Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85574
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Closing Techniques for Selling Software Innovations
Other Titles Методи закриття угоди при продажу інноваційного програмного забезпечення
Authors Kozludzhova, K.
ORCID
Keywords методи закриття угоди
інновації
товарні інновації
продажі
воронка продаж
closing techniques
nnovation
product innovations
sales
sales process
software industry
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85574
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Kozludzhova, K. (2021). Closing Techniques for Selling Software Innovations. Marketing and Management of Innovations, 3, 223-236. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-18
Abstract Метою статті є визначення ефективних методів закриття угоди при оформленні продажів інноваційних продуктів. Автором зазначено, що закриття угоди продажі має важливе значення, оскільки на даному етапі воронки продаж, компанії переконують своїх клієнтів придбати їх товар. Таким чином, застосування правильного методу закриття угоди має значний вплив на її результат. У статті висвітлюється важливість методів закриття угоди продажів для комерціалізації інноваційного процесу. За результатами систематизації наукових напрацювань встановлено, що воронка продаж є ключовим фактором успішної комерціалізації інновацій у галузі програмного забезпечення. Однак, компанії-розробники програмного забезпечення є некомпетентними у здійсненні продаж. Об'єктом дослідження є продакт-менеджери та власники компанійрозробників програмного забезпечення у Болгарії. Вибірку даних сформовано методом випадкового відбору. Емпіричне дослідження проведено на основі результатів опитування респондентів та вторинних даних. За результатами аналізу наукових напрацювань підтверджено важливість воронки продаж програмного забезпечення інноваційних продуктів. Автором зазначено, що застосування релевантних методів продажу забезпечують успішність закриття угоди про продаж. Таким чином, у роботі наголошено на необхідності пошуку та впровадження ефективних методів продажу інноваційних продуктів в індустрії програмного забезпечення. При цьому особливе значення має останній етап воронки продаж – закриття угоди. Результати дослідження сприяють кращому розумінню концепції продаж та важливості застосування різних методів закриття угод при переконанні клієнтів придбати інноваційний продукт. За результатами теоретичного аналізу визначеного головні та допоміжні методи закриття угод, а також основні знання та вміння, які можуть бути корисними торговим представникам інноваційних продуктів, застосовані при побудові довгострокових відносин та завоювання довіри клієнтів у галузі програмного забезпечення.
The paper aims to generate and establish an understanding of effective closing techniques for selling innovative products. Closing a sale is important because this is the stage of the sales process where companies convince their customers to commit to their offer. Using the right closing technique has a huge impact on the outcome of the deal. The paper outlines the importance of the sales closing techniques for the accomplishment of the innovation commercialization process. The literature review and the conducted research study emphasized the sales process as a key factor for the successful commercialization of innovations in the software industry. Software companies feel confident in their ability to develop innovations but not in their ability to sell them. The research employed a descriptive research design. It used a quantitative method for data collection, which was the survey method. The research object is product managers and owners of software companies in Bulgaria. The conduction of the survey used the probability sampling design. Apart from the primary research, secondary data was also examined. The literature review was another research method for data collection used in the research study. The paper presents the results of a literature review and an empirical analysis, which confirm the importance of the sales process in the software industry when innovative products are concerned. Using the right selling techniques, companies develop a successful sales process for the innovative products they create. These findings resulted in searching and presenting effective selling techniques that salespeople in the software industry can use when selling innovations. Software companies recognize that the sales process requires certain knowledge of sales and the last stage of the sale process (the close stage). The research paper provides deeper meaning and understanding of the concept of selling and establishes the importance of using different closing techniques to persuade the customer to buy innovative products. Key salesperson's abilities and skills were also discussed in the paper. Based on the literature analysis and the conducted research study, the author summarized main and supporting closing techniques that could be useful for sales representatives in the software industry to sell more innovative products, build long-term relationships, and win trusted customers. The author outlined some main knowledge and abilities required for selling innovative products in the software industry.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
1910
Austria Austria
12216
Bangladesh Bangladesh
1
Bulgaria Bulgaria
1
China China
1903
Colombia Colombia
1
Finland Finland
1
Germany Germany
-2008096609
India India
12214
Ireland Ireland
7783421
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
138013
Philippines Philippines
1
South Africa South Africa
323
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
263816
Turkey Turkey
1893
Ukraine Ukraine
220957601
United Kingdom United Kingdom
60770041
United States United States
-1248759987
Unknown Country Unknown Country
1549058297
Vietnam Vietnam
46636

Downloads

Argentina Argentina
1745538036
Australia Australia
1
Austria Austria
12217
Bangladesh Bangladesh
1
Bulgaria Bulgaria
5597549
Canada Canada
1204205381
China China
1745538035
France France
1
Germany Germany
-1248759988
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-1248759984
Ireland Ireland
1
Japan Japan
248389025
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
248389023
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1901
South Africa South Africa
1912
Spain Spain
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
662872729
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1248759985
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kozludzhova_mmi_3_2021.pdf 311.42 kB Adobe PDF 2114265867

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.