Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85572
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Internal Website Presentations of Czech Luxury Fashion Businesses in the COVID-19 Era |
Other Titles |
Трансформація корпоративних веб-сайтів чеських компаній індустрії моди під час COVID-19 |
Authors |
MacGregor Pelikanova, R.
|
ORCID | |
Keywords |
корпоративна соціальна відповідальність пандемія корона вірус цифровий маркетинг висока мода веб-сторінка corporate social responsibility covid pandemic digital marketing high-end slow fashion webpage |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85572 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | MacGregor Pelikanova, R. (2021). Internal Website Presentations of Czech Luxury Fashion Businesses in the COVID-19 Era. Marketing and Management of Innovations, 3, 211-222. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-18 |
Abstract |
У статті систематизовано аргументи та контраргументи щодо напрямів удосконалення маркетингової, управлінської та
інноваційної діяльності провідних компаній індустрії моди у Чехії під час світової пандемії COVID-19. Автором наголошено,
що світова пандемія корона вірусу спричинила стрімкий розвиток цифрових технологій та актуалізувала проблематику
представлення діяльності компаній в інтернет-середовищі, наповнення актуальним контентом їх корпоративні веб-сайти.
Основною метою статті є оцінювання ступеня висвітлення на офіційних веб-сторінках компаній індустрії моди питань щодо
їх функціонування під час пандемії COVID-19, впровадження ними інновацій, дотримання принципів сталого розвитку та
корпоративної соціальної відповідальності. Результати систематизації наукових джерел та підходів до вирішення означеної
проблематики засвідчили, що світова пандемія COVID-19 значно вплинула на галузь виробництва непродовольчих та
високовартісних товарів, зокрема індустрії моди. Актуальність даної тематики має теоретичне та практичне значення,
оскільки світова криза COVID-19 є більше негативним викликом, ніж позитивною можливістю для бізнесу, що, як наслідок,
може спричинити банкрутство. Методологічною основою дослідження є спрощений метод експертних оцінок Дельфі, метата контент-аналізи, а також інструментарій телеологічного методу. Об’єктом дослідження є корпоративні веб-сайти ТОП-20
чеських компаній індустрії моди в Чехії станом на літо 2021 року. У статті емпірично підтверджено та теоретично доведено,
що потенціал досліджуваних веб-сайтів не повністю розкрито. Результати дослідження мають теоретичну та практичну
цінність для бізнесу. Автором надано низку рекомендацій щодо підвищення рівня представлення компаній високої моди в
Інтернет-середовищі, наповнення їх веб-сайтів релевантним контентом тощо. На основі отриманих результатів автором
сформовано напрями удосконалення маркетингової, управлінської та інноваційної діяльності компаній високої моди під час
світової пандемії COVID-19. This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of tools boosting marketing, management, and innovations via digital platforms, such as internal websites of the top Czech luxury fashion businesses in the COVID-19 era. The main purpose of the research is to perform a case study about how these websites address COVID-19, innovations, sustainability, and corporate social responsibility. Systematization of the scientific sources and approaches for solving the problem indicated that the COVID-19 pandemic has heavily impacted industries that are dispensable and, at the same time, costly. The relevance of this scientific problem's decision matters theory and practice since the COVID-19 crisis is rather a negative challenge than a positive opportunity for businesses, which often ends up paying the ultimate price – falling into bankruptcy. A battery of employed methodological tools includes a simplified Delphi method with data processing by a panel of experts, the meta-analysis and content analysis, and teleological interpretations instruments. The research object is the Summer 2021 version of the internal websites of the top 20 Czech luxury fashion businesses based on their pre-COVID-19 turnover in 2018. The paper presents an empirical analysis based on this case study and juxtaposes it to prior academic findings. The research empirically confirmed and theoretically proved the underplayed potential of the websites of luxury fashion businesses. The research results could be helpful for theory adjustments and have practical implications and offer recommendations for businesses. They lead to propositions about the internal perspective and digital readiness to inform about it and a general attitude to the marketing, management, and innovations during crises. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
470
China
1
Czechia
1
Egypt
1
Ghana
1
Hong Kong SAR China
1
Ireland
76270
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
3768285
Taiwan
1
Turkey
94
Ukraine
484929
United Arab Emirates
1
United Kingdom
135310
United States
7536566
Unknown Country
1
Vietnam
2543
Downloads
Canada
1
China
1415
Germany
3768284
Hong Kong SAR China
1
India
9884
Italy
89
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Slovakia
9884
South Korea
1
Taiwan
1
Turkey
2539
Ukraine
969773
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1410
United States
7536565
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pelikanova_mmi_3_2021.pdf | 337.4 kB | Adobe PDF | 12299853 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.