Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87034
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Управління закладами вищої освіти в умовах пандемії (на прикладі СумДУ)
Authors Вернидуб, О.М.
ORCID
Keywords COVID-19
вища освіта
высшее образование
higher education
студент
student
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87034
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Вернидуб О. М. Управління закладами вищої освіти в умовах пандемії (на прикладі СумДУ) : робота на здобуття кваліфікаційного рівня магістра : спец. 281 - публічне управління та адміністрування / наук. кер. А. Ю. Жулавський. Суми : Сумський державний університет, 2021. 49 с.
Abstract В роботі досліджені основні причини переходу до он-лайн освіти під час пандемії Covid – 19. Досліджено історію впровадження карантину та функціонування системи вищої освіти як в Україні, так і за кордоном. На основі опитування студентів виявлені основні проблеми у освіті під час пандемії Covid - 19: відсутність професійно-розроблених програм онлайн-навчання, недостатнє фінансування, необхідність методичної підготовки викладачів для роботи зі студентами онлайн тощо. Розроблені основні рекомендації формування державної політики щодо реформування вищої освіти у часи викликів Covid – 19. На прикладі СумДУ запропоновано впровадження єдиної он-лайн платформи, яка б об’єднала студентів та викладачів, дозволила вибудовувати комунікацію тощо. Порахована економічна ефективність цих заходів.
В работе исследованы основные причины перехода в он-лайн образование во время пандемии Covid – 19. Исследована история внедрения карантина и функционирования системы высшего образования как в Украине, так и за рубежом. На основе опроса студентов выявлены основные проблемы в образовании во время пандемии Covid-19: отсутствие профессионально разработанных программ онлайн-обучения, недостаточное финансирование, необходимость методической подготовки преподавателей для работы со студентами онлайн и т.д. Разработаны основные рекомендации формирования государственной политики по реформированию высшего образования во времена пандемии Covid – 19. На примере СумГУ предложено внедрение единой он-лайн платформы, которая бы объединила студентов и преподавателей, позволила выстраивать коммуникацию и т.д. Подсчитана экономическая эффективность этих мер.
The work examines the main reasons for the transition to online education during the pandemic of Covid - 19. The history of quarantine and the functioning of the higher education system both in Ukraine and abroad. Based on a survey of students, the main problems in education during the Covid - 19 pandemic were identified: lack of professionally developed online learning programs, insufficient funding, the need for methodological training of teachers to work with students online ets. The main recommendations for the formation of state policy on reforming higher education during the Covid pandemic were developed. The economic efficiency of these measures is considered.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
909998
Finland Finland
10
Germany Germany
9449
Greece Greece
67
Ireland Ireland
910
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
294150
United Kingdom United Kingdom
17081
United States United States
1819967
Unknown Country Unknown Country
3085795

Downloads

France France
1819966
Germany Germany
198281
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
373
Norway Norway
1
Russia Russia
1822
Ukraine Ukraine
1819966
United Kingdom United Kingdom
294151
United States United States
3085795

Files

File Size Format Downloads
Vernydub_mag_rob.pdf 1.02 MB Adobe PDF 7220356

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.