Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86535
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Features of interaction of factors of social and communication activity |
Other Titles |
Особливості взаємодії факторів соціокомунікаційної діяльності |
Authors |
Mitchuk, О.
Haidur, N. |
ORCID | |
Keywords |
аудиторія комунікація маніпуляція медіаефекти медіакритика рефлюкс audience manipulation media criticism social and communicative activity reflux |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86535 |
Publisher | Sumy State University |
License | In Copyright |
Citation | Mitchuk, O., Haidur, N. Features of interaction of factors of social and communication activity // Obraz. 2021. Vol. 3 (37). P. 17-26. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.3(37)-17-26 |
Abstract |
Мета дослідження – визначити особливості взаємодії факторів соціокомунікаційної діяльності в контексті сучасних медіа. Зазначається, що аудиторія не довіряє пропаганді, натомість
довіряє засобам масової інформації, які є носіями якоїсь конкретної пропаганди. Крізь призму феномену комунікаційного рефлюксу аналізуються змістова інформація окремих медіа. Зазначається,
що комунікація у своїй реальній функціональній здатності, переслідуючи інтереси майбутнього,
знижується для сьогодення, для актуальних потреб аудиторії. В аудиторії немає можливості реагувати на ефекти, на структурне маніпулювання, на процеси, що можуть призвести до припинення подачі масмедіа деформованої реальності, що поширюється в суспільстві. The purpose of the study is to determine the features of the interaction of factors of social and communication activities in the context of modern media. It is noted that the audience does not trust the propaganda, but trusts the media, which are carriers of a particular propaganda. The content information of the media is analyzed through the prism of the phenomenon of communication reflux. It is noted that communication in its real functional capacity, pursuing the interests of the future, is reduced for the present, for the current needs of the audience. The audience does not have the opportunity to react to the effects, to structural manipulation, to the processes that may lead to the cessation of the supply of mass media distorted reality that is spreading in society. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
China
-925710550
Finland
119
Germany
-1288245298
Greece
2930
Ireland
59793907
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
255
Singapore
1926608289
Ukraine
-1288245297
United Kingdom
316614351
United States
-925710557
Unknown Country
1959586350
Vietnam
2932
Downloads
Canada
7306740
China
1926608280
Germany
7306747
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
7306738
Philippines
7306736
Singapore
1
Slovakia
1
Spain
1
Sweden
1734516076
Turkey
1
Ukraine
-1288245296
United Kingdom
7306745
United States
1926608276
Unknown Country
1
Vietnam
238725
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mitchuk_Obraz_3_2021.pdf | 111.97 kB | Adobe PDF | 41292479 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.