Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86412
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лінгвістичні та перекладацькі особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів |
Authors |
Молодика, А.О.
|
ORCID | |
Keywords |
інтернет-дискурс реклами интернет-дискурс рекламы internet advertising discourse рекламний слоган рекламный слоган advertising slogan автомобільний брендинг автомобильный брендинг car branding структура structure семантика semantics стилістичні засоби стилистические средства stylistic devices особливості перекладу особенности перевода translation features трансформації трансформации transformations |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86412 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | In Copyright |
Citation | Молодика А. О. Лінгвістичні та перекладацькі особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 035 – філологія / наук. кер. О. Л. Овсянко. Суми : СумДУ, 2021. 78 с. |
Abstract |
Кваліфікаційна робота присвячена розгляду лінгвістичних та перекладацьких особливостей англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів. Також дослідження зорієнтовано на аналізі методів вивчення рекламного дискурсу та специфіці перекладу англомовних слоганів. Проведене дослідження надає змогу детальніше пізнати прагматичні та комунікативні ознаки англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів. Отримані дані сприятимуть подальшим розвідкам релевантних питань. Квалификационная работа посвящена рассмотрению лингвистических и переводческих особенностей англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов. Также исследование ориентировано на анализ методов изучения рекламного дискурса и специфике перевода англоязычных слоганов. Проведенное исследование позволяет подробнее узнать прагматические и коммуникативные признаки англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов. Полученные данные будут способствовать дальнейшим изучением релевантных вопросов. The qualification work is devoted to the consideration of linguistic and translation features of English-language advertising slogans of car brands. The study is also focused on analyzing methods of studying advertising discourse and the specifics of the translation of English slogans. The study provides an opportunity to learn more about the pragmatic and communicative features of English-language advertising slogans of car brands. The data obtained will facilitate further exploration of relevant issues. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
547
Finland
67
France
1
Germany
-1555444335
Greece
1103
Ireland
1413434583
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1099
Poland
1
Romania
1
Singapore
1630214871
Sweden
1
Ukraine
-1141596612
United Kingdom
29013870
United States
-1468190493
Unknown Country
58027736
Downloads
France
-1034537556
Germany
-1141596612
Ireland
1
Lithuania
1
Moldova
2184573
Poland
1413434582
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
-1141596612
United Kingdom
1
United States
1630214870
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Molodyka_mag_rob.pdf | 1.08 MB | Adobe PDF | -271896748 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.