Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85201
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Організація інформаційно-просвітницької кампанії серед майбутніх батьків щодо вакцинації дітей |
Authors |
Кирпаньова, М.С.
|
ORCID | |
Keywords |
вакцинація вакцинация vaccination поствакцинальні ускладнення поствакцинальные осложнения Postvaccinal complications соціальна реклама социальная реклама social promotion |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85201 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Кирпаньова М. С. Організація інформаційно-просвітницької кампанії серед майбутніх батьків щодо вакцинації дітей : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 229 - громадське здоров'я / наук. кер. Ю. К. Васильєв. Суми : Сумський державний університет, 2021. 32 с. |
Abstract |
ВООЗ відносить у список глобальних загроз людству відмову від вакцинації. Імунізація запобігає 2-3 млн смертей у світі щороку, а ще 1,5 млн людей можна врятувати, якщо охоплення щепленнями збільшиться. Для стимулювання населення до вчасної та необхідної вакцинації можна розглядати соціальну рекламу, як потужний інструмент, що здатен позитивно впливати на поведінку та світосприйняття людей. ВОЗ относит в список глобальных угроз человечеству отказ от вакцинации. Иммунизация предотвращает 2-3 млн смертей в мире ежегодно, а еще 1,5 млн человек можно спасти, если количество прививок увеличится. Для стимулирования населения к своевременной и необходимой вакцинации можно рассматривать социальную рекламу, как мощный инструмент, способный положительно влиять на поведение и мировосприятие людей. The WHO included in the list of global threats a refusal to vaccinate. Immunization prevents 2-3 million deaths worldwide every year, and another 1.5 million people can be saved if vaccination coverage increases. To stimulate the population to timely and necessary vaccination, one can consider social advertising (promotion) as a powerful tool that can positively influence the health behavior and world perception in people. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (НН МІ) |
Views
China
11823997
Ireland
2921
Israel
1
Lithuania
1
Singapore
80738424
Ukraine
121107633
United Kingdom
178131
United States
121107638
Unknown Country
835182
Downloads
China
1
France
52562
Germany
23647993
Israel
1
Lithuania
52564
Norway
117
Poland
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
80738422
United Kingdom
1
United States
121107637
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kyrpanova_bac_rob.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | 225599302 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.