Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86138
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Алгоритми пошуку найкоротших шляхів та їх застосування в комп'ютерних іграх
Authors Kuzmenko, Olha Vitaliivna  
Koibichuk, Vitaliia Vasylivna  
Yatsenko, Valerii Valeriiovych  
Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych  
Кочережченко, Р.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8575-5725
http://orcid.org/0000-0002-3540-7922
http://orcid.org/0000-0003-2316-3817
http://orcid.org/0000-0002-7855-691X
Keywords computer games
e-sports
graph traversal algorithms
the shortest path
artificial intelligence
комп’ютерні ігри
електронний спорт
алгоритми обходу графа
найкоротший шлях
штучний інтелект
компьютерные игры
электронный спорт
алгоритмы обхода графа
кратчайший путь
искусственный интеллект
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86138
Publisher Комп’ютерні системи та інформаційні технології
License Copyright not evaluated
Citation Алгоритми пошуку найкоротших шляхів та їх застосування в комп'ютерних іграх / O. В. Кузьменок та ін. // Комп’ютерні системи та інформаційні технології. 2021. № 2. C. 78-84.
Abstract Індустрія кіберспорту пережила значний підйом за останні роки, безперечно, цьому сприяла пандемія коронавірусу в 2020 році, яка змусила скасувати багато спортивних заходів та традиційні спортивні ліги. Від піонерів комп’ютерних наук до сьогодення ми можемо бачити незрівнянно великий стрибок у розвитку обчислювальних потужностей. Як наслідок, з'явилися нові сфери бізнесу і послуг з якими раніше люди не стикалися: Big Data, наука про дані, Data mining, хмарні технології, 3D- симуляції, штучний інтелект. Захоплення технологіями штучного інтелекту та їх застосуваннями у всьому світі призводить до зростання кількості штучних технологій та розпалює інтерес існуючих компаній у цій галузі. Кількість поглинань стартапів зі штучного інтелекту неухильно зростає. Галузь ігрової індустрії є високорозвиненою сферою, що використовує системи штучного інтелекту. В статті досліджені питання застосування технологій елементів штучного інтелекту в комп’ютерних іграх, електронному спорті. Обґрунтовано використання графів для визначення найкоротшого шляху щодо пошуку елементів електронної гри та застосування алгоритмів пошуку найкоротшого шляху: алгоритм Дейкстри, BFS, DFS в системах штучного інтелекту, на основі яких розроблена фундаментальна частина логіки ігрового штучного інтелекту для досягнення найкращого ігрового досвіду та обґрунтування успішного комерційного продукту на ринку. Здійснено практичну реалізацію пошуку найкоротших та найдешевших шляхів в графах на основі їх обходу за допомогою алгоритмів пошуку в ширину, в глибину та алгоритму Дейкстри. Практичну реалізацію запропонованих алгоритмів здійснено мовою програмування Python, результати якої можуть бути інтегрованими в системи штучного інтелекту. Реалізація алгоритмів зроблена в процедурному стилі. Це дозволяє зменшити обсяг програмного коду, що дає більш наочне уявлення про аспекти реалцізації алгоритму. Крім того, результатом практичної реалізації є розширені алгоритми. Працюючі прототипи алгоритмів знаходять шлях з умовної точки А в умовну точку Б, беручи до уваги цільове завдання визначити найкоротший шлях або ж знайти найбільш дешевий шлях. Реалізація алгоритмів може стати основою для подальшої розробки, з урахуванням зворотної роботи алгоритмів, по відновленню маршруту від кінцевої точки до початкової.
The article examines the application of technologies of artificial intelligence elements in computer games, e-sports. The use of graphs to determine the shortest path for finding elements of electronic games and the use of search algorithms for the shortest path: Dijkstra, BFS, DFS algorithm in artificial intelligence systems, based on which developed a fundamental part of the logic of artificial intelligence to achieve the best gaming experience and justification. on the market. The practical implementation of the search for the shortest and cheapest paths in graphs based on their bypass with the help of search algorithms in width, depth, and Dijkstra algorithm is carried out. The practical implementation of the proposed algorithms is carried out in the Python programming language, the results of which can be integrated into artificial intelligence systems. Implementation of algorithms is made in a procedural style. This allows you to reduce the amount of program code, which gives a clearer idea of the aspects of the implementation of the algorithm. In addition, the result of practical implementation is advanced algorithms. Working prototypes of algorithms find a way from conditional point A to conditional point B, taking into account the target task to define the shortest way or to find the cheapest way. The implementation of algorithms can be the basis for further development, taking into account the reverse operation of the algorithms, to restore the route from the endpoint to the starting point.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
834285811
Greece Greece
2804
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
2101167812
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
30507899
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-243517220
United Kingdom United Kingdom
375229112
United States United States
85677557
Unknown Country Unknown Country
2071740273

Downloads

Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
983043197
United Kingdom United Kingdom
328129541
United States United States
-1111613512
Unknown Country Unknown Country
2071740274

Files

File Size Format Downloads
Kuzmenko_computer games.pdf 616.38 kB Adobe PDF -2023667790

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.