Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85153
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Рекламні комунікації як чинник соціалізації у сучасному українському суспільстві |
Other Titles |
Рекламные коммуникации как фактор социализации в современном украинском обществе Advertising communications as a factor of socialization in modern Ukrainian society |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
бренд brand рекламні комунікації рекламные коммуникации advertising communications рекламне повідомлення рекламное сообщение advertising message соціалізація социализация socialization людиноцентричні комунікаційні технології человекоцентричные коммуникационные технологии |
Type | Synopsis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85153 |
Publisher | Київський національний університет імені Тараса Шевченка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Яненко, Я. В. Рекламні комунікації як чинник соціалізації у сучасному українському суспільстві : автореф. дис. ... д-ра наук із соціальних комунікацій : 27.00.06. Київ, 2021. 40 с. |
Abstract |
На підставі аналізу зарубіжних і вітчизняних наукових праць, широкої джерельної бази, масиву емпіричних даних визначено комунікаційні засоби соціалізаційного впливу реклами на цільову аудиторію; запропоновано класифікацію основних образів героїв реклами на основі їх соціалізаційного впливу; простежено зв’язок споживацької задоволеності з соціальним схваленням як фактором соціалізаційного впливу та розроблено соціально-комунікаційну модель впливу рекламних комунікацій на процес соціалізації (AIDASSoc), що дозволило обґрунтувати соціально-комунікаційну сутність впливу рекламних комунікацій як чинника соціалізації.
Теоретично осмислено та систематизовано множину інструментів та технологій сучасних рекламних комунікацій як чинників соціалізації, що дало змогу доповнити теорію рекламних комунікацій низкою нових концептуальних положень, класифікацій, моделей тощо, окреслити шляхи розвитку сучасної української реклами. На основании анализа зарубежных и отечественных научных трудов, широкой базы источников, массива эмпирических данных определены коммуникационные средства социализационного воздействия рекламы на целевую аудиторию; предложена классификация основных образов героев рекламы на основе их социализационного воздействия; прослежена связь потребительской удовлетворенности с социальным одобрением как фактором социализационного влияния и разработана социально-коммуникационная модель влияния рекламных коммуникаций на процесс социализации (AIDASSoc), что позволило обосновать социально-коммуникационную сущность влияния рекламных коммуникаций как фактора социализации. Теоретически осмыслено и систематизировано множество инструментов и технологий современных рекламных коммуникаций как факторов социализации, что позволило дополнить теорию рекламных коммуникаций рядом новых концептуальных положений, классификаций, моделей и т.д., наметить пути развития современной украинской рекламы. In the first chapter of the dissertation, the characteristics of the problem situation are determined, which is manifested through the need of each individual to obtain relevant knowledge, skills, norms, value orientations, behavior patterns and through the contradictions between the means of its satisfaction. In the second chapter of the dissertation, features of tools and technologies of modern advertising communications as a factor of socialization are determined. In the third chapter of the dissertation, the importance of human-centric communication technologies as a factor of modern socialization was noted. The author defined a number of human-centric communication technologies that are oriented to the needs and interests of the target audience of advertising, in particular, storytelling, infographic, teaser advertising, native advertising. In the fourth chapter of the dissertation, the characteristics of advertising heroes are determined through their influence on the process of socialization of the target audience. The author's classification of main characters of advertising heroes based on their socialization impact: the hero-rebel, the hero-conformist, the hero-innovator, the hero-professional. In the fifth chapter in the dissertation the importance of satisfaction of the target audience of advertising communications as a factor of socialization influence was noted, defines the features of the socializing influence of advertising communications, based on the satisfaction of the target audience, defines the relationship between consumer satisfaction and social approval. On the basis of advertising models AIDAS and AISDALSLove the author developed a social-communication model of the influence of advertising communications on the process of socialization – AIDASSoc. |
Appears in Collections: |
Автореферати |
Views
Belgium
1
Bolivia
1
China
255980715
Germany
533916106
Honduras
1
Iran
1
Ireland
3391933
Japan
-1791045704
Lithuania
1
Philippines
1
Russia
-1254057004
Singapore
533916108
Spain
255980716
Sweden
553060741
Ukraine
-1791045703
United Kingdom
-506375425
United States
1622605892
Unknown Country
1127624062
Downloads
Austria
7185
Belarus
148070
Bulgaria
1
Canada
1
Czechia
1
Finland
1
France
29269
Germany
-902328568
India
1
Japan
1622605896
Kazakhstan
387633
Lithuania
-506375425
Moldova
1
Netherlands
2016
Norway
-1294652319
Poland
-1294652319
Romania
45047
Russia
1
Singapore
1
Spain
1
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
1622605893
United Kingdom
-1139293458
United States
1622605894
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
avtoref_Yanenko.pdf | 528.72 kB | Adobe PDF | -268865175 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.