Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85577
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Some elements of marketing activities in blood service companies: content strategy of the site |
Authors |
Khomenko, Liliia Mykolaivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
контентна стратегія контентная стратегия content strategy служба крові служба крови blood service маркетингова діяльність маркетинговая деятельность marketing activities |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85577 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Khomenko L. M. Some elements of marketing activities in blood service companies: content strategy of the site // Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Sumy : Sumy State University, 2020. P. 360-364. |
Abstract |
Контентна стратегія є складовою PR-діяльності. Вона безпосередньо впливає на формування позитивного іміджу компанії в очах споживача. Успішний контент дозволяє сформувати імідж компанії як експерта у своїй галузі, підвищити довіру цільової аудиторії, лояльність до неї, збільшити продажі. Було проаналізовано теми публікацій на сайті Сумського обласного центру служби крові протягом 2016 - травня 2020 р. та визначено основні тематики публікацій. Оскільки лояльність аудиторії та рівень довіри до центру не розраховуються конкретними цифрами, ефективність такої діяльності може оцінювати за допомогою непрямих показників: залучення людей до соціальних мереж (рівень активності, зростання коментарів), запитання донорів, кількість повторних відвідувань, збільшення часу перебування на сайті.
Таким чином, дуже важливо мати добре підготовлену контентну стратегію для всіх підприємств. Особливо це важливо для центрів крові: добре підготовлена контентна стратегія дозволяє закладу поступово формувати необхідний позитивний імідж центру та пропагує ідею донорства серед населення. Content strategy is a component of PR activities. It directly affects the formation of a company’s positive image in the consumer’s eyes. Successful content allows company to form the company’s image as an expert in its field, to increase the target audience’s trust, loyalty to the company, increase sales. It was analysed topics of publications on the site of the Sumy regional centre of the blood service during 2016 – May 2020. As the loyalty of the audience and the level of trust to centre is not calculated by specific figures, the effectiveness of such activities can be assessed using indirect indicators: involvement of people in social networks (activity level, growth of comments), questions asked by donors, number of repeat visits, increase the time spent on the site. Thus, it is very important to have well-prepared content strategy for all enterprises. Especially it is important for blood service company: wellprepared content strategy allows blood service company to gradually form the necessary positive image of the centre and promotes the idea of donation among the population. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Germany
112
Indonesia
1
Ireland
4287
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
224
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
77043
United Kingdom
23971
United States
684507
Unknown Country
1
Vietnam
451
Downloads
Canada
1
China
1
Germany
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
154033
United Kingdom
1
United States
578415
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khomenko_content strategy.pdf | 338.82 kB | Adobe PDF | 732455 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.