Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86211
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Methodical Tools Research of Place Marketing Via Small and Medium Business Development |
Authors |
Rosokhata, Anna Serhiivna
![]() Khomenko, Liliia Mykolaivna ![]() Jasnikowski, A. Dmytruk, K. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6944-1515 http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
place marketing small and medium enterprises place branding marketing tools marketing strategyes territory image маркетинг територій малі та середні підприємства брендинг територій маркетингові інструменти маркетингові стратегії імідж теритрій маркетинг территорий малые и средние предприятия брендинг территорий маркетинговые инструменты маркетинговые стратегии имидж территории |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86211 |
Publisher | Миколаївський національний аграрний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Rosokhata A., Khomenko L., Jasnikowski A., Dmytruk K. (2021). Methodical Tools Research of Place Marketing Via Small and Medium Business Development. Modern Economics, 29(2021), 156-162. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V29(2021)-24. |
Abstract |
Останніми роками поряд з брендами компаній та відомих осіб існують бренди територій. Єдиний спосіб гідно конкурувати за ресурси, інвестиції та партнерів – це за допомогою продуманого маркетингу та брендингу територій. Існує величезна кількість невеличких міст, про які ніхто не здогадується, і вони поступово зникають. І в першу чергу, страждає від цього локальний бізнес. Тому важливо проаналізувати позитивний досвід територій, яким вдалося виділитися з-поміж тисяч інших та залучити кошти та ресурси до них. Метою дослідження є визначення ролі малого та середнього бізнесу як складової маркетингу територій. У роботі систематизовано цілі, моделі маркетингу територій; співставлено цільові аудиторії та маркетингові стратегії. Проаналізовано приклади реалізації різних типів іміджів: позитивний, слабо виражений, надмірно традиційний, суперечливий, змішаний, негативний та надмірно привабливий. Розглянуто приклади успішного застосування інструментів маркетингу для маловідомих територій. Систематизовано іміджеві стратегії та інструменти маркетингу, що використовуються при просуванні територій. Розроблено рекомендації для малого та середнього бізнеса для підвищення іміджу території. Для посилення іміджу території рекомендується визначити найбільш привабливу цільову аудиторію; конкурентні переваги, що лежатимуть в основі іміджу та стратегію маркетингу територій. Необхідно розробити візуальну концепцію бренду для обраної території: логотип, слоган для кожної цільової аудиторії. Для просування території можна використовувати одну з візуальних іміджевих стратегій:
різноспрямований, послідовний, гумористичний чи заперечувальний візуальний ряд. Із інструментів маркетингу доцільно використовувати події та заходи, легенди, залучати знаменитостей до рекламних кампаній, використовувати брендовані товари, дисконтні картки тощо. В последние годы наряду с брендами компаний и известных лиц существуют бренды территорий. Единственный способ достойно конкурировать за ресурсы, инвестиции и партнеров – это посредством продуманного маркетинга и брендинга территорий. Существует множество небольших городов, о которых никто не догадывается, и они постепенно исчезают. И в первую очередь страдает от этого локальный бизнес. Поэтому важно проанализировать положительный опыт территорий, которым удалось выделиться из тысяч других и привлечь средства и ресурсы к ним. Целью исследования является определение роли малого и среднего бизнеса как составляющей маркетинга территорий. В работе систематизированы цели, модели маркетинга территорий; сопоставлены целевые аудитории и маркетинговые стратегии. Проанализированы примеры реализации разных типов имиджей: положительный, слабо выраженный, чрезмерно традиционный, противоречивый, смешанный, отрицательный и чрезмерно привлекательный. Рассмотрены примеры успешного применения маркетинговых инструментов для малоизвестных территорий. Систематизированы имиджевые стратегии и инструменты маркетинга, используемые при продвижении территорий. Разработаны рекомендации для малого и среднего бизнеса по повышению имиджа территории. Для усиления имиджа территории рекомендуется найти более привлекательную целевую аудиторию; конкурентные преимущества, лежащие в основе имиджа и стратегии маркетинга территорий. Необходимо создать визуальную концепцию бренда для выбранной территории: логотип, слоган для каждой целевой аудитории. Для продвижения территории можно использовать одну из визуальных имиджевых стратегий: разнонаправленный, последовательный, юмористический или отрицающий визуальный ряд. Из инструментов маркетинга целесообразно использовать события и мероприятия, легенды, привлекать знаменитостей в рекламные кампании, использовать брендированные товары, дисконтные карты и т.д. Abstract. Introduction. In recent years, along with the brands of companies and celebrities, there are brands of territories. The only way to compete for resources, investments, and partners is through well-thought-out place marketing and place branding. There are a lot of small towns that no one can guess, and they are gradually disappearing. And first of all the local business suffers from it. That’s why it is important to analyze the positive experience of cities that have stood out among thousands of others and attract funds and resources to them. Purpose. The study aims is to determine the role of small and medium-sized businesses as a component of place marketing. Results. In the work it was systematized the goals, models of place marketing, target audiences and compared marketing strategies. It was analyzed examples of different image types: positive, weakly expressed, excessively traditional, contradictory, mixed, negative, and excessively attractive. It was considered examples of successful application of marketing tools for unknown territories. Also, it was systematized the image strategies and marketing tools used in the place promotion. It has been developed the recommendations for small and medium businesses to improve the place image. Conclusions. It is recommended to determine the most attractive target audience, competitive advantages underlie the image, and place marketing strategy to strengthen it. It is necessary to develop a visual brand concept for the selected area: a logo, a slogan for each target audience. One of the visual image strategies: multidirectional, consistent, humorous, or negative visual series can be used to place promotion. From marketing tools, it is expedient to use events and actions, legends, to involve celebrities in advertising campaigns, to use branded goods, discount cards, and others. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

-906736112

1

1

1

1

131450

1

1

1

-703671897

1

2009042360

1

371421675

93324

1

945310

52630

1

-1138114977

-1014465421

-290630863

1

71164

199251

-651872157

-651872156

1

184156

945304

102275

1

1104727179

-392878372

1

28244

1

1273394373

1

1

-1813676623

651032104

1

131344

189622

120549

1

-1880865894

-1138114974

-1880865896

1861730188

167119
Downloads

1

1

163066

1

1

1

1

1458085676

1

-1138114973

1

1

2009042364

21633254

-1358093588

1

1

1

1

1

1104727180

-392878371

52619

-392878380

87118

-1813676624

1

208317

1

-1161171206

-832244628

101543

-1880865895

1861730188

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Rosokhata_place marketing.pdf | 303.13 kB | Adobe PDF | 1780874973 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.