Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Екологічний маркетинг |
Other Titles |
Environmental marketing Экологический маркетинг |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() Prokopenko, Olha Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
екологічний маркетинг екологічні потреби екологічні товари Взаємодія інтересів суб’єктів ринку Споживачі екологічних товарів экологический маркетинг экологические потребности экологические товары взаимодействие интересов субъектов рынка потребители экологических товаров Environmental marketing Environmental needs Environmental goods The interaction of sub’êktìv market Consumers of environmental goods |
Type | Article |
Date of Issue | 2003 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 |
Publisher | Преса України |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ильяшенко С., Прокопенко О. Экологический маркетинг // Экономика Украины, 2003. - № 12. – С. 56-61. |
Abstract |
У статті викладено концептуальні основи екологічного маркетингу, висвітлено поняття екологічних потреб і еволюцію екологічних потреб у часі, розкрито поняття екологічних товарів, запропонована їх класифікація за ступенем екодеструктивно впливу на довкілля. Запропоновано підходи до оптимізації вибору напрямків розвитку підприємств на основі екологічних товарів, досліджено особливості просування екологічних товарів на ринок
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 В статье изложены концептуальные основы экологического маркетинга,раскрыто понятие экологических потребностей и эволюция экологических потребностей во времени. Раскрыто понятие экологических товаров, предложена из классификация по степени экодеструктивного влияния на окружающую среду. Предложены подходы к оптимизации выбора направлений развития предприятия на основе экологических товаров, исследованы особенности продвижения экологических товаров на рынок При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 The article outlined the conceptual framework for environmental marketing, addressed the concept of environmental needs and the evolution of environmental needs in time, revealed the concept of environmental goods, offered them the classification of the degree of ekodestruktivno impact on the environment. Proposed theoretical-methodological approaches to optimization choice of directions of the development of enterprises based on environmental goods, especially the promotion of environmental goods are on the market When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

2

1

8

124266

15

-1462017369

204461

21

126948

1

1

1

97800

8

-1208995470

1041102846

1349535021

1

1

1

2

3

-554336130

1286838520

1802344220

128238

1
Downloads

1

214452

22123493

42723

57671

3

1

60818

196898

1802344219

120580

1

67271

22123491

224084

1

1

82719248

1

-1462017370

1

84569

21397544

1

1

1072882662

1018068777

-1462017370

108590

1349535019

1072882662
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
2003_19.pdf | 310.98 kB | Adobe PDF | -753747253 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.