Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85516
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title International Overview of Business Profiles from the Perspective of Instagram Users
Other Titles Бізнес-профіль у соціальній мережі Instagram: міжнародний контекст
Authors Machova, R.
Santa, K.
Basa, P.
ORCID
Keywords бізнес-профілі
Instagram
маркетинг в Instagram
онлайн-маркетинг
соціальні медіа
соціальні мережі
business profiles
Instagram
Instagram marketing
online marketing
social media
social media networks
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85516
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Machova, R., Santa, K., & Basa, P. (2021). International Overview of Business Profiles from the Perspective of Instagram Users. Marketing and Management of Innovations, 3, 11-22. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-01
Abstract Запуск бізнес-кабінету соціальною мережою Instagram сформувала нові можливості для промоції діяльності компаній. Цифрофізація та розвиток інтернет-маркетингу сприяла масовому переходу бізнесу у онлайн-середовище, створенню власних web-сторінок, у тому числі у соціальних мережах (Facebook, Instagram тощо). У статті авторами систематизовано науковий доробок щодо просування у соціальних мережах. Основною метою статті є аналіз ефективності функціонування бізнес-кабінету соціальної мережи Instagram. Теоретичний базис сформовано на основі результатів систематизації наукового доробку щодо просування у соціальних мережах. Авторами відмічено, що підходи та індикатори оцінювання ефективності бізнес-профілів компаній в Instagram залежать від країни їх функціонування. Авторами оцінено ставлення користувачів Instagram досліджуваних країн до бізнес-профілів. З огляду на це, у статті висунуто такі наукові питання: 1) Чи стежать користувачі Instagram за бізнес-профілями? 2) На скільки користувачі впізнають бренд компаній у соціальній мережі Instagram? 3) Який контент в бізнес-профілях більш сприймається Instagram користувачам? 4) Чи готові Instagram користувачі рекламувати товари в особистому профілі? Вихідну базу для емпіричного дослідження сформовано на основі панельних даних онлайн-опитування респондентів з країн Європейського Союзу, а саме Словаччини, Угорщини та Румунії, що проводилося з лютого 2019 року по грудень 2020 року. Для емпіричного обґрунтування висунутих гіпотез дослідження у статі застосовано інструментарій перехресного аналізу, тоді як результати дослідження представлено за допомогою графічного аналізу. Практичні розрахунки здійснено з використання програмного забезпечення Microsoft Excel та SPSS. Відповідно до отриманих результатів авторами зроблено висновок про наявність відмінностей у ставленні користувачів до бізнес-профілів у соціальній мережі Instagram залежно від країни. Результати дослідження можуть бути застосовані у бізнесі, маркетинговими фахівцями та агентствами, які працюють в досліджуваних та інших країнах.
Since creating a business Instagram profile is accessible, an increasing number of businesses discovered a new marketing potential. In addition to large enterprises, many self-entrepreneurs and small enterprises register on the websites. They use Instagram as a marketing tool. The authors noted that many valuable publications have already been published addressing the issue. The main objective of this study is to examine the business profiles in terms of Instagram users. The theoretical background to study was prepared using the available scientific literature in social media and Instagram marketing. The central question of the empirical research is whether it is necessary to perceive business profiles in different terms if the company is operating in multiple countries. The research operated with data from three European countries: Slovakia, Hungary, and Romania. The main goal was to find out how Instagram users in the surveyed countries relate to business profiles. The research questions were as follows: Do Instagram users follow business profiles? How developed is the user’s brand recognition ability? What kind of posts do they like on business profiles? Do they show a willingness to advertise products on their profile? The online questionnaire survey was conducted between February 2019 and December 2020. The obtained data were analyzed in Microsoft Excel and SPSS statistical program. The methodological tools of research were cross-tabulation analysis to analyze the research hypotheses and graphical analysis to present the research results. Answers of Instagram users were analyzed by country. The results detected differences in users’ attitudes towards the business profiles by the countries involved in the research. There are only negligible differences, which do not indicate that treating Instagram users in the studied countries different would be necessary. The research results are accessible for businesses, marketing professionals, and agencies operating in one or all countries involved in the survey or outside the research area.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1436193599
Belgium Belgium
1
Canada Canada
798035755
China China
899806
Denmark Denmark
-908196990
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
212248
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
133806110
India India
133806108
Indonesia Indonesia
-917628726
Iran Iran
6011159
Ireland Ireland
-1978495307
Israel Israel
1119990395
Japan Japan
1072557695
Lithuania Lithuania
6011157
Malaysia Malaysia
34042362
Morocco Morocco
1
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
9910
Oman Oman
34042359
Pakistan Pakistan
1119990397
Philippines Philippines
1385152422
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1436193591
Romania Romania
1
Singapore Singapore
-1235328783
South Africa South Africa
899826
South Korea South Korea
248
Sweden Sweden
24161
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
62578
Ukraine Ukraine
197128
United Kingdom United Kingdom
-1883485346
United States United States
2145115389
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
34042371

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
484663602
Canada Canada
1072557697
China China
-2044570508
Czechia Czechia
-866731417
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
France France
106638
Germany Germany
191357
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-866731417
Indonesia Indonesia
-1235328782
Israel Israel
34042366
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
484663602
Malaysia Malaysia
1436193602
Mexico Mexico
1436193597
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
157895
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
899800
Portugal Portugal
1072557694
Romania Romania
215327
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
137074
South Korea South Korea
709974221
Spain Spain
1385152423
Taiwan Taiwan
187146
Turkey Turkey
81466
Ukraine Ukraine
1446001945
United Kingdom United Kingdom
1596071280
United States United States
-1235328784
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Machova_business_profiles.pdf 450.41 kB Adobe PDF 616390542

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.