Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86512
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лінгвістичні особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів
Authors Молодика, А.О.
Ovsianko, Olena Leonidivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0334-4891
Keywords інтернет-дискурс реклами
интернет-дискурс рекламы
internet advertising discourse
рекламний слоган
рекламный слоган
advertising slogan
брендинг
branding
автомобільний брендинг
автомобильный брендинг
car branding
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86512
Publisher Волинський національний університет імені Лесі Українки
License In Copyright
Citation Молодика, А. О., Овсянко, О. Л. Лінгвістичні особливості англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів // SCIENTIA EST РОТЕNTIA: молодіжний науковий вісник факультету іноземної філології. Луцьк : Волинськ. нац. ун-т ім. Лесі Українки. 2021. № 8. С. 80-85
Abstract Статтю присвячено вивченню лінгвістичних особливостей англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів в інтернет-дискурсі. Дослідницьку увагу сфокусовано на встановленні структурно-семантичних та перекладацьких характеристик досліджуваних одиниць. У статті визначено поняття «реклама», «автомобільний брендинг», «слоган». Проведене дослідження надає змогу детальніше пізнати прагматичні та комунікативні ознаки англомовних рекламних слоганів автомобільних брендів. Отримані дані сприятимуть подальшим розвідкам релевантних питань.
Статья посвящена изучению лингвистических особенностей англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов в интернет-дискурсе. Исследовательское внимание сфокусировано на установлении структурно-семантических и переводческих характеристик исследуемых единиц. В статье дано определение понятий «реклама», «автомобильный брендинг», «слоган». Проведенное исследование позволяет детальнее узнать прагматические и коммуникативные признаки англоязычных рекламных слоганов автомобильных брендов. Полученные данные будут способствовать дальнейшим исследованиям релевантных вопросов.
The article deals with studying of linguistic features of English advertising slogans of car brands in Internet discourse. The research attention is focused on identifying the structural-semantic and translation characteristics of the researched units. The article defines the concepts of “advertising”, “car branding”, “slogan”. The study provides more profound facts of the pragmatic and communicative peculiarities of English advertising slogans of car brands. The obtained data will facilitate further researches on relevant topics.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Finland Finland
80
Germany Germany
51753531
Greece Greece
625
Ireland Ireland
-631526422
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
624
Poland Poland
94
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1671857618
United Kingdom United Kingdom
55623900
United States United States
1533778011
Unknown Country Unknown Country
334314424

Downloads

China China
55623899
France France
1
Germany Germany
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
284074
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
95
Romania Romania
1
Russia Russia
1716539934
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
1716539934
United Kingdom United Kingdom
11240
United States United States
1533778012

Files

File Size Format Downloads
Molodyka_advertising_slogan.pdf 487.93 kB Adobe PDF 727809899

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.