Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85790
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування товарної стратегії підприємства |
Authors |
Подгорний, Є.Д.
|
ORCID | |
Keywords |
асортимент ассортимент assortment товарна політика товарная политика commodity policy товарна стратегія товарная стратегия commodity strategy |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85790 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Подгорний Є. Д. Формування товарної стратегії підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Я. В. Кобушко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 47 с. |
Abstract |
У роботі розглянуто теоретичні основи формування товарної стратегії підприємства, види класифікацій товарних стратегій. Досліджено роль та значення товарної стратегії у плануванні діяльності підприємства, методи формування товарної стратегії підприємства.
Проведено аналіз існуючої товарної стратегії підприємства, показників комерційної діяльності (на прикладі ПАТ Дніпропетровський комбінат харчових концентратів у м. Суми). Розраховано максимально допустимий обсяг реалізації окремих видів продукції досліджуваного підприємства у м. Суми. Запропоновані рекомендації з формування ефективної товарної стратегії для підприємства. В работе рассмотрены теоретические основы формирования товарной стратегии предприятия, виды классификаций товарных стратегий. Исследована роль и значение товарной стратегии в планировании деятельности предприятия, методы формирования товарной стратегии предприятия. Проведен анализ существующей товарной стратегии предприятия, показателей коммерческой деятельности (на примере ООО Днепропетровский комбинат пищевых концентратов в г. Сумы). Рассчитан максимально допустимый объем реализации отдельных видов продукции исследуемого предприятия в г. Сумы. Предложенные рекомендации по формированию эффективной товарной стратегии для предприятия. The theoretical bases of formation of commodity strategy of the enterprise, kinds of classifications of commodity strategies are considered in the work. The role and significance of commodity strategy in planning of enterprise activity, methods of formation of commodity strategy of enterprise are investigated. The analysis of the existing commodity strategy of the enterprise, indicators of commercial activity (on an example of PJSC Dnepropetrovsk plant of food concentrates in Sumy) is carried out. The maximum allowable volume of sales of certain types of products of the investigated enterprise in Sumy is calculated. Recommendations on formation of effective commodity strategy for the enterprise are offered. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
21222973
China
1
Germany
242
Ireland
111794376
Lithuania
1
Romania
462565
Thailand
1
Ukraine
726720364
United Kingdom
2355718
United States
726720371
Unknown Country
1
Downloads
Austria
1
Azerbaijan
1
Belize
1
Bulgaria
6833
Canada
1347063737
Czechia
220240197
Denmark
1
Estonia
785315660
Finland
6841
France
-1674003370
Georgia
1
Germany
1589276614
Ireland
220240196
Italy
21143
Japan
78
Latvia
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
111794373
Norway
21222999
Poland
1589276618
Portugal
42300
Romania
220240190
Russia
785315659
Saudi Arabia
1
Serbia
1347063741
Spain
785315674
Switzerland
1347063733
Turkey
1
Ukraine
1589276622
United Kingdom
785315679
United States
726720373
Unknown Country
365755
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Podhornyi_bac_rob.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | -1087720233 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.