Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85516
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | International Overview of Business Profiles from the Perspective of Instagram Users |
Other Titles |
Бізнес-профіль у соціальній мережі Instagram: міжнародний контекст |
Authors |
Machova, R.
Santa, K. Basa, P. |
ORCID | |
Keywords |
бізнес-профілі маркетинг в Instagram онлайн-маркетинг соціальні медіа соціальні мережі business profiles Instagram marketing online marketing social media social media networks |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85516 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Machova, R., Santa, K., & Basa, P. (2021). International Overview of Business Profiles from the Perspective of Instagram Users. Marketing and Management of Innovations, 3, 11-22. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-01 |
Abstract |
Запуск бізнес-кабінету соціальною мережою Instagram сформувала нові можливості для промоції діяльності компаній.
Цифрофізація та розвиток інтернет-маркетингу сприяла масовому переходу бізнесу у онлайн-середовище, створенню
власних web-сторінок, у тому числі у соціальних мережах (Facebook, Instagram тощо). У статті авторами систематизовано
науковий доробок щодо просування у соціальних мережах. Основною метою статті є аналіз ефективності функціонування
бізнес-кабінету соціальної мережи Instagram. Теоретичний базис сформовано на основі результатів систематизації
наукового доробку щодо просування у соціальних мережах. Авторами відмічено, що підходи та індикатори оцінювання
ефективності бізнес-профілів компаній в Instagram залежать від країни їх функціонування. Авторами оцінено ставлення
користувачів Instagram досліджуваних країн до бізнес-профілів. З огляду на це, у статті висунуто такі наукові питання: 1) Чи
стежать користувачі Instagram за бізнес-профілями? 2) На скільки користувачі впізнають бренд компаній у соціальній мережі
Instagram? 3) Який контент в бізнес-профілях більш сприймається Instagram користувачам? 4) Чи готові Instagram
користувачі рекламувати товари в особистому профілі? Вихідну базу для емпіричного дослідження сформовано на основі
панельних даних онлайн-опитування респондентів з країн Європейського Союзу, а саме Словаччини, Угорщини та Румунії,
що проводилося з лютого 2019 року по грудень 2020 року. Для емпіричного обґрунтування висунутих гіпотез дослідження у
статі застосовано інструментарій перехресного аналізу, тоді як результати дослідження представлено за допомогою
графічного аналізу. Практичні розрахунки здійснено з використання програмного забезпечення Microsoft Excel та SPSS.
Відповідно до отриманих результатів авторами зроблено висновок про наявність відмінностей у ставленні користувачів до
бізнес-профілів у соціальній мережі Instagram залежно від країни. Результати дослідження можуть бути застосовані у бізнесі,
маркетинговими фахівцями та агентствами, які працюють в досліджуваних та інших країнах. Since creating a business Instagram profile is accessible, an increasing number of businesses discovered a new marketing potential. In addition to large enterprises, many self-entrepreneurs and small enterprises register on the websites. They use Instagram as a marketing tool. The authors noted that many valuable publications have already been published addressing the issue. The main objective of this study is to examine the business profiles in terms of Instagram users. The theoretical background to study was prepared using the available scientific literature in social media and Instagram marketing. The central question of the empirical research is whether it is necessary to perceive business profiles in different terms if the company is operating in multiple countries. The research operated with data from three European countries: Slovakia, Hungary, and Romania. The main goal was to find out how Instagram users in the surveyed countries relate to business profiles. The research questions were as follows: Do Instagram users follow business profiles? How developed is the user’s brand recognition ability? What kind of posts do they like on business profiles? Do they show a willingness to advertise products on their profile? The online questionnaire survey was conducted between February 2019 and December 2020. The obtained data were analyzed in Microsoft Excel and SPSS statistical program. The methodological tools of research were cross-tabulation analysis to analyze the research hypotheses and graphical analysis to present the research results. Answers of Instagram users were analyzed by country. The results detected differences in users’ attitudes towards the business profiles by the countries involved in the research. There are only negligible differences, which do not indicate that treating Instagram users in the studied countries different would be necessary. The research results are accessible for businesses, marketing professionals, and agencies operating in one or all countries involved in the survey or outside the research area. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1436193599

1

798035755

899806

-908196990

1

1

212248

1

133806110

133806108

-917628726

6011159

-1978495307

1119990395

1072557695

6011157

34042362

1

1

1

1

9910

34042359

1119990397

1385152422

1

1436193591

1

-1235328783

899826

248

24161

1

62578

197128

-1883485346

2145115389

-320805661

34042371
Downloads

1

1

1

484663602

1072557697

-2044570508

-866731417

1

1

1

106638

191357

1

1

-866731417

-1235328782

34042366

1

484663602

1436193602

1436193597

1

157895

1

1

899800

1072557694

215327

1

137074

709974221

1385152423

187146

81466

1446001945

1596071280

-1235328784

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Machova_business_profiles.pdf | 450.41 kB | Adobe PDF | 616390542 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.