Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87052
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Організаційно-економічне забезпечення якості державної служби |
Authors |
Вітковський, В. В.
|
ORCID | |
Keywords |
механізм формування статусу послуги управління сервісно-орієнтована державна влада управління розвитком сервисно-ориентированная государственная власть управление развитием механизм формирования статуса услуги управления service-oriented state power development management mechanism for forming the status of management services |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87052 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Вітковський В. В. Організаційно-економічне забезпечення якості державної служби : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 281 - публічне управління та адміністрування / наук. кер. О. І. Деміхов. Суми : Сумський державний університет, 2021. 50 с. |
Abstract |
Тема роботи: «Організаційно-економічне забезпечення якості державної служби» Структура та обсяг кваліфікаційної роботи. Загальний обсяг кваліфікаційної роботи магістра становить 51 с., зокрема, 2 таблицы, 40 найменувань використаних джерел.
Метою роботи є розробка теоретичних засад та обґрунтування основних напрямів поліпшення управління якістю державної служби України відповідно до міжнародних стандартів та норм Європейського Союзу.
Об’єктом дослідження є суспільні відносини, які складаються в процесі управління якістю державної служби України.
Предметом дослідження є управління якістю державної служби України.
Методи дослідження. У магістерської роботі використано комплекс загальнонаукових і спеціальних методів дослідження, що дозволило забезпечити всебічність вивчення проблеми та достовірність висновків і результатів дослідження.
Наукова новизна полягає в обґрунтуванні теоретичних засад та основних напрямів поліпшення управління якістю державної служби України відповідно до міжнародних стандартів та норм Європейського Союзу.
Ключові слова: сервісно-орієнтована державна влада, управління розвитком, механізм формування статусу послуги управління, система державного управління, моніторинг надання державних послуг, оцифровка. Тема работы: «Организационно-экономическое обеспечение качества государственной службы» Структура и размер квалификационной работы. Общий размер квалификационной работы магистра составляет 51 с., В том числе, 2 таблицы, 40 наименований использованных источников. Целью работы является разработка теоретических основ и обоснование основных направлений улучшения управления качеством государственной службы Украины в соответствии с международными стандартами и нормами Европейского Союза. Объектом исследования являются общественные отношения, складывающиеся в процессе управления качеством государственной службы Украины. Предметом исследования является управление качеством государственной службы Украины. Методы исследования. В магистерской работе использован комплекс общенаучных и особых способов исследования, что позволило обеспечить всесторонность исследования трудности и достоверность выводов и результатов исследования. Научная новизна заключается в обосновании теоретических основ и основных направлений улучшения управления качеством государственной службы Украины в соответствии с международными стандартами и нормами Европейского Союза. Ключевые слова: сервисно-ориентированная государственная власть, управление развитием, механизм формирования статуса услуги управления, система государственного управления, мониторинг предоставления государственных услуг, оцифровка. Theme: "Organizational and economic quality assurance of the civil service" Structure and scope of qualification work. The total amount of qualification work of the master makes 51 pages, in particular, 2 tables, 40 names of the used sources. The aim of the work is to develop theoretical principles and substantiation of the main directions of improving the quality management of the civil service of Ukraine in accordance with international standards and norms of the European Union. The object of the study is public relations, which are formed in the process of quality management of the civil service of Ukraine. The subject of the study is the quality management of the civil service of Ukraine. Research methods. The master's thesis uses a set of general scientific and special research methods, which allowed to ensure the comprehensiveness of the study of the problem and the reliability of the conclusions and results of the study. The scientific novelty lies in the substantiation of theoretical principles and main directions of improving the quality management of the civil service of Ukraine in accordance with international standards and norms of the European Union. Key words: service-oriented state power, development management, mechanism of formation of management service status, public administration system, monitoring of public services provision, digitization. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Argentina
1
China
1
Finland
74
Germany
305664
Greece
220
Ireland
225454032
Lithuania
1
Romania
152832
Ukraine
-1379509973
United Kingdom
4821394
United States
199073864
Unknown Country
10976130
Downloads
Czechia
1
France
94139
Germany
94140
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Romania
1
Serbia
1
Ukraine
199073864
United Kingdom
1
United States
-938725759
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vikkovsky_master_thesis.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | -739463608 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.