Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85544
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Impact of Modern Communication Marketing Tools to Increase the Innovativeness of Business |
Other Titles |
Вплив сучасних інструментів маркетингових комунікацій на підвищення інноваційності бізнесу |
Authors |
Krchova, H.
Svejnova Hoesova, K. |
ORCID | |
Keywords |
маркетингові комунікації нтернаціоналізація МСП традиційний маркетинг сучасний маркетинг онлайн-маркетинг marketing communication internalization SME traditional marketing modern marketing online marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85544 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Krchova, H., & Svejnova Hoesova, K. (2021). The Impact of Modern Communication Marketing Tools to Increase the Innovativeness of Business. Marketing and Management of Innovations, 3, 117-126. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-10 |
Abstract |
Метою статті є аналіз впливу інструментів маркетингових комунікацій на рівень інноваційності малих та середніх
підприємств Словацької Республіки. Авторами відмічено, що у відповідь на виклики пандемії COVID-19 більшість компанії
були змушені перевести бізнес-процеси у дистанційний формат. Таким чином, використання онлайн-технологій забезпечено
функціонування низки бізнес-процесів, зокрема підтримку продаж, маркетинг, спілкування між співробітниками та
стейкхолдерами тощо. При цьому адаптація до нових умов, спричинила зміни у купівельних звичках споживачів. Емпіричне
дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 825 менеджерів та/або власників малих та
середніх підприємств Словацької Республіки. Методологія даного дослідження заснована на використанні інструментарію
регресійного аналізу. Отримані результати засвідчили, що традиційні та сучасні інструменти маркетингових комунікацій
сприяли підвищенню рівня інноваційності компаній. Авторами визначено вплив інтернаціоналізації бізнесу на його
інноваційний розвиток. Для емпіричного обґрунтування висунутої гіпотези авторами застосовано метод розрахунку площ
побудованих багатокутників. Результати дослідження дали підстави стверджувати, що сучасні інструменти маркетингових
комунікацій були на 14.7% ефективнішими у випадку інноваційних компаній, у порівнянні з неінноваційними. За отриманими
результатами дослідження визначено низку можливостей для вдосконалення сучасних інструментів маркетингової
комунікації, а саме застосування технологій штучного інтелекту в онлайн-комунікаціях зі стейкхолдерами за допомогою
мобільних маркетингових програм, аналітичних інструментів або чат-ботів. The scientific paper aims to examine the influence of marketing communication tools on the innovation of small and medium-sized enterprises increasing in the Slovak Republic. Nowadays the most companies struggle with business revenue due to the pandemic situation of COVID-19 disease. Many business processes moved to the online area, especially daily workers cooperation, communication with customers, sales support, and almost all types of marketing activities. Experience has shown that the key to success in business is the adequate setup of the communication tools. This issue is important not only in the company, but it took a crucial role in the communication with customers. Customers had to adapt to the new COVID-19 situation that dramatically changed their shopping habits. The survey responses were divided into two basic groups focused on traditional marketing and modern (online) tools. The research rests on data from the interviews with 825 managers or owners of small and medium-sized enterprises of the Slovak Republic. Data were examined using descriptive and regression analysis. The presented results showed that traditional and modern tools of marketing communication impacted increasing the innovation of companies. Besides, the impact of business internationalization on increasing business innovation has been demonstrated. The results were supplemented using various modern marketing tools. For evaluating these results, the method of calculation of constructed surface polygons was used. The findings showed that modern marketing communication tools were better for innovative companies than for non-innovative ones. This difference is up to 14.7%. Moreover, the findings showed many possibilities for improving modern marketing communication tools such as artificial intelligence in online communication through mobile marketing applications, analytical tools, or chatbots. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

44501680

1

4017206

1

1

1

1

4017207

4017184

1

1

1

4017177

1

97174

1

1

173987979

102742

1

4017192

1

1

1

1

1546

1

173987984

4017198

1

1

1

300

1

1

1

191320

905

178414

1718884880

1303605807

-680949217

173987988

205485
Downloads

1

205493

1

1

-1984378208

1

-1332663717

-1006806468

1

1800761322

-1006806468

-1984378211

1

1

54002

1518681413

987374651

1

1

1

89886915

1

70690

1549

1

44501681

1800761321

205304

1

977748557

1518681413

1543

1

1

1

1718884882

89886914

1

977748556

1303605805

173987989
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krchova_marketing_communication.pdf | 569.85 kB | Adobe PDF | 1393049649 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.