Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87063
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу |
Other Titles |
Bibliometric analysis of research on sensory marketing |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
Saher, Liudmyla Yuriivna Назаренко, А. П. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
бібліметричний аналіз библиметрический анализ bibliographic analysis візуалізація визуализация visualization сенсорний маркетинг сенсорный маркетинг sensory marketing цитування цитирование citations органи чуттів органы чувств sense organs |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87063 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сагер Л.Ю., Сигида Л.О., Назаренко А.П. (2021). Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу. Вісник СумДУ. Серія Економіка, 1, С. 76-84. 10.21272/1817-9215.2021.1-9 |
Abstract |
У статті представлені результати аналізу публікацій із проблематики сенсорного маркетингу. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу, а для наочного відображення отриманих результатів був використаний метод візуалізації. Загалом для досягнення мети цього дослідження було опрацьовано 182 публікації (статті) із наукометричної бази даних Scopus за період з 2004 по 2020 рр. Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі «title, abstract, keywords». Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer.
Проведений аналіз дозволив отримати наступні результати. По-перше, у результаті дослідження було визначено, що проблематика сенсорного маркетингу є достатньо новою і знаходиться на стадії розвитку. Загальна кількість публікацій у сфері сенсорного маркетингу, а також число цитувань поступово зростає, починаюси з 2011 р.; пік публікаційної активності припадає на 2020 рік. По-друге, третина публікацій відноситься до такої галузі знань як бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік, по 10% публікацій стосуються таких галузей знань як економіка, економетрика і фінанси та психологічні науки. По-третє, над проблематикою сенсорного маркетингу працювати вчені з різних установ, країн та континентів. Наукова взаємодія за тематикою стає все тіснішою, що сприяє утворенню географічних кластерів, з них три найбільших об’єднуються навколо США, Великобританії та Франції. По-четверте, шість статей із аналізованих були процитовані більше 100 разів, що свідчить про їх високий науковий рівень та зацікавленість розглнутою тематикою. По-пяте, до основних «критичних» напрямків досліджень з проблематики сенсорного маркетингу належать sensory marketing, marketing, consumer behavior, color та music. Саме навколо цих ключових слів фоомуються потужні наукові кластери. Крім того, тематика досліджень значно поглибилася, перейшовши від аналізу взаємозв’язків сенсорного маркетингу та споживацької поведінки у статтях, опублікованих до 2015 року, до комплексного підходу до застосування інструментів сенсорного маркетингу, їх впливу на сприйняття продукції, запам’ятовування та ін., починаючи з 2019 р.
Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики сенсорного маркетингу, пошуку прогалин, над вирішенням яких можна працювати у подальших дослідженнях. В статье представлены результаты анализа публикаций по проблематике сенсорного маркетинга. Исследование проводилось с использованием библиометрического анализа, а для наглядного отображения полученных результатов был использован метод визуализации. В целом, для достижения цели этого исследования было проработано 182 публикации (статьи) из наукометрической базы данных Scopus за период с 2004 по 2020 гг. Визуализация результатов производилась с помощью программы VOSviewer. Полученные результаты анализа и их графическая интерпретация актуальны и формируют основу для лучшего понимания проблематики сенсорного маркетинга, поиска пробелов, над решением которых можно работать в дальнейших исследованиях. The article presents the results of the publications' analysis on the issue of sensory marketing. The study was conducted using bibliometric analysis, and the visualization method was used to visualize the results. In total, to achieve the goal of this study, 182 publications (articles) from the Scopus database for the period from 2004 to 2020 were processed. The search in the Scopus database was performed in the field "title, abstract, keywords". Visualization of the results was performed using VOSviewer programs. The analysis provides the following results. First, the study found that the problem of sensory marketing is quite new and in development. The total number of publications in the field of sensory marketing, as well as the number of citations, is gradually increasing since 2011. The peak of publishing activity was in 2020. Second, one-third of publications are related to such areas of knowledge as business, management, and accounting, while 10% of publications are related to economics, econometrics, and finance, and 10% of publications are related to psychological sciences. Third, scientists from different institutions, countries, and continents work on the issue of sensory marketing. The scientific cooperation becomes deeper. It contributes to the creation of geographical clusters. The three largest clusters are formed around the United States, Great Britain, and France. Fourth, six articles were cited more than 100 times. It indicates their high scientific level. Fifth, the main "critical" areas of research on sensory marketing include sensory marketing, marketing, consumer behavior, color, and music. Around these keywords powerful scientific clusters are formed. Moreover, the research topic of sensory marketing was significantly deepened, moving from the analysis of the relationship between sensory marketing and consumer behavior in articles published before 2015, to a comprehensive approach of the sensory marketing tools use, their impact on product sprinting, storage, etc., starting in 2019 p. The obtained results of the analysis and their graphical interpretation are relevant and form the basis for a better understanding of the issues of sensory marketing. They can help to find the gaps and offer useful guidance for further researches. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
1
Finland
77
Germany
1
Greece
313
Ireland
2307
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
401615
United Kingdom
40894
United States
2415094
Unknown Country
138116
Downloads
Germany
10023
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
401616
United Kingdom
1
United States
2998421
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_Bibliometric_analysis.pdf | 525.27 kB | Adobe PDF | 3410064 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.