Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
![]() Liulov, Oleksii Valentynovych ![]() Petrushenko, Yurii Mykolaiovych ![]() Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna ![]() Shvindina, Hanna Oleksandrivna ![]() Artiukhov, Artem Yevhenovych ![]() Vysochyna, Alina Volodymyrivna ![]() Vorontsova, Anna Serhiivna ![]() Didenko, Iryna Viktorivna ![]() Deineka, Olha Valeriivna ![]() Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych ![]() Kryklii, Olena Anatoliivna ![]() Liuta, Olha Vasylivna ![]() Samusevych, Yaryna Valentynivna ![]() Аніщенко, О.В. Прийма, С.М. Захарченко, В.М. Маслак, О. І. Гришко, Н.Є. Яковенко, Я.Ю. Лівенцова, К.В. Цвірко, О.О. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0003-0883-8361 http://orcid.org/0000-0003-1112-6891 http://orcid.org/0000-0001-9490-1026 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-0408-0437 http://orcid.org/0000-0001-5852-4163 http://orcid.org/0000-0002-7984-0293 http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 http://orcid.org/0000-0002-3165-7991 http://orcid.org/0000-0001-7048-8388 |
Keywords |
освіта образование education міграція миграция migration цифровізація цифровизация digitalization освіта дорослих образование взрослых adult education вища освіта высшее образование higher education |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Лєонова та канд. екон. наук, доц. В. В. Боженко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 218 с. |
Abstract |
У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції. В монографии представлены теоретико-методологические и прикладные подходы к реформированию системы образования, совершенствованию деятельности провайдеров образовательных услуг с учетом требований современного рынка труда, а также механизмов уменьшения международных миграционных потоков. В издании рассмотрены вопросы повышения внутреннего и внешнего оценивания образовательных программ как инструмента повышения конкурентоспособности учебных заведений. Особое внимание уделено определению результатов неформальной и информационной учебы как образовательными учреждениями, так и независимыми институтами. В работе предложен методический подход к мапировке зон комплиментарности стейкхолдеров в условиях реформирования системы образования для предотвращения трудовой эмиграции. The monograph presents theoretical and methodological and applied approaches to reforming the education system, improving the activities of educational service providers taking into account the requirements of the modern labor market, as well as mechanisms to reduce international migration flows. The publication considers the issue of improving the internal and external evaluation of educational programs as a tool to increase the competitiveness of educational institutions. Particular attention is paid to determining the results of non-formal and informal learning by both educational institutions and independent institutions. The paper proposes a methodical approach to mapping the areas of complementarity of stakeholders in terms of reforming the education system to prevent labor emigration. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

2241

108852

-1425956891

-939313308

188889

42

37287786

172915

477500

5668211

278597087

1

70025

1

1

2239

1

1

-712978445

1369778352

1278691784

-16079626

-16079624

-2090175591
Downloads

1

-939313319

53248

-1425956889

-939313307

-1884124832

1

1

1

60185

557194172

-16079623

74451

1

1

684889181

1

-1618704274

1259934843

-1884124830

-939313318

1

-712978440

-712978444

1

1369778353

185544

1

1278691785

311684937

-16079621

-2090175590

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_education.pdf | 7.37 MB | Adobe PDF | 873338815 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.