Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era |
Other Titles |
Цифрова інклюзія населення: економічні, соціальні, освітні детермінанти в епоху COVID-19 |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Kryklii, Olena Anatoliivna Petrushenko, Yurii Mykolaiovych |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 |
Keywords |
цифрова трансформація цифровая трансформация digital transformation цифрова інклюзія населення цифровая инклюзия населения digital inclusion of population пандемія COVID-19 пандемия COVID-19 COVID-19 pandemic цифрові розриви цифровые разрывы digital divide детермінанти цифрової інклюзії детерминанты цифровой инклюзии determinants of digital inclusion освіта education образование |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161 |
Publisher | Centre of Sociological Research |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Vasilyeva, T., Kruklii, O., Petrushenko, Yu. (2021). Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era, Szczecin: Centre of Sociological Research, 162 р. ISBN. 978-83-963452-0-2 |
Abstract |
The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis.
In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development. В исследовании разработана концептуальная основа для установления закономерностей зависимости уровня цифровой инклюзии населения от наиболее значимых детерминант с учетом типа цифрового разрыва в условиях пандемического кризиса. Авторами поставлены и решены следующие задачи: сформирована концепция цифровой инклюзии и определены ее особенности как объекта оценки; усовершенствованы методологические основы определения детерминант цифровой инклюзии как причин, определяющих ее фактический уровень и тенденции; углублены теоретические основы определения сопряженных связей в цепочке "цифровые разрывы - образование - цифровая инклюзия"; определены особенности влияния пандемии коронавируса COVID-19 на цифровую инклюзию населения; проанализирована цифровая инклюзия населения на глобальном уровне (цифровые разрывы между регионами и странами) и цифровые разрывы между отдельными слоями граждан внутри страны); оценены потребности в гражданском онлайн образовании и выявлены текущие потребности в нем в этом формате с учетом барьеров для развития. У дослідженні розроблено концептуальну основу для встановлення закономірностей залежності рівня цифрової інклюзії населення від найбільш значущих детермінант з урахуванням типу цифрового розриву в умовах пандемічної кризи. Авторами поставлено та вирішено наступні завдання: сформовано концепцію цифрової інклюзії та визначено її особливості як об'єкта оцінки та регулювання; удосконалено методологічні засади визначення детермінант цифрової інклюзії як причин, що визначають її фактичний рівень та потенційні зміни; поглиблено теоретичні основи визначення зв'язків у ланцюзі "цифрові розриви - освіта - цифрова інклюзія"; визначено особливості впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на цифрову інклюзію населення; проаналізовано цифрову інклюзію населення на глобальному рівні (цифрові розриви між регіонами та країнами) та цифрові розриви між окремими верствами громадян усередині країни); оцінено потреби у цивільній онлайн освіті та виявлено поточні потреби у ній у цьому форматі з урахуванням наявних бар'єрів. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Albania
1193037871
Australia
-399502108
Austria
14047104
Belarus
1
Belgium
1345590948
Botswana
66704
Brazil
137566
Burkina Faso
1
Canada
-675469974
Chile
158282
China
-593009885
Denmark
1
Egypt
1193037874
Finland
26177974
France
1
Germany
-887352173
Ghana
1
Greece
1081248946
Hong Kong SAR China
1
India
-2015662703
Indonesia
-764559198
Iran
665556560
Ireland
643541051
Israel
1
Italy
1
Japan
665556559
Jordan
114097
Kenya
-298276450
Lithuania
1
Malaysia
87354
Mauritius
1
Mexico
201713
Netherlands
1988725536
New Zealand
-1907749888
Nigeria
1949188830
Norway
1081248945
Oman
302
Pakistan
1124628151
Peru
1751802603
Philippines
682676406
Poland
55013
Russia
1
Singapore
1
Slovakia
1
Slovenia
1
South Africa
-764559199
South Korea
1193037870
Spain
-764559217
Sri Lanka
1
Sweden
-2073319199
Switzerland
1
Taiwan
1
Thailand
-764559221
Tunisia
1
Turkey
1988725530
Uganda
1
Ukraine
1081248940
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-764559219
United States
-764559196
Unknown Country
1274314982
Vietnam
101640372
Downloads
Albania
1
Australia
-298276455
Bangladesh
1
Belgium
178590
Canada
-20516009
China
-1469394170
Czechia
1
Egypt
1193037875
France
87737
Germany
-1469394172
Greece
-399502106
Hong Kong SAR China
1223220
India
-399502103
Iran
1
Ireland
1
Israel
1
Italy
1988725531
Jordan
1
Kenya
-672106788
Lithuania
1
Maldives
1
Mexico
-593009882
Netherlands
1309244075
Nigeria
-400920309
Oman
303
Philippines
1099087542
Poland
178994
Russia
1
Singapore
-764559197
Slovakia
1
South Africa
-764559201
South Korea
509555015
Sweden
-1469394171
Taiwan
-764559225
Thailand
1
Tunisia
189771
Uganda
1124628154
Ukraine
1081248941
United Kingdom
-764559195
United States
-399502104
Unknown Country
1274314983
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_Digital_inclusion.pdf | 3.29 MB | Adobe PDF | -1068054343 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.