Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86165
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Particularities of visual metaphors in advertising campaigns about ecological problems |
Other Titles |
Особливості візуальної метафорики в дизайні рекламних кампаній на екологічну тематику |
Authors |
Antonova, O.
Sokolov, M. |
ORCID | |
Keywords |
візуальна метафорика зображально-виражальні засоби реклами впливогенність реклами креолізований текст дизайн реклами visual metaphor graphic and expressive means of public service announcement influence of public service announcement creolized text design of advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86165 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Antonova, O., Sokolov, M. Particularities of visual metaphors in advertising campaigns about ecological problems // Obraz. 2021. Vol. 2 (36). P. 63-71. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.2(36)-63-71 |
Abstract |
Статтю присвячено розгляду особливостей використання візуальної метафорики в дизайні
соціальної реклами на екологічну тематику закордонних рекламних кампаній. Проаналізовано
специфіку зображально-виражальних засобів реклами проти винищення лісових ресурсів, виокремлено типові види візуальних метафор, використаних у рекламних матеріалах кампаній WWF
та інших світових громадських організацій на цю тему. З’ясовано, що основним елементом-реалізатором комунікативної стратегії авторів у рекламних матеріалах є зображальна частина
реклами, яка ґрунтується на метафоричному осмисленні дійсності, а текст слугує пояснювальним доповненням до неї. Візуальний контент може бути значною мірою відвертим, жорстоким,
апелювати до почуття провини й страху, що забезпечує впливогенність рекламних продуктів
та є фактором ефективності рекламної кампанії, яка стосується зазначеної проблеми. The article is dedicated to the peculiarities of visual metaphors usage in the design of foreign public service announcement campaigns about ecological problems. The specifics of graphic and expressive means of public service announcements against the destruction of forest resources is analysed, typical types of visual metaphors used in public service announcement materials in campaigns of WWF and other world public organizations about this topic are distinguished. It was found that the main implementation element of authors’ communicative strategy in public service announcement materials is the graphic part of advertising, which is based on a metaphorical understanding of reality, and the text serves as an explanatory addition to it. Visual content can be largely outspoken, cruel, and appealing to guilt and fear, which ensures the impact of suggestive influence of public service announcement products and serves as a factor of effectiveness for a public service announcement campaign about this problem. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views

631322704

1

1

129121

396665

1

7587

1

922064616

1

1

1365554

502270688

1365558

406590602

1

1

142610540

114797

631322705

1589310218

396667
Downloads

1

-375175812

1

1977520518

62654915

1

1

1

1769981562

45529

1

62654911

1365555

1365560

406590599

1

45540

1

1

142610541

884990780

631322698

-1650647594

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Antonova_Obraz_2_2021.pdf | 114.05 kB | Adobe PDF | -379641984 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.