Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85739
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Креативний людський капітал як основа функціонування креативних корпорацій
Other Titles Creative human capital as a basis for the functioning of creative corporations
Authors Поснова, Т.В.
ORCID
Keywords креативний людський капітал
креативна корпорація
креативність
інновації
creative human capital
creative corporation
creativity
innovations
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85739
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Поснова, Т. В. Креативний людський капітал як основа функціонування креативних корпорацій // Механізм регулювання економіки. 2021. № 3. С. 38-45. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2021.93.03
Abstract У статті досліджено сутність та умови функціонування креативних корпорацій та креативного людського капіталу. Визначено, що креативні корпорації є складовими креативних індустрій та здійснюють виробництво креативної продукції, а одним із основних ключових факторів виробництва та впровадження інновацій в таких корпораціях є креативний людський капітал. Саме креативні можливості працівників утворюють основу потенціалу креативної корпорації через створення, інтеграцію, трансформацію своїх компетенцій та креативних навичок відповідно до вимог креативної економіки. У статті наведені головні ознаки, що вирізняють креативні корпорації від інших типів корпорацій, а також наведені фактори формування та розвитку креативного людського капіталу. Визначено, що для ефективного управління креативним капіталом необхідно застосовувати відповідні управлінські підходи та при цьому розуміти специфіку креативної діяльності корпорації.
The paper aimed to investigate the core and the conditions of functioning of creative corporations and creative human capital.It is determined that creative corporations are the constituent parts of creative industries which perform the production of creative products, and creative human capital is one of the key factors of production and innovation in such corporations. It is outlined that the main potential of the creative corporation is achieved by creative abilities of the employees such as creativity, integration and transformation of their competencies and creative skills in accordance with the creative economy requirements. The article figures out the main features that distinguish between creative corporations and other types of corporations, and at the same time, it describes the factors of formation and development of creative human capital. It is resumed that for effective creative capital management it is necessary to operate appropriate management approaches and, at the same time to understand the peculiarities of creative activity of such corporations.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Argentina Argentina
1
Belgium Belgium
1
China China
1
France France
1
Germany Germany
25666
Ireland Ireland
492478
Lithuania Lithuania
1
Nigeria Nigeria
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
136067
United Kingdom United Kingdom
50846
United States United States
3312740
Unknown Country Unknown Country
4017806

Downloads

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1902610
France France
1
Germany Germany
25675
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
16463
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
492
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
2607674
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
4017808
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Posnova_mer_3_2021.pdf 434.49 kB Adobe PDF 8570733

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.