Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85804
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Удосконалення комунікаційної діяльності підприємства в умовах карантинних обмежень внаслідок пандемії СOVID-19 (на прикладі ТОВ «Like Центр») |
Authors |
Каблучко, Є.А.
|
ORCID | |
Keywords |
комунікація коммуникация communication організація комунікаційної діяльності организация коммуникационной деятельности organization of communication activities карантинні обмеження карантин quarantine restrictions |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85804 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Каблучко Є. А. Удосконалення комунікаційної діяльності підприємства в умовах карантинних обмежень внаслідок пандемії СOVID-19 (на прикладі ТОВ «Like Центр») : робота на здобуття кваліфікаційного рівня магістра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. В. М. Кислий. Суми : Сумський державний університет, 2021. 56 с. |
Abstract |
В даній кваліфікаційній роботі магістра розглянуто сутність та значення комунікаційної діяльності підприємства, а також визначені сучасні засоби комунікаційної діяльності. Охарактеризовано особливості комунікаційної діяльності, базуючись на основних проблемах карантинних обмежень внаслідок пандемії COVID-19.
Проаналізована організаційна структура, зазначено штатний розпис, посадові обов’язки ТОВ «Like Центр» та проведений SWOT-аналіз, що сприяло точному розкриттю особливостей діяльності організації.
Також був проведений аналіз конкурентного середовища за допомогою концепції 4Р, що зумовило виявлення основних переваг компанії та пошуку вирішення існуючих проблем в комунікаційній діяльності підприємства.
За допомогою використання графічного та структурного аналізу, логічного узагальнення було обґрунтовано вибір цілей, цільової аудиторії та стратегії комунікаційної діяльності ТОВ «Like Центр», а також розроблені пропозиції щодо формування програми комунікаційної діяльності ТОВ «Like Центр» в умовах карантинних обмежень внаслідок пандемії СOVID-19.
Результати, одержані в кваліфікаційній роботі, вказують на можливі перспективи та ефективність підприємства за рахунок удосконалення системи комунікаційної діяльності. В данной квалификационной работе магистра рассмотрены сущность и значение коммуникационной деятельности предприятия, а также определены современные средства коммуникационной деятельности. Охарактеризованы особенности коммуникационной деятельности, основываясь на основных проблемах карантина вследствие пандемии COVID-19. Проанализирована организационная структура, указано штатное расписание, должностные обязанности ООО «Like Центр» и проведен SWOT-анализ, что способствовало точному раскрытию особенностей деятельности организации. Также был проведен анализ конкурентной среды с помощью концепции 4Р, что обусловило выявление основных преимуществ компании и поиска решения существующих проблем в коммуникационной деятельности предприятия. С помощью использования графического и структурного анализа, логического обобщения было обосновано выбор целей, целевой аудитории и стратегии коммуникационной деятельности ООО «Like Центр», а также разработаны предложения по формированию программы коммуникационной деятельности ООО «Like Центр» в условиях карантина вследствие пандемии СOVID-19 . Результаты, полученные в квалификационной работе, указывают на возможные перспективы и эффективность предприятия за счет совершенствования системы коммуникационной деятельности. In this qualifying work of the master the essence and value of communication activity of the enterprise are considered and also modern means of communication activity are defined. The peculiarities of communication activity are described, based on the main problems of quarantine restrictions due to the COVID-19 pandemic. The organizational structure was analyzed, the staff list, job responsibilities of «Like Center» LLC were indicated and the SWOT-analysis was conducted, which contributed to the accurate disclosure of the peculiarities of the organization’s activity. The analysis of the competitive environment was also carried out with the help of the 4P concept, which led to the identification of the main advantages of the company and the search for solutions to existing problems in the communication activities of the enterprise. Using graphical and structural analysis, logical generalization, the choice of goals, target audience and communication strategy of «Like Center» LLC was substantiated, as well as proposals for forming a communication program of «Like Center» LLC under quarantine restrictions due to the COVID-19 pandemic were developed. The results obtained in the qualification work indicate the possible prospects and efficiency of the enterprise by improving the system of communication activities. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
173
France
311178
Germany
20890
Ireland
4448
Lithuania
1
Romania
1
Singapore
3988642
Ukraine
163040
United Kingdom
61313
United States
7977287
Unknown Country
1
Downloads
Czechia
3988640
France
2305502
Germany
61309
Lithuania
1
Netherlands
1183410
Poland
1
Romania
1
Russia
2305506
Singapore
1
Ukraine
7977284
United Kingdom
3427594
United States
3988641
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kabluchko_Masters thesis.pdf | 789.83 kB | Adobe PDF | 25237890 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.