Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85786
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну |
Authors |
Гусейнзаде, І.Р.
|
ORCID | |
Keywords |
якість качество quality новий товар новый товар new product управління якістю управление качеством quality management |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85786 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гусейнзаде І. Р. Аналіз впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Т. М. Майборода. Суми : Сумський державний університет, 2021. 43 с. |
Abstract |
В роботі розглянуто теоретичні та методичні засади впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну.
На базі використання системного аналізу до вивчення процесів взаємозв’язку рівня якості нової продукції та її ціни, було виявлено головні фактори управління якістю продукції, окремі показники якості продукції, що впливають на загальну ціну та обґрунтована необхідність проведення попередніх економічних підрахунків до початку створення нової продукції з підвищеним рівнем якості. Визначено економічну ефективність підвищення рівня якості продукції та надано рекомендації по економічній рентабельності створення нового продукту.
Виявлено можливість збільшення додаткових прибутків при створенні нової продукції з підвищеним рівнем якості (використано диференційований метод оцінки рівня якості). В работе рассмотрены теоретические и методические основы влияния повышения уровня качества новой продукции на ее цену. На базе использования системного анализа к изучению процессов взаимосвязи уровня качества новой продукции и ее цены, были выявлены главные факторы управления качеством, отдельные показатели качества которые влияют на общую цену и обоснована необходимость проведения предварительных экономических расчетов до начала создания новой продукции с повышенным уровнем качества. Определена экономическая эффективность повышения уровня качества продукции и даны рекомендации по экономической рентабельности создания нового продукта. Выявлена возможность увеличения дополнительных доходов при создании новой продукции с повышенным уровнем качества (использовано дифференцированный метод оценки уровня качества). The paper considers the theoretical and methodological principles of the impact of improving the quality of new products on its price. Based on the use of systematic analysis to study the relationship between the level of quality of new products and their prices, the main factors of product quality management, some indicators of product quality that affect the overall price and the need for preliminary economic calculations to create new products from high quality. The economic efficiency of increasing the level of product quality is determined and recommendations on the economic profitability of creating a new product are given. The possibility of increasing additional profits when creating new products with a higher level of quality is identified (a differentiated method of assessing the level of quality is used). |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Czechia
1
Germany
22996
Ireland
3045
Italy
1
Lithuania
1
Romania
1
Ukraine
3985159
United Kingdom
45993
United States
9259520
Unknown Country
26633441
Downloads
Czechia
1
Finland
1
France
129
Germany
13316720
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1653
Romania
1
Ukraine
13316720
United Kingdom
1
United States
13316720
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Guseinzade_bac_rob.pdf | 618.39 kB | Adobe PDF | 39951950 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.