Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86525
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Digital Marketing as a Source of Competitive Advantage: Case Study of Slovak Republic |
Other Titles |
Цифровий маркетинг як конкурентна перевага: на прикладі Словацької Республіки |
Authors |
Nadanyiova, M.
Majerova, J. Gajanova, L. |
ORCID | |
Keywords |
цифровий маркетинг конкурентна перевага маркетингові комунікації соціальні мережі споживачі digital marketing competitive advantage marketing communication social media consumers |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86525 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Nadanyiova, M., Majerova, J., & Gajanova, L. (2021). Digital Marketing as a Source of Competitive Advantage: Case Study of Slovak Republic. Marketing and Management of Innovations, 4, 92-103. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-08 |
Abstract |
У статті проаналізовано вплив цифрового маркетингу на розвиток компанії. Авторами наголошено, що стрімке зростання
доступу до мережі Інтернет в останнє десятиліття мало суттєвий вплив на зміни купівельної поведінки та комунікації зі
споживачами. Таким чином, застосування інструментарію цифрового маркетингу для покращення комунікації з наявними
клієнтами та залучення нових в умовах високої конкуренції є актуальним. Головною перевагою цифрового маркетингу над
традиційним є ефективніший механізм налагодження зв'язку із клієнтами та більший вплив на їх рішення у онлайнсередовищі. Головною метою дослідження є аналіз особливостей цифрового маркетингу на прикладі словацького бренду,
визначення сприйняття словацькими споживачами цифрового маркетингу та формування рекомендацій для більш
ефективного застосування інструментарію цифрового маркетингу у досліджуваній компанії. Для досягнення поставленої
мети проведено теоретичний аналіз наукових напрацювань словацьких та міжнародних авторів. Вихідні дані для
дослідження сформовано на основі наукових публікацій, професійних видань, щорічних звітів компанії та даних статистичної
служби. Для визначення рівня сприйняття інструментів цифрового маркетингу споживачами, у ході дослідження проведено
анкетування словацьких споживачів (старших 18 років. Джерелом даних для формування демографічного профілю
споживачів стала державна служба статистичних даних Словацької Республіки. У ході дослідження застосовано
загальнонаукові методи (порівняльний аналіз, дедукція та індукція) для опрацювання теоретичних даних, тоді як математикостатистичні методи – для оцінювання результатів анкетування, застосовуючи інструментарій програмного забезпечення IBM
SPSS Statistics. За результатами анкетування визначено рівень обізнаності, відношення та задоволеність споживачів
досліджуваним брендом. Результати теоретичного аналізу та анкетування засвідчили, що головними перевагами
інструментів цифрового маркетингу є зростання конкурентних переваг компанії, підвищення рівнів лояльності клієнтів до
бренду та його впізнаваності. Nowadays, marketing in the digital environment is very important for every company. The reason is that internet use has more than doubled in the last decade, and this shift has significantly affected the way customers buy products and communicate with companies. Digital marketing is like any other type of marketing - it is a way to connect with current customers and influence potential customers. It is very important, especially when there are already many products and services on the market with really high competition. The main difference between online and traditional marketing is that the company can better connect with customers and influence them online. Based on the above mentioned, the paper's main aim is to analyze the application of digital marketing in the selected Slovak brand and its perception by Slovak consumers, propose recommendations for a more effective application of digital marketing in this company. It includes providing the theoretical background and analysis of digital marketing from the viewpoint of Slovak and foreign authors. The important secondary data source was scientific research, annual company reports, statistical databases, and published professional publications. To find out the perception of digital marketing from the perspective of Slovak consumers, a questionnaire survey was conducted. The questionnaire survey aimed to find out the opinions, attitudes, and satisfaction of consumers with the selected Slovak brand. To determine the sample size, the base file representing a number of people older than 18 was obtained from the demographic statistics of the Statistical Office of the Slovak Republic. General scientific methods (i.e., excerption, description, comparative analysis, deduction, and induction) were used for data processing and mathematical and statistical methods to evaluate data from the survey using IBM SPSS Statistics software. To achieve the main goal of the paper, based on the theoretical background and survey results, research hypotheses were formulated and subsequently verified. Finally, based on the analysis and results of the questionnaire survey, benefits of digital marketing are highlighted, such as gaining a competitive advantage, increasing customer loyalty, and overall increasing brand awareness. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-421321668
China
-576374099
Czechia
-576374081
Egypt
930746162
Finland
103
France
1
Germany
930746167
Greece
4291792
Hong Kong SAR China
310837151
India
-576374069
Indonesia
-576374071
Iran
1
Ireland
357121124
Israel
1
Italy
1
Japan
1
Jordan
-576374088
Lithuania
882646
Madagascar
1
Malaysia
-421321675
Myanmar (Burma)
1
Nepal
-1004810024
Netherlands
1611
Nigeria
-576374070
Peru
-576374094
Philippines
-421321664
Poland
1
Romania
1
Singapore
-576374051
Slovakia
268946822
South Africa
-576374079
Sri Lanka
1
Sweden
1
Thailand
1
Turkey
1
Uganda
1
Ukraine
53790
United Kingdom
-576374052
United States
-421321672
Unknown Country
-421321660
Vietnam
-421321673
Yemen
1
Zambia
-421321670
Downloads
Argentina
1
Australia
1309096027
Austria
1
Brazil
1
Canada
-576374076
China
-1945722067
Colombia
1
Czechia
-576374080
Ecuador
90999
Egypt
1
Finland
268946822
France
-905572866
Germany
78929
Greece
1
Hong Kong SAR China
-421321669
India
-421321674
Indonesia
-1004810034
Iran
-576374063
Ireland
1
Israel
930746159
Italy
1
Japan
1
Jordan
-576374087
Latvia
151476
Lebanon
1
Lithuania
306118063
Malaysia
-1004810026
Mexico
204111924
Moldova
-905572865
Morocco
1
Netherlands
-1039943362
Nigeria
1
Pakistan
145
Peru
-421321677
Philippines
-421321684
Poland
1
Portugal
51102743
Romania
1
Saudi Arabia
1449092084
Singapore
-576374050
Slovakia
1449092073
South Africa
1
South Korea
1
Switzerland
1
Thailand
-1004810036
Turkey
268946821
Ukraine
130642
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-421321682
United States
-421321666
Unknown Country
-576374053
Vietnam
-1004810037
Yemen
-576374103
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nadanyiova_mmi_4_2021.pdf | 374.01 kB | Adobe PDF | -550960339 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.