Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85899
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вплив анексії Криму на туристичну привабливість регіону: екологічний аспект |
Authors |
Kurbatova, Tetiana Oleksandrivna
Zhuravka, Fedir Oleksandrovych Romaniuk, Yaroslavna Serhiivna Лазіс, П. М. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6891-443X http://orcid.org/0000-0001-8368-5743 http://orcid.org/0000-0003-0654-6242 |
Keywords |
туризм tourism туристична привабливість туристическая привлекательность tourist attractiveness екологічні проблеми экологические проблемы environmental problems анексія аннексия annexation Крим Крым Crimea |
Type | Article |
Date of Issue | 2020 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85899 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Курбатова Т. О., Журавка Ф. О., Романюк Я. С., Лазіс П .М. Вплив анексії Криму на туристичну привабливість регіону: екологічний аспект // Вісник Хмельницького національного університету: Економічні науки. 2020. № 4(3) C. 206-211. |
Abstract |
У статті розглянуто важливість екологічної компоненти в формуванні туристичної привабливості регіону. Проаналізовано вплив окупації Криму на зміну якості довкілля півострова. Досліджено основні проблеми, які погіршують стан навколишнього природного середовища в регіоні та негативно впливають на його туристичну конкурентоспроможність. Однією з основних проблем є відмова від розвитку «зеленої» енергетики на користь розбудови вуглеводневої енергогенерації. Як наслідок, сьогодні енергозабезпечення Криму відбувається шляхом використання шкідливих для довкілля та клімату енерготехнологій, тоді як до його анексії уряд України активно розвивав на півострові екологічно чисту відновлювальну енергетику. Значних збитків довкіллю завдає масштабна мілітаризація регіону. Розбудова військової інфраструктури, розміщення сухопутних, повітряних і морських військових об’єктів, системне проведення військових навчань посилюють техногенне навантаження на навколишнє природне середовище туристичного півострова. Будівництво інфраструктурних об’єктів, зокрема Кримського мосту та автомагістралі «Таврида» сприяло забрудненню акваторій Чорного та Азовського морів, неконтрольованому видобутку корисних копалин, вирубці зелених насаджень та знищенню природо-заповідного фонду. Негативних наслідків довкіллю завдала техногенна катастрофа на підприємстві «Кримський титан», результатом якої стали масштабні викиди сірчистого ангідриду і хлориду водню в атмосферне повітря. Критично на якість навколишнього природного середовища впливає відсутність адекватної системи поводження з твердими побутовими відходами, що призвело до перевантаження чинних полігонів та утворення низки стихійних звалищ на території півострова. Визначено, що збереження рекреаційного потенціалу Кримського півострова, перетворення його на привабливий для світового туристичного ринку регіон вимагає реалізації ефективних заходів, спрямованих на зменшення техногенного навантаження на довкілля регіону. В статье рассмотрено важность экологической компоненты в формировании туристической привлекательности региона. Проанализировано влияние оккупации Крыма на изменение качества окружающей среды полуострова. Исследованы основные проблемы, которые ухудшают состояние окружающей природной среды в регионе и негативно влияют на его туристическую конкурентоспособность. Одной из основных проблем является отказ от развития «зеленой» энергетики в пользу развития углеродной энергогенерации. Как следствие, сегодня энергообеспечения Крыма осуществляется путем использования вредных для окружающей среды и климата энерготехнологий, тогда как до его аннексии правительство Украины активно развивало на полуострове экологически чистую возобновляемую энергетику. Значительный ущерб окружающей среде наносит масштабная милитаризация региона. Развитие военной инфраструктуры, размещения сухопутных, воздушных и морских военных объектов, системное проведение военных учений усиливают техногенную нагрузку на окружающую среду туристического полуострова. Строительство инфраструктурных объектов, в частности Крымского моста и автомагистрали «Таврида» способствовало загрязнению акваторий Черного и Азовского морей, неконтролируемой добычи полезных ископаемых, вырубки зеленых насаждений и уничтожению природно-заповедного фонда. Негативных последствий окружающей среде нанесла техногенная катастрофа на предприятии «Крымский титан», результатом которой стали масштабные выбросы сернистого ангидрида и хлорида водорода в атмосферу. Критически на качество окружающей среды влияет отсутствие адекватной системы обращения с твердыми бытовыми отходами, что привело к перегрузке действующих полигонов и образования ряда стихийных свалок на территории полуострова. Определено, что сохранение рекреационного потенциала Крымского полуострова, превращение его в привлекательный для мирового туристического рынка регион требует реализации эффективных мер, направленных на уменьшение техногенной нагрузки на окружающую среду региона. The paper considers the importance of the ecological component in forming the tourist attractiveness of the region. The influence of Crimea's occupation on the change of the quality of the peninsula's environment is analysed. The main problems that worsen the state of the environment in the region and negatively affect its tourist competitiveness are studied. One of the main issues is the refusal to develop "green" energy in favour of the development of hydrocarbon power plants. As a result, today, Crimea's energy supply is carried out by using climate-damaging energy technologies, while before its annexation; the Ukrainian government was actively developing renewable energy on the peninsula. Large-scale militarization of the region causes significant damage to the environment. The development of military infrastructure, the location of land, air, and naval military facilities, the systematic conduct of military exercises increase the technogenic load on the environment of the tourist peninsula. The construction of infrastructure facilities, including the Crimean Bridge and the Tavryda highway, has contributed to the pollution of the Black and Azov Seas, uncontrolled mining, deforestation, and the destruction of nature reserves. The technogenic catastrophe at the Crimean Titan plant had negative consequences for the environment, which resulted in large-scale emissions of sulphur dioxide and hydrogen chloride into the atmosphere. The quality of the environment is critically affected by the lack of an adequate system for solid waste management, which has led to the overloading of existing landfills and the formation of many garbage dumps on the peninsula. It is determined that the preservation of the recreational potential of the Crimean peninsula, its transformation into an attractive region on the world tourist market requires the implementation of effective measures to reduce the technogenic load on the region's environment. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Belgium
1
China
162913897
Germany
56480332
Ireland
61853
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
124
Poland
28240569
Russia
12185
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
56480330
United Kingdom
1687738
United States
325827794
Unknown Country
1
Downloads
Belgium
1
France
1
Germany
1098721
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
56480331
United Kingdom
1
United States
631704828
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kurbatova_tourism.pdf | 395.54 kB | Adobe PDF | 689283886 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.