Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era
Other Titles Цифрова інклюзія населення: економічні, соціальні, освітні детермінанти в епоху COVID-19
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Kryklii, Olena Anatoliivna  
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/0000-0002-4825-3950
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
Keywords цифрова трансформація
цифровая трансформация
digital transformation
цифрова інклюзія населення
цифровая инклюзия населения
digital inclusion of population
пандемія COVID-19
пандемия COVID-19
COVID-19 pandemic
цифрові розриви
цифровые разрывы
digital divide
детермінанти цифрової інклюзії
детерминанты цифровой инклюзии
determinants of digital inclusion
освіта
education
образование
Type Monograph
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86161
Publisher Centre of Sociological Research
License Copyright not evaluated
Citation Vasilyeva, T., Kruklii, O., Petrushenko, Yu. (2021). Digital inclusion of population: economic, social, educational determinants in the COVID-19 era, Szczecin: Centre of Sociological Research, 162 р. ISBN. 978-83-963452-0-2
Abstract The study develops a conceptual framework for establishing patterns of dependence of the level of digital inclusion of the population on the most relevant determinants, considering the type of digital divide in a pandemic crisis. In the research solution of the following tasks: have been formed the digital inclusion concept and defined its features as the object of estimation; have been improved the methodological basis for determining the determinants of digital inclusion as the reasons that determine its actual level and trends; have been deepened the theoretical foundations of defining concurrent relationships in the chain “digital gaps – education – digital inclusion”; have been determined the features of the impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the digital inclusion of the population; have been analyzed the digital inclusion of the population at the global level (digital gaps between regions and countries) and digital gaps between individual strata of citizens within the country); have been assessed the needs for civic education online and identify current needs for civic education in this format, considering barriers to its development.
В исследовании разработана концептуальная основа для установления закономерностей зависимости уровня цифровой инклюзии населения от наиболее значимых детерминант с учетом типа цифрового разрыва в условиях пандемического кризиса. Авторами поставлены и решены следующие задачи: сформирована концепция цифровой инклюзии и определены ее особенности как объекта оценки; усовершенствованы методологические основы определения детерминант цифровой инклюзии как причин, определяющих ее фактический уровень и тенденции; углублены теоретические основы определения сопряженных связей в цепочке "цифровые разрывы - образование - цифровая инклюзия"; определены особенности влияния пандемии коронавируса COVID-19 на цифровую инклюзию населения; проанализирована цифровая инклюзия населения на глобальном уровне (цифровые разрывы между регионами и странами) и цифровые разрывы между отдельными слоями граждан внутри страны); оценены потребности в гражданском онлайн образовании и выявлены текущие потребности в нем в этом формате с учетом барьеров для развития.
У дослідженні розроблено концептуальну основу для встановлення закономірностей залежності рівня цифрової інклюзії населення від найбільш значущих детермінант з урахуванням типу цифрового розриву в умовах пандемічної кризи. Авторами поставлено та вирішено наступні завдання: сформовано концепцію цифрової інклюзії та визначено її особливості як об'єкта оцінки та регулювання; удосконалено методологічні засади визначення детермінант цифрової інклюзії як причин, що визначають її фактичний рівень та потенційні зміни; поглиблено теоретичні основи визначення зв'язків у ланцюзі "цифрові розриви - освіта - цифрова інклюзія"; визначено особливості впливу пандемії коронавірусу COVID-19 на цифрову інклюзію населення; проаналізовано цифрову інклюзію населення на глобальному рівні (цифрові розриви між регіонами та країнами) та цифрові розриви між окремими верствами громадян усередині країни); оцінено потреби у цивільній онлайн освіті та виявлено поточні потреби у ній у цьому форматі з урахуванням наявних бар'єрів.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Albania Albania
1193037871
Australia Australia
-399502108
Austria Austria
14047104
Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1345590948
Botswana Botswana
66704
Brazil Brazil
137566
Burkina Faso Burkina Faso
1
Canada Canada
-675469974
Chile Chile
158282
China China
-593009885
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1193037874
Finland Finland
26177974
France France
1
Germany Germany
-887352173
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1081248946
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
-2015662703
Indonesia Indonesia
-764559198
Iran Iran
665556560
Ireland Ireland
643541051
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
665556559
Jordan Jordan
114097
Kenya Kenya
-298276450
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
87354
Mauritius Mauritius
1
Mexico Mexico
201713
Netherlands Netherlands
1988725536
New Zealand New Zealand
-1907749888
Nigeria Nigeria
1949188830
Norway Norway
1081248945
Oman Oman
302
Pakistan Pakistan
1124628151
Peru Peru
1751802603
Philippines Philippines
682676406
Poland Poland
55013
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
-764559199
South Korea South Korea
1193037870
Spain Spain
-764559217
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
-2073319199
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
-764559221
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1988725530
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1081248940
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-764559219
United States United States
-764559196
Unknown Country Unknown Country
1274314982
Vietnam Vietnam
101640372

Downloads

Albania Albania
1
Australia Australia
-298276455
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
178590
Canada Canada
-20516009
China China
-1469394170
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1193037875
France France
87737
Germany Germany
-1469394172
Greece Greece
-399502106
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1223220
India India
-399502103
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
1988725531
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
-672106788
Lithuania Lithuania
1
Maldives Maldives
1
Mexico Mexico
-593009882
Netherlands Netherlands
1309244075
Nigeria Nigeria
-400920309
Oman Oman
303
Philippines Philippines
1099087542
Poland Poland
178994
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-764559197
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
-764559201
South Korea South Korea
509555015
Sweden Sweden
-1469394171
Taiwan Taiwan
-764559225
Thailand Thailand
1
Tunisia Tunisia
189771
Uganda Uganda
1124628154
Ukraine Ukraine
1081248941
United Kingdom United Kingdom
-764559195
United States United States
-399502104
Unknown Country Unknown Country
1274314983
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Vasylieva_Digital_inclusion.pdf 3.29 MB Adobe PDF -1068054343

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.