Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85872
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Економічні підходи до ведення онлайн бізнесу на прикладі дизайн агенції |
Authors |
Рева, А О
|
ORCID | |
Keywords |
бізнес-модель бизнес-модель business model стартап startup планування планирование planning конкурентоздатність конкурентоспособность competitiveness |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85872 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Рева А. О. Економічні підходи до ведення онлайн бізнесу на прикладі дизайн агенції : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 051 - економіка / наук. кер. Б. Л. Ковальов. Суми : Сумський державний університет, 2021. 54 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню економічних підходів ведення онлайн бізнесу на прикладі дизайн агенції.
Метою дослідження: визначити ступінь доцільності використання досвіду успішних західних компаній в якості моделей бізнесу на українському ринку в онлайн-середовищі.
Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання, системний підхід, фундаментальні положення економічної теорії, маркетингу, сучасні концепції маркетингових комунікацій.
Для вирішення завдань дослідження були використані наступні методи: логікоаналітичний, порівняльний, економікостатистичний, системно-структурний, абстрактно-логічний аналізи.
Об’єкт дослідження – бізнес-моделі стартапів в онлайн-середовищі.
Предметом дослідження є компоненти українських бізнес-моделей у сфері електронної комерції, ступінь їх схожості з компонентами успішних моделей на розвинених ринках.
У Вступі обґрунтовано актуальність тематики кваліфікаційного дослідження.
У 1-му розділі роботи «Теоретичні основи просування бізнесу в онлайн-середовищі» присвячено дослідженню теоретичних основ просування бізнесу в онлайн-середовищі. Розглянуто характеристику сучасних технологій просування продукції в мережі Інтернет.
У 2-му розділі роботи «Методика розробки бізнес-моделі. Порiвняння Business Model Canvas i Canvas» на основі проведеного критичного аналізу, виявлено відмінні риси стартапів в середовищах онлайн і офлайн, дослiджений стратегічний підхід до бізнесу.
У 3-му розділі роботи «Розробка бізнес-моделі онлайн дизайн агентства» приведено загальну характеристику діяльності підприємства, розроблено бізнес-модель компанії в онлайн-середовищі.
Інформаційною базою є узагальнені автором законодавчі та нормативні акти, які регламентують комунікаційну діяльність підприємств, наукові праці вітчизняних і зарубіжних авторів, статистична інформація, первинна документація промислових підприємств.
Практична значимість роботи полягає в тому, що розроблені пропозиції можна рекомендувати до реалізації компаніям. - The graduation work is devoted to the study of the economic approaches to online business on the example of a design agency. The senior thesis analyzes the degree of expediency of using the experience of successful Western companies as a business model in the Ukrainian market in the Internet environment. The following scientific methods of research were used: dialectical method of scientific knowledge, systematic approach, fundamental provisions of economic theory, marketing, modern concepts of marketing communications. The object of research is business models of startups in the online environment. The subject of research – components of Ukrainian business models in the field of e-commerce, the degree of their similarity with the components of successful models in developed markets. The Introduction substantiates the relevance of the subject of qualification research. Part 1 “Theoretical foundations of business promotion in the online environment” is devoted to the study of the theoretical foundations of business promotion in the online environment. The characteristic of modern technologies of product promotion on the Internet is considered. The 2nd part of the work “Methods of developing a business model. Comparison of Business Model Canvas and Canvas” is based on the basis of the conducted critical analysis, distinctive features of startups in online and offline environments are revealed, the strategic approach to business is investigated. Section 3 of the work “Development of an online design agency business model” the general characteristics of the enterprise's activity are given, the business model of the company in the online environment is developed. The information base of the study were generalized by the author of the laws and regulations governing the communication activities of enterprises, scientific works of domestic and foreign authors, statistical information, primary documentation of industrial enterprises. The practical significance of the work is that the developed proposals can be recommended for implementation by companies. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
-69707331
Finland
982887
Germany
165905081
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
19376909
Lithuania
1
Poland
1
Romania
1
South Africa
1
Sweden
1
Ukraine
1747011729
United Kingdom
575410221
United States
-248390717
Unknown Country
-248390718
Downloads
Australia
1
Bulgaria
140414
Canada
140404
China
-139414664
Czechia
-139414661
Finland
-139414663
France
3978337
Germany
-30438596
Hong Kong SAR China
1
Hungary
70195
Ireland
1
Italy
165905080
Lithuania
1
Netherlands
-30438596
Panama
1
Poland
126636343
Romania
70214
Russia
1747011719
Singapore
1
Slovakia
1
Spain
1
Taiwan
1
Ukraine
-69707330
United Kingdom
48098871
United States
-248390727
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reva_bak_rob.pdf | 2.12 MB | Adobe PDF | 1294832351 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.