Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86474
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінка концентрації ринку туристичних послуг України. |
Authors |
Plastun, Oleksii Leonidovych
![]() Zhuravka, Fedir Oleksandrovych ![]() Nebaba, Nataliia Oleksandrivna Yarova, Inessa Yevhenivna ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8208-7135 http://orcid.org/0000-0001-8368-5743 http://orcid.org/0000-0001-9840-131X |
Keywords |
ринок туристичних послуг рынок туристических услуг tourist market service конкуренція конкуренция competition концентрація концентрация concentration туризм tourism |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86474 |
Publisher | ВНЗ «Національна академія управління» |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Оцінка концентрації ринку туристичних послуг України / О. Л. Пластун та ін. // Актуальні проблеми економіки. 2021. № 9 (243). С. 27-37. |
Abstract |
У статті доведено, що екстремальна концентрація на будь-якому ринку – це зосередження ринкової влади в руках окремих учасників ринку. І це, в свою чергу, є ознакою деградації ринку. Проведений аналіз показав, що ринок туристичних послуг України перейшов у стан квазіконкурентного. Перш за все, це вимагає перегляду державної політики та стратегії розвитку туристичної галузі як в цілому, так і з позиції регіонів. В статье доказано, что экстремальная концентрация на любом рынке – это сосредоточение рыночной власти в руках отдельных участников рынка И это, в свою очередь, является признаком деградации рынка. Проведенный анализ показал, что рынок туристических услуг Украины перешел в состояние квазиконкурентного. Прежде всего это требует пересмотра государственной политики и стратегии развития туристической отрасли как в целом, так и с позиции регионов. The article proves that any extreme market concentration implies focusing the market power in the hands of individual market participants. Which in turn is a sign of market degradation. The analysis of the Ukrainian tourist market has shown that the national tourist services market has become quasi-competitive. Therefore, it requires a state policy and development strategy revision for the tourism industry as a whole and in the regional context. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views

1

678

125

1

2181

19103

1

116916146

1

9575587

1495667

500944627

628954122
Downloads

1

1

132309

1

1

82140436

1

1

1

38197

1

1

1

1

38197

116916146

132316

500944628

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Plastun_competition.pdf | 461.48 kB | Adobe PDF | 700342241 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.