Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85739
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Креативний людський капітал як основа функціонування креативних корпорацій |
Other Titles |
Creative human capital as a basis for the functioning of creative corporations |
Authors |
Поснова, Т.В.
|
ORCID | |
Keywords |
креативний людський капітал креативна корпорація креативність інновації creative human capital creative corporation creativity innovations |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85739 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Поснова, Т. В. Креативний людський капітал як основа функціонування креативних корпорацій // Механізм регулювання економіки. 2021. № 3. С. 38-45. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.03 |
Abstract |
У статті досліджено сутність та умови функціонування креативних корпорацій та креативного
людського капіталу. Визначено, що креативні корпорації є складовими креативних індустрій та
здійснюють виробництво креативної продукції, а одним із основних ключових факторів
виробництва та впровадження інновацій в таких корпораціях є креативний людський капітал.
Саме креативні можливості працівників утворюють основу потенціалу креативної корпорації
через створення, інтеграцію, трансформацію своїх компетенцій та креативних навичок відповідно
до вимог креативної економіки. У статті наведені головні ознаки, що вирізняють креативні
корпорації від інших типів корпорацій, а також наведені фактори формування та розвитку
креативного людського капіталу. Визначено, що для ефективного управління креативним
капіталом необхідно застосовувати відповідні управлінські підходи та при цьому розуміти
специфіку креативної діяльності корпорації. The paper aimed to investigate the core and the conditions of functioning of creative corporations and creative human capital.It is determined that creative corporations are the constituent parts of creative industries which perform the production of creative products, and creative human capital is one of the key factors of production and innovation in such corporations. It is outlined that the main potential of the creative corporation is achieved by creative abilities of the employees such as creativity, integration and transformation of their competencies and creative skills in accordance with the creative economy requirements. The article figures out the main features that distinguish between creative corporations and other types of corporations, and at the same time, it describes the factors of formation and development of creative human capital. It is resumed that for effective creative capital management it is necessary to operate appropriate management approaches and, at the same time to understand the peculiarities of creative activity of such corporations. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Argentina
1
Belgium
1
China
1
France
1
Germany
25666
Ireland
492478
Lithuania
1
Nigeria
1
Singapore
1
Ukraine
136067
United Kingdom
50846
United States
3312740
Unknown Country
8035611
Downloads
Belgium
1
Canada
1
China
1902610
France
1
Germany
25675
Hong Kong SAR China
1
Ireland
16463
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Romania
1
Singapore
492
Switzerland
1
Ukraine
2607674
United Kingdom
1
United States
4017808
Unknown Country
8035612
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Posnova_mer_3_2021.pdf | 434.49 kB | Adobe PDF | 16606344 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.