Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції
Authors Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Shvindina, Hanna Oleksandrivna  
Artiukhov, Artem Yevhenovych  
Vysochyna, Alina Volodymyrivna  
Vorontsova, Anna Serhiivna  
Didenko, Iryna Viktorivna  
Deineka, Olha Valeriivna  
Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych  
Kryklii, Olena Anatoliivna  
Liuta, Olha Vasylivna  
Samusevych, Yaryna Valentynivna  
Аніщенко, О.В.
Прийма, С.М.
Захарченко, В.М.
Маслак, О. І.
Гришко, Н.Є.
Яковенко, Я.Ю.
Лівенцова, К.В.
Цвірко, О.О.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0003-0883-8361
http://orcid.org/0000-0003-1112-6891
http://orcid.org/0000-0001-9490-1026
http://orcid.org/0000-0003-0603-3869
http://orcid.org/0000-0002-0408-0437
http://orcid.org/0000-0001-5852-4163
http://orcid.org/0000-0002-7984-0293
http://orcid.org/0000-0002-4825-3950
http://orcid.org/0000-0002-3165-7991
http://orcid.org/0000-0001-7048-8388
Keywords освіта
образование
education
міграція
миграция
migration
цифровізація
цифровизация
digitalization
освіта дорослих
образование взрослых
adult education
вища освіта
высшее образование
higher education
Type Monograph
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Лєонова та канд. екон. наук, доц. В. В. Боженко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 218 с.
Abstract У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції.
В монографии представлены теоретико-методологические и прикладные подходы к реформированию системы образования, совершенствованию деятельности провайдеров образовательных услуг с учетом требований современного рынка труда, а также механизмов уменьшения международных миграционных потоков. В издании рассмотрены вопросы повышения внутреннего и внешнего оценивания образовательных программ как инструмента повышения конкурентоспособности учебных заведений. Особое внимание уделено определению результатов неформальной и информационной учебы как образовательными учреждениями, так и независимыми институтами. В работе предложен методический подход к мапировке зон комплиментарности стейкхолдеров в условиях реформирования системы образования для предотвращения трудовой эмиграции.
The monograph presents theoretical and methodological and applied approaches to reforming the education system, improving the activities of educational service providers taking into account the requirements of the modern labor market, as well as mechanisms to reduce international migration flows. The publication considers the issue of improving the internal and external evaluation of educational programs as a tool to increase the competitiveness of educational institutions. Particular attention is paid to determining the results of non-formal and informal learning by both educational institutions and independent institutions. The paper proposes a methodical approach to mapping the areas of complementarity of stakeholders in terms of reforming the education system to prevent labor emigration.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
2241
Belgium Belgium
108852
Brazil Brazil
-1425956891
Canada Canada
-939313308
China China
188889
Finland Finland
42
France France
37287786
Germany Germany
172915
Greece Greece
477500
Hungary Hungary
5668211
Iceland Iceland
278597087
India India
1
Ireland Ireland
70025
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2239
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
-712978445
Sweden Sweden
1369778352
Ukraine Ukraine
1278691784
United Kingdom United Kingdom
-16079626
United States United States
-16079624
Unknown Country Unknown Country
-2090175593

Downloads

Algeria Algeria
1
Austria Austria
-939313319
Belgium Belgium
53248
Brazil Brazil
-1425956889
Canada Canada
-939313307
China China
-1884124832
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Finland Finland
60185
France France
557194172
Germany Germany
-16079623
Hungary Hungary
74451
Iceland Iceland
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
684889181
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
-1618704274
Moldova Moldova
1259934843
Netherlands Netherlands
-1884124830
Poland Poland
-939313318
Romania Romania
1
Russia Russia
-712978440
Slovakia Slovakia
-712978444
Slovenia Slovenia
1
Sweden Sweden
1369778353
Switzerland Switzerland
185544
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1278691785
United Kingdom United Kingdom
311684937
United States United States
-16079621
Unknown Country Unknown Country
-2090175592
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Vasylieva_education.pdf 7.37 MB Adobe PDF 873338813

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.