Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85274
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Визначення навчально-мотиваційних факторів у студентів ВНЗ та аналіз драйверів трудової активності населення
Authors Лісовська, Д.В.
ORCID
Keywords мотивація
мотивация
motivation
трудова активність населення
трудовая активность населения
labor activity of the population
освіта
образование
education
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85274
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Лісовська, Д.В. Визначення навчально-мотиваційних факторів у студентів ВНЗ та аналіз драйверів трудової активності населення [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 073 – Менеджмент / Д.В. Лісовська; наук. керівник Ю.Т. Матвєєва. – Суми: СумДУ, 2021. – 47 с.
Abstract У роботі розкривається актуальність теми мотивації в сфері навчальної та трудової діяльності та висвітлюється її практична цінність. Задається об'єкт та предмет наукового дослідження, визначаються мета і завдання, методологічна база дослідження, її теоретичні основи. Описано теоретико-методичні аспекти сутності та змісту понять «навчально-мотиваційні фактори» та «драйвери трудової активності населення». Були розглянуті дані досліджень різних науковців світу на дану тематику і організацій, які виявляли науковий інтерес. У роботі проаналізовані джерела інформації і показана статистика поширення досліджень серед країн на тему драйверів і мотивації населення. Для написання роботи було проведено дослідження навчально-мотиваційних факторів шляхом анкетування українських і іноземних студентів. На основі отриманих результатів були виявлені актуальні проблеми сучасної освітньої системи. Також нами було проаналізовано і порівняно психологічні і навчально-мотиваційні аспекти академічної діяльності українських і іноземних ВНЗ. Досліджено фактори, які впливають ефективність трудової активності населення через призму форм навчання в університетах. У висновку сформовані приклади шляхів вдосконалення навчальної системи. Майбутні дослідження можна зробити на основі даної роботи і з’ясувати взаємозв’язок між відповідями респондентів і їх ставленням до навчання та їх академічною успішністю. Це дозволить сформувати уявлення про розвиток ставлення учня до навчання під дією впливу різних навчально-мотиваційних факторів.
The work highlights the relevance of the topic of motivation in education with work and explains its practical value. In the work object and object of scientific research are defined, goals and tasks are defined, the methodological basis of the research is defined, its theoretical basis is defined. Theoretical-methodological aspects of the essence and content of concepts «educational-motivational factors» and «drivers of labor activity of population» are described. The research data of various scientists on this topic and organizations were considered, showed scientific interest. The paper analysed sources of information and showed statistics on the dissemination of research to countries on drivers and motivation. In order to write the work, a study of educational and motivational factors was carried out by means of questionnaires of Ukrainian and foreign students. On the basis of the results obtained, current problems of the modern educational system were discovered. We also analyzed and compared psychological and educational-motivational aspects of academic activity of Ukrainian and foreign universities. The factors influencing the efficiency of working activity of the population through the prism of forms of study at universities are investigated. The conclusion provides examples of ways to improve the educational system. Future researches could build on this work and explore the relationship between respondents' responses and their attitudes towards learning and academic achievement. This will make it possible to form an idea of the development of the attitude of the pupil to learning under the influence of various educational motivations.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
90
Germany Germany
1
Ireland Ireland
7583
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
2001127
United Kingdom United Kingdom
31334
United States United States
3197073
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Finland Finland
805183
France France
3197072
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
2315
Romania Romania
1
Turkey Turkey
262
Ukraine Ukraine
2001128
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3197071

Files

File Size Format Downloads
Lisovska_bac_rob.pdf 812.15 kB Adobe PDF 9203037

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.