Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85378
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce |
Other Titles |
Розвиток дропшиппінгу як найпоширенішого методу електронної комерції. за обставин COVID-19 |
Authors |
Pokhylko, Svitlana Vasylivna
Dvorianova, T. Voloshyna E., E. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5739-2795 |
Keywords |
дропшипінг електронна комерція інтернет-маркетинг цифрова економіка платформи електронної комерції drop-shipping e-commerce internet marketing digital economy e-commerce platforms |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85378 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Pokhylko, S., Dvorianova, T., Voloshyna, E. Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2021. № 2. С. 108−117. DOI: 10.21272/1817-9215.2021.2-13 |
Abstract |
Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу
пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних
публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою.
Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює
складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної
комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів
для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи
всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають
увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає
необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються.
У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників
бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу,
найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено
переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм
дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику
взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми
продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали
перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та
взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і
прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна
концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати
магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна. This article is devoted to analysis of the theoretical foundations and economic essence of drop shipping and the influence of COVID-19 on drop shipping development. The authors conducted bibliometric analysis of the most relevant publications in the Scopus database. The most cited publications on this theme are presented in the paper. Systematization of the scientific background shows that e-commerce exponential growth enhances the impact of drop shipping on developments in business processes. Thus, such an e-commerce drop-shipping supply chain has many advantages. One of them is evident in collaboration with manufacturers and the search for consumers to be supplied for buying their goods and services. Concomitantly, a drop shipper advertises a product to a producer on drop shipper’s own websites employing all the marketing strategies and taking orders from the clients. The authors particularly noted the features of inventory management when such a method of e-commerce is used. The reason is that there is no need for a drop shipper to store any products. Hence, the inventory costs are drastically cut. This paper analyzes the main drop shipping tools and their advantages for improving business indicators. The paper embodies the essence of dropshipping from a drop shipper side. The article carries out an analysis of drop shipping types, the most common e-commerce platforms and marketing tools to improve the running the business. This work compares advantages and disadvantages of drop shipping for both a seller and a buyer. Author's algorithm of drop shipping– steps of the drop shipping model functioning - is presented in the work as well as current statistics of the interrelation of the pandemic COVID-19 and a tremendous growth of ecommerce. It was defined that the sales amount among some product categories has soared several times as the pandemic started in the world. Clients preferred to purchase toiletries, medication, food, books, clothes and shoes in online stores. The results of the scientific study are analysis of the major indicators of the drop shipping market and forecast for the future rise in such purchases without a straight participation of producers. Due to the fact that this drop shipping innovative concept provides flexibility and time saving, the clients do not have to visit brickand-stick stores. Which is attractive to clientele and used widely during the lockdown. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Australia
1259453509
Austria
-43493714
Bangladesh
1727128409
Belgium
-43493707
Brazil
630779824
Bulgaria
1
Canada
247599501
Chile
163402
China
630779829
Colombia
1
Croatia
2050189689
Cyprus
208603
Czechia
1
Côte d’Ivoire
1
Denmark
189620
Ecuador
-43493709
Egypt
618913887
Estonia
1
Fiji
1
Finland
-420672653
France
1727128412
Germany
-43493699
Greece
1830810573
Hong Kong SAR China
-348893543
Hungary
1727128388
Iceland
1
India
1697526296
Indonesia
498499324
Iran
1
Ireland
-1837983262
Israel
-658824139
Italy
126672
Japan
1697526310
Jordan
107040
Kenya
-2140348004
Latvia
123991
Lebanon
764130012
Libya
119629
Lithuania
1444274737
Malaysia
630779832
Malta
1
Mauritius
62850
Mexico
1
Nepal
1
Netherlands
1727128452
Nigeria
435499554
Norway
318856
Oman
84349
Pakistan
1727128408
Peru
151416
Philippines
1697526323
Poland
-1775588008
Portugal
132493427
Puerto Rico
1
Romania
-1722617717
Russia
1
Saudi Arabia
1
Singapore
2119845056
Slovenia
1
South Africa
764130013
South Korea
-348893529
Spain
-1904395165
Sri Lanka
1697526356
Sweden
-348893527
Switzerland
-348893549
Syria
163253
Taiwan
23518
Trinidad & Tobago
1
Turkey
764130014
Ukraine
1611484463
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-43493701
United States
-43493697
Unknown Country
-269805064
Vietnam
630779822
Zimbabwe
1697526283
Downloads
Australia
220900
Austria
-43493713
Belgium
96814
Brazil
-194587920
Canada
1889406271
Chile
1
China
-2140348007
Croatia
2050189690
Czechia
1
Côte d’Ivoire
1
Denmark
1
Egypt
1
Finland
178872
France
-2140348005
Germany
-1516606902
Greece
203261
Hong Kong SAR China
1
India
1697526297
Indonesia
-841517281
Iran
1
Ireland
132028
Israel
1
Italy
1
Kenya
132493413
Latvia
36764
Libya
1
Lithuania
1727128399
Malaysia
-348893522
Malta
1
Morocco
132493416
Nepal
1
Netherlands
-43493702
Nigeria
189740
Pakistan
132493420
Panama
195028
Philippines
1697526324
Poland
-1775588006
Puerto Rico
1
Qatar
1
Romania
-1722617716
Russia
1
South Africa
1258400431
Spain
-1904395164
Sri Lanka
1697526355
Sweden
1
Syria
172389
Taiwan
997536363
Tunisia
1
Turkey
764130015
Ukraine
1830810572
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1697526343
United States
1697526289
Unknown Country
-269805061
Vietnam
630779823
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pokhylko_internet_marketing.pdf | 598.99 kB | Adobe PDF | -1496710356 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.