Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86292
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Promotion tools in small and medium enterprises: bibliometric analysis |
Authors |
Makerska, V. O.
Khomenko, Liliia Mykolaivna ![]() Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 |
Keywords |
marketing communications marketing tools small and medium enterprises small and medium business bibliometric analysis cluster analysis маркетингові комунікації маркетингові інструменти малі та середні підприємства малий та середній бізнес бібліометричний аналіз кластерний аналіз маркетинговые коммуникации маркетинговые инструменты малый и средний бизнес |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86292 |
Publisher | Національний авіаційний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Makerska V. O., Khomenko L. M., Pimonenko T. V. Promotion tools in small and medium enterprises: bibliometric analysis // Проблеми системного підходу в економіці. 2021. №5. С.64-74. |
Abstract |
Інтерес до використання маркетингових комунікацій у малому та середньому бізнесі зростає з кожним роком. Однак через обмеженість фінансових ресурсів малих та середніх підприємств більшість маркетингових інструментів використовувати неможливо. Метою дослідження є аналіз змісту та характеристик існуючих досліджень щодо маркетингових комунікацій у малих та середніх підприємствах, визначення прогалин та напрямів майбутніх досліджень. Проведено бібліометричний аналіз 137 статей щодо маркетингових комунікацій у малому та середньому бізнесі, опублікованих протягом 1989–2020 рр. Проаналізовано тенденції публікацій у журналах, визначено найбільш цитованих авторів, статті та журнали для визначення найбільш впливових. Проведено ієрархічний кластерний аналіз на основі ключових слів. Візуалізацію тем наукової літератури здійснено за допомогою VOSviewer. Визначено кластери у дослідженні маркетингових комунікацій малих і середніх підприємств: соціальні медіа та вплив; інновації та продуктивність; управління клієнтами; якість та стійкість. Більшість досліджень усіх періодів розглядає соціальні мережі. Ці дослідження з'являлися в такій послідовності: інструменти мар
кетингу в малих і середніх підприємствах, Інтернет-реклама в малих і середніх підприємствах, детермінанти маркетингових комунікацій та їхній вплив, ефективність соціальних медіа. У результаті проведеного дослідження встановлено основні напрями сучасних досліджень: використання соціальних мереж, оцінка ефективності, орієнтація бізнесу на підприємництво, споживачів, ринок, ефективність, сталий розвиток тощо. Про напрями майбутніх досліджень свідчить поява пубілкацій щодо зеленої та іншої реклами, електронної маркетингової орієнтації, мобільного маркетингу, нейромаркетингу, сенсорного маркетингу, вуличного маркетингу, візуальних медіа та використання YouTube. Результати даного дослідження можуть використовувати власники малих і середніх підприємств для прийняття рішень про використання маркетингових комунікацій у своїй діяльності. Интерес к использованию маркетинговых коммуникаций в малом и среднем бизнесе растет с каждым годом. Однако из-за ограниченных финансовых ресурсов малых и средних предприятий большинство маркетинговых инструментов использовать невозможно. Целью исследования является анализ содержания и характеристик существующих исследований относительно маркетинговых коммуникаций в малом и бреднем бизнесе, определение пробелов и направлений будущих исследований. Проведен библиометрический анализ 137 статей по маркетинговым коммуникациям в малом и середнем бизнесе, опубликованных в течение 1989–2020 гг. Проанализированы тенденции публикаций в журналах, определены наиболее цитируемые авторы, статьи и журналы для определения наиболее влиятельных. На основе ключевых слов проведен иерархический кластерный анализ (с помощью программы VOSviewer), показывающий современные и будущие направления исследований. Interest in the use of marketing communication tools in small and medium-sized businesses is growing every year. However, due to the limited financial resources of small and medium enterprises, most marketing tools cannot be used. This study aims to analyze the content and characteristics of existing research on marketing communications in small and medium enterprises, identify gaps, and understand the direction of future research. It was conducted a bibliometric analysis of 137 papers on marketing communications (published during 1989–2020) in small and medium enterprises. It was analyzed publications trends in journals, citations analysis of authors, articles, and journals to determine the most influential. It was analyzed the content, and it was performed a hierarchical cluster analysis (with the help of the VOSviewer) based on the keywords and the abstracts' content. It was identified directions of modern and future research. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1285240

1

153657

12647

2032655446

844402312

1055

1748658853

1219942857

1925047831

1

844402310

1748658856

1949095330

37194868

1

-1602873432

1

1789331409

152157

1

3161

844402318

1

844402314

6322

1

1

1

292392683

1

1

1748658849

262175227

-1129720711

844402315

171026228

146208989
Downloads

191

243

1748658854

1

1

1

826380201

2032655441

1949095331

1

1

1077823821

1285241

1

1

1

1

1748658857

1

183

844402320

1

1

1

-1089680121

1

1748658852

1748658847

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Makerska_cluster analysis.pdf | 489.94 kB | Adobe PDF | -248303612 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.