Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85899
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вплив анексії Криму на туристичну привабливість регіону: екологічний аспект
Authors Kurbatova, Tetiana Oleksandrivna  
Zhuravka, Fedir Oleksandrovych  
Romaniuk, Yaroslavna Serhiivna  
Лазіс, П. М.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6891-443X
http://orcid.org/0000-0001-8368-5743
http://orcid.org/0000-0003-0654-6242
Keywords туризм
tourism
туристична привабливість
туристическая привлекательность
tourist attractiveness
екологічні проблеми
экологические проблемы
environmental problems
анексія
аннексия
annexation
Крим
Крым
Crimea
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85899
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Курбатова Т. О., Журавка Ф. О., Романюк Я. С., Лазіс П .М. Вплив анексії Криму на туристичну привабливість регіону: екологічний аспект // Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2020. № 4(3) C. 206-211.
Abstract У статті розглянуто важливість екологічної компоненти в формуванні туристичної привабливості регіону. Проаналізовано вплив окупації Криму на зміну якості довкілля півострова. Досліджено основні проблеми, які погіршують стан навколишнього природного середовища в регіоні та негативно впливають на його туристичну конкурентоспроможність. Однією з основних проблем є відмова від розвитку «зеленої» енергетики на користь розбудови вуглеводневої енергогенерації. Як наслідок, сьогодні енергозабезпечення Криму відбувається шляхом використання шкідливих для довкілля та клімату енерготехнологій, тоді як до його анексії уряд України активно розвивав на півострові екологічно чисту відновлювальну енергетику. Значних збитків довкіллю завдає масштабна мілітаризація регіону. Розбудова військової інфраструктури, розміщення сухопутних, повітряних і морських військових об’єктів, системне проведення військових навчань посилюють техногенне навантаження на навколишнє природне середовище туристичного півострова. Будівництво інфраструктурних об’єктів, зокрема Кримського мосту та автомагістралі «Таврида» сприяло забрудненню акваторій Чорного та Азовського морів, неконтрольованому видобутку корисних копалин, вирубці зелених насаджень та знищенню природо-заповідного фонду. Негативних наслідків довкіллю завдала техногенна катастрофа на підприємстві «Кримський титан», результатом якої стали масштабні викиди сірчистого ангідриду і хлориду водню в атмосферне повітря. Критично на якість навколишнього природного середовища впливає відсутність адекватної системи поводження з твердими побутовими відходами, що призвело до перевантаження чинних полігонів та утворення низки стихійних звалищ на території півострова. Визначено, що збереження рекреаційного потенціалу Кримського півострова, перетворення його на привабливий для світового туристичного ринку регіон вимагає реалізації ефективних заходів, спрямованих на зменшення техногенного навантаження на довкілля регіону.
В статье рассмотрено важность экологической компоненты в формировании туристической привлекательности региона. Проанализировано влияние оккупации Крыма на изменение качества окружающей среды полуострова. Исследованы основные проблемы, которые ухудшают состояние окружающей природной среды в регионе и негативно влияют на его туристическую конкурентоспособность. Одной из основных проблем является отказ от развития «зеленой» энергетики в пользу развития углеродной энергогенерации. Как следствие, сегодня энергообеспечения Крыма осуществляется путем использования вредных для окружающей среды и климата энерготехнологий, тогда как до его аннексии правительство Украины активно развивало на полуострове экологически чистую возобновляемую энергетику. Значительный ущерб окружающей среде наносит масштабная милитаризация региона. Развитие военной инфраструктуры, размещения сухопутных, воздушных и морских военных объектов, системное проведение военных учений усиливают техногенную нагрузку на окружающую среду туристического полуострова. Строительство инфраструктурных объектов, в частности Крымского моста и автомагистрали «Таврида» способствовало загрязнению акваторий Черного и Азовского морей, неконтролируемой добычи полезных ископаемых, вырубки зеленых насаждений и уничтожению природно-заповедного фонда. Негативных последствий окружающей среде нанесла техногенная катастрофа на предприятии «Крымский титан», результатом которой стали масштабные выбросы сернистого ангидрида и хлорида водорода в атмосферу. Критически на качество окружающей среды влияет отсутствие адекватной системы обращения с твердыми бытовыми отходами, что привело к перегрузке действующих полигонов и образования ряда стихийных свалок на территории полуострова. Определено, что сохранение рекреационного потенциала Крымского полуострова, превращение его в привлекательный для мирового туристического рынка регион требует реализации эффективных мер, направленных на уменьшение техногенной нагрузки на окружающую среду региона.
The paper considers the importance of the ecological component in forming the tourist attractiveness of the region. The influence of Crimea's occupation on the change of the quality of the peninsula's environment is analysed. The main problems that worsen the state of the environment in the region and negatively affect its tourist competitiveness are studied. One of the main issues is the refusal to develop "green" energy in favour of the development of hydrocarbon power plants. As a result, today, Crimea's energy supply is carried out by using climate-damaging energy technologies, while before its annexation; the Ukrainian government was actively developing renewable energy on the peninsula. Large-scale militarization of the region causes significant damage to the environment. The development of military infrastructure, the location of land, air, and naval military facilities, the systematic conduct of military exercises increase the technogenic load on the environment of the tourist peninsula. The construction of infrastructure facilities, including the Crimean Bridge and the Tavryda highway, has contributed to the pollution of the Black and Azov Seas, uncontrolled mining, deforestation, and the destruction of nature reserves. The technogenic catastrophe at the Crimean Titan plant had negative consequences for the environment, which resulted in large-scale emissions of sulphur dioxide and hydrogen chloride into the atmosphere. The quality of the environment is critically affected by the lack of an adequate system for solid waste management, which has led to the overloading of existing landfills and the formation of many garbage dumps on the peninsula. It is determined that the preservation of the recreational potential of the Crimean peninsula, its transformation into an attractive region on the world tourist market requires the implementation of effective measures to reduce the technogenic load on the region's environment.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
China China
162913897
Germany Germany
56480332
Ireland Ireland
61853
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
124
Poland Poland
28240569
Russia Russia
12185
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
56480330
United Kingdom United Kingdom
1687738
United States United States
325827794
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belgium Belgium
1
France France
1
Germany Germany
1098721
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
56480331
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
631704828
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Kurbatova_tourism.pdf 395.54 kB Adobe PDF 689283886

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.