Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis |
Authors |
Letunovska, Nataliia Yevhenivna
Liulov, Oleksii Valentynovych Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna Aleksandrov, Vadym Trofymovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0001-5213-1676 |
Keywords |
здорова поведінка здоровое поведение healthy behavior промоція здорового способу життя промоция здорового способа жизни healthy lifestyle promotion VOSviewer SciMAT цитування цитирование citation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86020 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Letunovska N., Lyuolyov O., Pimonenko T., Aleksandrov V. (2021). Environmental management and social marketing: a bibliometric analysis. E3S Web of Conferences 234, ICIES 2020. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202123400008. |
Abstract |
Основною метою дослідження є аналіз динаміки публікаційної активності в сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу в їх взаємозв’язку. Автори проаналізували оригінальні ключові слова у сфері екологічного менеджменту та соціального маркетингу. Вони провели аналіз робіт у наукометричній базі даних Scopus з подальшим використанням вбудованої в базу даних аналітики, а також сучасного програмного забезпечення для бібліометричного аналізу VOSviewer та SciMAT. Це дослідження включало багато робіт, опублікованих сімома мовами в галузі економіки та екології (також з урахуванням робіт з міждисциплінарної категорії для більш повного включення всіх можливих робіт). Аналіз виявив популярність використання цих категорій серед авторів із різних країн, які проводили дослідження впродовж багатьох років. Виокремлено шість кластерів співпраці країн. Перелічено журнали з найбільш масовими цитуваннями аналізованих категорій. Спостерігається стабільна динаміка кількості досліджень у цих категоріях у підперіод 2011-2016 рр. Проте тенденції до 2020 року показують, що популярність досліджень, а головне, їхня актуальність залишаться на піку в наступні роки. Основная цель исследования - проанализировать структуру и динамику научных публикаций в области экологического менеджмента и социального маркетинга в их взаимосвязи. Авторы проанализировали оригинальные ключевые слова в области экологического менеджмента и социального маркетинга. Был проведен анализ работ в наукометрической базе данных Scopus с последующим использованием аналитики, встроенной в базу данных, а также современного программного обеспечения для библиометрического анализа VOSviewer и SciMAT. Это исследование включало множество статей, опубликованных на семи языках в области экономики и экологии (также с учетом работ из междисциплинарной категории, чтобы более полно включить все возможные статьи). Анализ выявил популярность использования этих категорий у авторов из разных стран, проводивших исследования на протяжении многих лет. Перечислены шесть кластеров коллаборации стран. Перечислены журналы с наиболее массовым цитированием анализируемых категорий. Наблюдается стабильная динамика количества исследований по данным категориям в подпериоде 2011-2016 гг. Однако тенденции до 2020 года показывают, что популярность исследований, а главное, их актуальность в последующие годы останутся на пике. Исследование может стать основой для дальнейших исследований в области использования принципов маркетинга для углубления теории экологического менеджмента. The primary purpose of this study is to analyze the structure and dynamics of scientific publications in the field of environmental management and social marketing in their relationship. The authors analyzed the original keywords in the field of environmental management and social marketing. They carried out the analysis of works in the Scopus scientometric database with the subsequent use of the analytics built in the database, as well as modern software for bibliometric analysis VOSviewer and SciMAT. This study included many papers published in seven languages in the field of economics and ecology (also taking into account works from the interdisciplinary category to more fully include all possible papers). Library analysis has revealed the popularity of the use of these categories with authors from different countries with research over the years. Listed six clusters of a collaboration of countries by co-authorship. The journals with the most massive citations of the analyzed categories are listed. There is a stable dynamics of the number of studies in these categories in the subperiod 2011-2016. However, current trends until 2020 show that the popularity of research, and most importantly, their relevance will remain at the peak in subsequent years. The study may be the basis for further research in the use of marketing principles to deepen the theory of environmental management. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
300333953
Austria
32081956
Bahrain
1
Brazil
68772493
Brunei
1
Canada
1122179573
Chile
1
China
300333937
Colombia
1
Croatia
138537
Czechia
-2146108894
Ecuador
-554489861
Egypt
2040453428
Estonia
1
Ethiopia
2749518
France
2040453411
Georgia
33946
Germany
300333956
Ghana
27383726
Greece
300333951
India
-897367799
Indonesia
-897367800
Iran
2040453418
Iraq
79
Ireland
2749519
Israel
1
Italy
-899857147
Jamaica
1
Japan
-686194309
Jordan
-554489838
Kenya
27383731
Latvia
1
Liberia
1
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malaysia
1259303134
Mexico
300333945
Moldova
1
Morocco
1
Netherlands
57292
New Zealand
300333936
Nigeria
191890
Oman
1
Pakistan
73988
Peru
168779
Philippines
1
Poland
1122179569
Portugal
27383729
Romania
22520
Singapore
300333954
Slovakia
1
South Africa
300333950
South Korea
2040453423
Spain
138407
Sri Lanka
203438
Sweden
-897367841
Taiwan
300333932
Tanzania
1
Thailand
201382
Tunisia
1581937108
Turkey
44612477
Ukraine
-343065440
United Arab Emirates
1
United Kingdom
2040453426
United States
2040453429
Unknown Country
-1092420826
Vietnam
300333958
Zimbabwe
151006
Downloads
Algeria
106725
Australia
1
Bangladesh
1
Brazil
1
Canada
1
China
44612471
Colombia
1
Czechia
-2146108893
Côte d’Ivoire
1
Egypt
992340566
Estonia
1
Ethiopia
93409
France
-554489831
Germany
-554489858
Ghana
300333946
Greece
1
India
-897367812
Indonesia
300333955
Iran
-897367822
Iraq
212750
Ireland
2749520
Japan
144653
Jordan
5353
Latvia
1
Lithuania
57458
Malaysia
1259303137
Mexico
1
Montenegro
1
Netherlands
1
New Zealand
300333939
Nigeria
1
Pakistan
300333938
Peru
553744387
Philippines
-897367835
Poland
1122179570
Portugal
15483
Romania
1
Singapore
1
South Africa
27383733
Spain
52937
Sweden
-897367840
Taiwan
1
Thailand
-899857148
Turkey
218344
Ukraine
-343065439
United Arab Emirates
-343065439
United Kingdom
2040453427
United States
44612473
Unknown Country
-1092420825
Vietnam
-554489859
Zimbabwe
68772487
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Letunovska_environmental_management.pdf | 479 kB | Adobe PDF | 1575903372 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.