Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Liulov, Oleksii Valentynovych Petrushenko, Yurii Mykolaiovych Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna Shvindina, Hanna Oleksandrivna Artiukhov, Artem Yevhenovych Vysochyna, Alina Volodymyrivna Vorontsova, Anna Serhiivna Didenko, Iryna Viktorivna Deineka, Olha Valeriivna Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych Kryklii, Olena Anatoliivna Liuta, Olha Vasylivna Samusevych, Yaryna Valentynivna Аніщенко, О.В. Прийма, С.М. Захарченко, В.М. Маслак, О. І. Гришко, Н.Є. Яковенко, Я.Ю. Лівенцова, К.В. Цвірко, О.О. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 http://orcid.org/0000-0001-6442-3684 http://orcid.org/0000-0003-0883-8361 http://orcid.org/0000-0003-1112-6891 http://orcid.org/0000-0001-9490-1026 http://orcid.org/0000-0003-0603-3869 http://orcid.org/0000-0002-0408-0437 http://orcid.org/0000-0001-5852-4163 http://orcid.org/0000-0002-7984-0293 http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 http://orcid.org/0000-0002-3165-7991 http://orcid.org/0000-0001-7048-8388 |
Keywords |
освіта образование education міграція миграция migration цифровізація цифровизация digitalization освіта дорослих образование взрослых adult education вища освіта высшее образование higher education |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86356 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Реформування системи освіти для запобігання трудовій міграції / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Лєонова та канд. екон. наук, доц. В. В. Боженко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 218 с. |
Abstract |
У монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи щодо реформування системи освіти, вдосконалення діяльності провайдерів освітніх послуг з урахуванням вимог сучасного ринку праці, а також механізмів зменшення міжнародних міграційних потоків. У виданні розглянуто питання підвищення внутрішнього та зовнішнього оцінювання освітніх програм як інструменту підвищення конкурентоспроможності закладів освіти. Особливу увагу приділено визначенню результатів неформального й інформального навчання як освітніми установами, так і незалежними інституціями. У роботі запропоновано методичний підхід до мапування зон компліментарності стейкхолдерів в умовах реформування системи освіти для запобігання трудовій еміграції. В монографии представлены теоретико-методологические и прикладные подходы к реформированию системы образования, совершенствованию деятельности провайдеров образовательных услуг с учетом требований современного рынка труда, а также механизмов уменьшения международных миграционных потоков. В издании рассмотрены вопросы повышения внутреннего и внешнего оценивания образовательных программ как инструмента повышения конкурентоспособности учебных заведений. Особое внимание уделено определению результатов неформальной и информационной учебы как образовательными учреждениями, так и независимыми институтами. В работе предложен методический подход к мапировке зон комплиментарности стейкхолдеров в условиях реформирования системы образования для предотвращения трудовой эмиграции. The monograph presents theoretical and methodological and applied approaches to reforming the education system, improving the activities of educational service providers taking into account the requirements of the modern labor market, as well as mechanisms to reduce international migration flows. The publication considers the issue of improving the internal and external evaluation of educational programs as a tool to increase the competitiveness of educational institutions. Particular attention is paid to determining the results of non-formal and informal learning by both educational institutions and independent institutions. The paper proposes a methodical approach to mapping the areas of complementarity of stakeholders in terms of reforming the education system to prevent labor emigration. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Australia
1
Austria
2241
Belgium
108852
Brazil
-1425956891
Canada
-939313308
China
188889
Finland
42
France
37287786
Germany
172915
Greece
477500
Hungary
5668211
Iceland
278597087
India
1
Ireland
70025
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
2239
Russia
1
Singapore
1
Slovakia
-712978445
Sweden
1369778352
Ukraine
1278691784
United Kingdom
-16079626
United States
-16079624
Unknown Country
-2090175593
Downloads
Algeria
1
Austria
-939313319
Belgium
53248
Brazil
-1425956889
Canada
-939313307
China
-1884124832
Cyprus
1
Czechia
1
Denmark
1
Finland
60185
France
557194172
Germany
-16079623
Hungary
74451
Iceland
1
Ireland
1
Israel
684889181
Italy
1
Lithuania
-1618704274
Moldova
1259934843
Netherlands
-1884124830
Poland
-939313318
Romania
1
Russia
-712978440
Slovakia
-712978444
Slovenia
1
Sweden
1369778353
Switzerland
185544
Taiwan
1
Ukraine
1278691785
United Kingdom
311684937
United States
-16079621
Unknown Country
-2090175592
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_education.pdf | 7.37 MB | Adobe PDF | 873338813 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.