Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87065
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вимірювання економічної та маркетингової привабливості території |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 |
Keywords |
економічна привабливість экономическая привлекательность economic attractiveness маркетингова привабливість маркетинговая привлекательность marketing attractiveness територія територия territory |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87065 |
Publisher | |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сигида Л.О. Вимірювання економічної та маркетингової привабливості території / Управління розвитком туризму та готельно-ресторанного бізнесу в циркулярній економіці= Management of tourism development, hotel and restaurant business in a circular economy : матеріали I Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (18 трав. 2021 р.) / відп. ред. О. М. Полінкевич, О. М. Громик. Луцьк : Луцький НТУ, 2021. С. 151-153. |
Abstract |
У сучасних умовах виникає значна конкуренція між різними територіями (містами, регіонами, країнами) за людей, фінансову підтримку, туристів, ресурси тощо. Відповідно території повинні забезпечувати тісні взаємозв’язки між громадянами та іншими контрагентами (інвесторами, туристами тощо), знаходити способи бути більш цікавими для різних цільових аудиторій. Тому проблема визначення та вимірювання привабливості території як складової територіального маркетингу на різних рівнях є актуальною. В современных условиях возникает значительная конкуренция между разными территориями (городами, регионами, странами) за людей, финансовую поддержку, туристов, ресурсы и т.д. Соответственно, территории должны обеспечивать тесные взаимосвязи между гражданами и другими контрагентами (инвесторами, туристами и т.п.), находить способы быть более интересными для различных целевых аудиторий. Поэтому проблема определения и измерения привлекательности территории как составляющей территориального маркетинга на разных уровнях актуальна. There is significant competition between different territories (cities, regions, countries) for people, financial support, tourists, resources, and more in current conditions. Accordingly, environments should ensure close relationships between citizens, and other counterparties (investors, tourists, etc.) find more attractive to different target audiences. Therefore, the problem of determining and measuring the territory's attractiveness as a component of territorial marketing at different levels is relevant. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
China
8239976
Finland
76
Germany
187212
Greece
241
Ireland
2927
Lithuania
1
Singapore
16479953
Ukraine
1042025
United Kingdom
354111
United States
5611356
Unknown Country
32959903
Downloads
Canada
1
China
16479955
Czechia
11223
Finland
2929
France
2982737
Germany
2982736
Indonesia
16479954
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
354116
Poland
16479951
Russia
235
Singapore
1
South Africa
1
South Korea
2123
Spain
477
Taiwan
1
Ukraine
16479952
United Kingdom
354112
United States
16479951
Unknown Country
93612
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_Vimiruvanie.pdf | 3.05 MB | Adobe PDF | 89184069 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.