireland
-515591730
Japan
1
Lithuania
1
Luxembourg
9250694
Mongolia
1
Netherlands
1881238674
Norway
1
Poland
95718
Singapore
1
Sweden
7613
Ukraine
1761317274
United Kingdom
-268140938
United States
-972465589
Unknown Country
-1938641523
Downloads
Austria
1881238607
Belarus
-515591699
Belgium
160165
Bulgaria
-807720680
Canada
825906980
China
-6289666
Czechia
466870275
Denmark
1
Estonia
1
Finland
1881238613
France
-1443691255
Georgia
1
Germany
-6289674
Gibraltar
209577
India
-804574689
Ireland
898352603
Italy
927074307
Latvia
1319725083
Lithuania
1283908726
Moldova
1428264532
Netherlands
940714545
Norway
1319725046
Poland
-6289677
Portugal
1283908661
Romania
-268140909
Russia
1319725081
Slovakia
1319725079
South Korea
1
Spain
-515591733
Switzerland
1
Ukraine
-972465586
United Kingdom
-972465591
United States
-972465588
Unknown Country
466870252
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pervak_bac_rob.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | 1682106798 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.