Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 |
Keywords |
бренд brand назва бренду название бренда brand name мова бренду язык бренда brand language мультимодальний підхід мультимодальный подход multimodal appoach бренд-комунікація бренд-коммуникация brand communication |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86897 |
Publisher | Academia Letters |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ushchapovska, I. (2021). Structural and Semantic Features of the Brand Language: a Case Study of Coffee Brands. Academia Letters , Article 3254. https://doi.org/10.20935/AL3254. |
Abstract |
У цій роботі досліджено структурно-семантичні особливості мови бренду з позицій мультимодального підходу. Комунікація бренду — це усний або письмовий обмін інформацією про бренд через мову бренду для розкриття ідей та вираження семантичної універсальност бренд-комунікації. Мультимодальний підхід вважається найефективнішим інструментом для вивчення мови бренду, оскільки вона не є гомогенною, а є поєднанням різних семіотичних ресурсів: вербальних, візуальних, аудіальних, сенсорних. Дослідження базується на матеріалі 550 брендів кави. В данной статье исследуются структурно-семантические особенности языка бренда с позиций мультимодального подхода. Коммуникация бренда – это устный или письменный обмен информацией о бренде посредством языка бренда для раскрытия идей и выражения смысловой универсальности бренд-коммуникации. Мультимодальный подход считается наиболее эффективным инструментом изучения языка бренда, так как она не однородна, а представляет собой совокупность разных семиотических ресурсов: вербальных, визуальных, аудиальных и сенсорных. Исследование основано на метериале 550 брендов кофе. This paper focuses on the study of structural and semantic features of the brand language from the standpoint of a multimodal approach. Brand communication is an oral or written exchange of information about the brand through the brand language for disclosing ideas and expressing the semantic universality of brand communication. The multimodal approach is considered the most effective tool for studying the brand language, as it is not homogeneous but is a combination of different semiotic resources: verbal, visual, audial, and sensory. The study is based on a case of 550 coffee brands. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
-52110009
Denmark
1
Finland
11280
France
1675
Germany
-1944182524
Greece
11283
India
354831149
Indonesia
-1275688619
Ireland
12945788
Italy
97671834
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
209
Pakistan
701034452
Philippines
1
Poland
1
Portugal
1402060859
Singapore
1
Sweden
54687
Thailand
1
Ukraine
-1850312652
United Kingdom
1401910597
United States
-1433510522
Unknown Country
1662420696
Vietnam
11287
Downloads
Austria
1
Belgium
1
Bulgaria
1
Canada
1
China
-1068078704
France
104
Germany
1051547656
Hong Kong SAR China
1
India
1051547652
Indonesia
-1275688618
Iran
1
Ireland
68254599
Italy
97671835
Japan
1
Lithuania
1
Nigeria
1
Pakistan
-1433510523
Philippines
633221
Poland
-1850312650
Singapore
1977185150
South Korea
1790276
Switzerland
1
Taiwan
-1944182526
Thailand
701034454
Turkey
1
Ukraine
-1850312651
United Kingdom
633216
United States
-1944182527
Unknown Country
319485417
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_brand.pdf | 208.96 kB | Adobe PDF | -1801517311 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.