Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86189
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Role of the Teacher in a Virtual Learning Environment |
Authors |
Kozlovska, Hanna Borysivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7138-4422 |
Keywords |
віртуальне навчальне середовище виртуальная обучающая среда virtual learning environment викладач преподаватель teacher студент student |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86189 |
Publisher | Київ: Національний авіаційний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kozlovska A. The Role of the Teacher in a Virtual Learning Environment // Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : матеріали IX Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 19-20 листопада 2021 р. Київ : Національний авіаційний університет, 2021. С. 214-216. |
Abstract |
Динаміка змін сучасного світу, глобалізація та інформатизація зумовлюють необхідність інноваційних змін в парадигмі освітньої системи. У статті розглядаються основні переваги та функції віртуального освітнього простору, де змінюється роль викладача. Інтеграція платформ віртуального навчання в традиційний навчальний процес дозволить вирішити ряд питань, головним чином - підвищити мотивацію, розвивати критичне і логічне мислення у студентів. Динамика изменений современного мира, компьютеризация, информатизация обусловливают необходимость инновационных изменений в парадигме системы образования. В статье рассматриваются основные преимущества и функции виртуального образовательного пространства, где изменяется роль преподавателя. Globalization, digitalization and constant changes of the world make it necessary to rely on innovations in education system. The research deals with the advantages and functions of a virtual learning environment in which the role of a teacher has changed. The integration of virtual learning platforms into the traditional process of study results in increasing motivation, developing students’ critical and logical thinking. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
463
Germany
1
Greece
927
Hong Kong SAR China
1
Ireland
84888
Japan
1
Lithuania
1
Philippines
10668
Singapore
18247755
Ukraine
1373984
United Kingdom
686994
United States
40028360
Unknown Country
1373983
Vietnam
929
Downloads
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
4116386
United Kingdom
686995
United States
18247757
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kozlovska_teacher.pdf | 365.88 kB | Adobe PDF | 23051142 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.