Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86216
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Досвід виділення детермінант попиту та пропозиції на вищу освіту |
Authors |
Barvinok, Veronika Yuriivna
Barvinok, Veronika Vorontsova, Anna Serhiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2352-3272 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 |
Keywords |
детермінанти попиту на вищу освіту детерминанты спроса на высшее образование determinants of demand for higher education детермінанти пропозиції на вищу освіту детерминанты предложения на высшее образование determinants of supply for higher education освітні послуги образовательные услуги educational services заклади вищої освіти заведения высшего образования higher education institutions ринок освітніх послуг рынок образовательных услуг the market of educational services |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86216 |
Publisher | Національний Авіаційний Університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Барвінок В. Ю., Воронцова А. С. Досвід виділення детермінант попиту та пропозиції на вищу освіту // Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти : матеріали VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції за міжнародною участю, м. Київ, 27 квітня 2021 р. Київ : Національний Авіаційний Університет, 2021. С.63-66. |
Abstract |
У роботі проаналізовано ступінь дослідження основоположних
детермінантів попиту та пропозиції у секторі вищої освіти, як серед зарубіжних, так і
вітчизняних праць науковців. Спираючись на наявні наукові дослідження, можливо
простежити ключові фактори, що формують ринок освітніх послуг. Так, було виявлено, що
науковці будують, в основному, функцію попиту та визначають її як основоположну у
формуванні ринку послуг вищої освіти. Ключовим індикатором даної функції є показники
чисельності осіб, що вступили до закладів вищої освіти (Канада). Разом з тим, основними
факторами, що впливають на попит, є демографічні та економічні (Пакистан, Танзанія).
Культурно-освітні фактори визначають попит в такій країні, як Саудівська Аравія. Відносно
України, дослідження будуються лише на визначенні детермінантів попиту, оскільки, на
думку науковців, пропозиція на вищу освіту визначається державними органами В работе проанализирована степень исследования основополагающих детерминантов спроса и предложения в секторе высшего образования как среди зарубежных, так и отечественных трудов учёных. Опираясь на существующие научные исследования, возможно проследить ключевые факторы, формирующие рынок образовательных услуг. Да, было обнаружено, что ученые строят, в основном, функцию спроса и определяют ее как основополагающем формировании рынка услуг высшего образования Ключевым индикатором данной функции являются показатели численности лиц, поступивших в высшие образования (Канада). Вместе с тем основными факторами, влияющими на спрос, являются демографические и экономические (Пакистан, Танзания). Культурно-образовательные факторы определяют спрос в такой стране как Саудовская Аравия. Относительно Украины, исследования строятся только на определении детерминантов спроса, поскольку, на мнение ученых, предложение на высшее образование определяется государственными органами. The paper analyzes the degree of research of the basic determinants of supply and demand in the higher education sector, both among foreign and domestic works of scientists. Based on available research, it is possible to trace the key factors shaping the market for educational services. Thus, it was found that scientists build mainly the demand function and define it as fundamental in the formation of the market of higher education services. A key indicator of this function is the number of people enrolled in higher education institutions (Canada). However, the main factors influencing demand are demographic and economic (Pakistan, Tanzania). Cultural and educational factors determine demand in a country such as Saudi Arabia. Regarding Ukraine, research is based only on determining the determinants of demand, because, according to scientists, the supply of higher education is determined by government agencies. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
Canada
108250
China
1
Germany
1
Greece
188
Hungary
1
Ireland
391104
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
98640609
United Kingdom
49515856
United States
508652786
Unknown Country
755949413
Downloads
Belgium
1
Canada
108251
China
14059532
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
33399346
United Kingdom
186
United States
508652787
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Barvinok_educational services.pdf | 158.19 kB | Adobe PDF | 556220108 |
homepageImage_uk_UA.jpg | 3.15 MB | JPEG | 556220108 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.