Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85807
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Бренд-менеджмент в системі управління містом (на прикладі м. Суми) |
Authors |
Дубровіна, О.М.
|
ORCID | |
Keywords |
бренд brand маркетинг marketing позиціонування позиционирования positioning |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85807 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Дубровіна О. М. Бренд-менеджмент в системі управління містом (на прикладі м. Суми) : робота на здобуття кваліфікаційного рівня магістра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Д. О. Смоленніков. Суми : Сумський державний університет, 2021. 75 с. |
Abstract |
У роботі проведено аналіз науково-методичних підходів до формування системи бренд-менеджменту міст. Розглянуто тенденції розвитку бренд-менеджменту міст України та рівень його впливу на підвищення їх конкурентоспроможності.
Визначено, що основною проблемою брендингу українських міст є відсутність чітких рекомендацій по розробці та впровадженню бренду. В роботі було систематизовано алгоритм розроблення та впровадження бренду міст, який може стати основою для прийняття управлінських рішень органами місцевого самоврядування.
Для розуміння ефективності бренд-менеджменту українських міст проведено опитування серед жителів різних міст України, розроблено методику оцінювання ефективності брендингу. Запропоновано комплекс практичних рекомендацій по розробленню та впровадженню бренд-менеджменту в містах України. В работе проведен анализ научно-методических подходов к формированию системы бренд-менеджмента городов. Рассмотрены тенденции развития бренд-менеджмента городов Украины и уровень его влияния на повышение их конкурентоспособности. Определено, что основной проблемой брендинга украинских городов является отсутствие четких рекомендаций по разработке и внедрению бренда. В работе был систематизирован алгоритм разработки и внедрения бренда городов, который может стать основой для принятия управленческих решений органами местного самоуправления. Для понимания эффективности бренд-менеджмента украинских городов проведен опрос среди жителей разных городов, разработана методика оценки эффективности брендинга. Предложен комплекс практических рекомендаций по разработке и внедрению бренд-менеджмента в городах Украины. The paper analyzes scientific and methodological approaches to the formation of a city brand management system. The trends in the development of brand management in Ukrainian cities and its influence on increasing their competitiveness are considered. It is determined that the main problem of branding of Ukrainian cities is the lack of clear recommendations for the development and implementation of the brand. The paper systematizes the algorithm of development and implementation of the brand of cities, which can become the basis for making management decisions by local governments. The survey was conducted among residents of different cities of Ukraine to understand the effectiveness of brand management of Ukrainian cities. Also, the methodology of assessing the effectiveness of branding was developed. A set of practical recommendations for the development and implementation of brand management in the cities of Ukraine is offered. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
China
1
Czechia
1
Finland
1
Germany
900345013
Indonesia
1
Ireland
149997
Japan
1
Lithuania
1
Ukraine
1396105091
United Kingdom
7731115
United States
900345016
Unknown Country
20716496
Downloads
Finland
1
France
287568
Germany
288002991
Italy
986
Lithuania
1
Netherlands
2476850
Norway
22
Singapore
1
Ukraine
1396105091
United Kingdom
1
United States
-524357693
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dubrovina_Masters thesis.pdf | 2.7 MB | Adobe PDF | 1162515820 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.