Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85201
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Організація інформаційно-просвітницької кампанії серед майбутніх батьків щодо вакцинації дітей
Authors Кирпаньова, М.С.
ORCID
Keywords вакцинація
вакцинация
vaccination
поствакцинальні ускладнення
поствакцинальные осложнения
Postvaccinal complications
соціальна реклама
социальная реклама
social promotion
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85201
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Кирпаньова М. С. Організація інформаційно-просвітницької кампанії серед майбутніх батьків щодо вакцинації дітей : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 229 - громадське здоров'я / наук. кер. Ю. К. Васильєв. Суми : Сумський державний університет, 2021. 32 с.
Abstract ВООЗ відносить у список глобальних загроз людству відмову від вакцинації. Імунізація запобігає 2-3 млн смертей у світі щороку, а ще 1,5 млн людей можна врятувати, якщо охоплення щепленнями збільшиться. Для стимулювання населення до вчасної та необхідної вакцинації можна розглядати соціальну рекламу, як потужний інструмент, що здатен позитивно впливати на поведінку та світосприйняття людей.
ВОЗ относит в список глобальных угроз человечеству отказ от вакцинации. Иммунизация предотвращает 2-3 млн смертей в мире ежегодно, а еще 1,5 млн человек можно спасти, если количество прививок увеличится. Для стимулирования населения к своевременной и необходимой вакцинации можно рассматривать социальную рекламу, как мощный инструмент, способный положительно влиять на поведение и мировосприятие людей.
The WHO included in the list of global threats a refusal to vaccinate. Immunization prevents 2-3 million deaths worldwide every year, and another 1.5 million people can be saved if vaccination coverage increases. To stimulate the population to timely and necessary vaccination, one can consider social advertising (promotion) as a powerful tool that can positively influence the health behavior and world perception in people.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (НН МІ)

Views

China China
11823997
Ireland Ireland
2921
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
80738424
Ukraine Ukraine
121107633
United Kingdom United Kingdom
178131
United States United States
121107638
Unknown Country Unknown Country
835182

Downloads

China China
1
France France
52562
Germany Germany
23647993
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
52564
Norway Norway
117
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
80738422
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
121107637
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Kyrpanova_bac_rob.pdf 1.16 MB Adobe PDF 225599302

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.