Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85486
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Напрямки посилення інформаційного навантаження обліку суб’єктів малого бізнесу. |
Authors |
Ovcharova, Nataliia Viktorivna
Мартиненко, Т.В. Самотой, Ю.С. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8362-3283 |
Keywords |
облік учет accounting суб’єкти малого підприємництва субъекты малого предпринимательства small business entities управління управление management облікова політика учетная политика accounting policy управлінський облік управленческий учет management accounting |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85486 |
Publisher | Видавничий дім «Гельветика» |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Овчарова Н. В., Мартиненко Т. В., Самотой Ю. С. Напрямки посилення інформаційного навантаження обліку суб’єктів малого бізнесу. // Економіка та суспільство. 2021. № 28. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/ |
Abstract |
Стаття присвячена актуальним питанням організації обліку суб’єктів малого підприємництва в системі управління підприємством. Проаналізовано основні фактори, що обумовлюють особливості організації обліку та його напрямки. З метою оптимізації внутрішньої системи управління бізнесом та підвищення ефективності інформаційного забезпечення для аналізу та прийняття керівництвом стратегічних управлінських рішень у роботі обґрунтовано доцільність ведення управлінського обліку. У статті запропоновано схему його організації, алгоритм процесу впровадження. Окреслено основні його етапи та напрямки. В межах другого етапу сформованого алгоритму визначено основні елементи, які повинні містить Наказ про облікову політику суб’єктів малого підприємництва в частині організації управлінського обліку. Статья посвящена актуальным вопросам организации учета субъектов малого предпринимательства в системе управления предприятием. Проанализированы основные факторы, обусловливающие особенности организации учета и его направления. С целью оптимизации внутренней системы управления бизнесом и повышения эффективности информационного обеспечения для анализа и принятия руководством стратегических управленческих решений в работе обоснована целесообразность ведения управленческого учета. В статье предложена схема его организации, алгоритм процесса внедрения, модель управления финансовыми результатами. Определены основные его этапы и направления. В рамках второго этапа алгоритма определены основные элементы, которые должен содержать Приказ об учетной политике субъектов малого предпринимательства в части управленческого учета. The article is devoted to topical issues of the organization of accounting of small businesses in the enterprise management system. Small business occupies a particularly important place in the economy of each country and is considered the most socially important, promising and innovative form of business. The stable economic development of the country depends on the development of small business enterprises, through its mechanism the problems of employment, replenishment of the budget, saturation of the consumer market with goods and services are solved. Further normal development of one's own business requires effective management decisions on key areas of its operation. This in turn determines the availability of relevant information support, which creates a basis for productive management decisions. The main factors that determine the features of the organization of accounting and its direction are analyzed. In order to optimize the internal business management system and increase the efficiency of information support for the analysis and management of strategic management decisions in the work substantiated the feasibility of management accounting. The article proposes the scheme of its organization, the algorithm of the implementation process, the model of financial results management. An important place in ensuring the sustainable development is the state of development of business management, the effectiveness of internal management which requires objective and relevant accounting and information support. They will be implemented in terms of basic areas of small business and close integration of management and financial accounting. The paper outlines its main stages and directions. In the second stage of the algorithm, the main elements that must be contained in the Order on the accounting policy of small businesses in terms of management accounting. Keeping management records for small businesses on an ongoing basis will allow you to control the business, develop a development strategy for future periods, optimize pricing policy, evaluate the results, identify deviations, and identify reserves. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
China
1
Ireland
46073
Japan
1
Lithuania
1
Poland
3278
Singapore
1
Sweden
984
Ukraine
272175
United Kingdom
136088
United States
1920001
Unknown Country
1
Downloads
China
136086
Germany
1
India
1
Lithuania
1
South Africa
24104
Switzerland
483
Ukraine
544190
United Kingdom
1
United States
1920002
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ovcharova_accounting.pdf | 308.01 kB | Adobe PDF | 2624869 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.