Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87074
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Brand Promotion through Social Media |
Authors |
Laponohova, О.
|
ORCID | |
Keywords |
smm-маркетинг smm-marketing просування бренда продвижение бренда brand promotion підприємство предприятие enterprise |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87074 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Laponohova О. Brand Promotion through Social Media : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Л. О. Сигида. Суми : Сумський державний університет, 2021. 44 с. |
Abstract |
У роботі було проведено дослідження методів просування бренду в соціальних мережах завдяки SMM маркетингу, як ефективного інструменту, за допомогою якого підприємці можуть легко підвищити впізнаваність торгової марки, створити базу лояльних підписників, залучити нових клієнтів і збільшити
продажі. Це є актуальним питанням, адже маркетингові методи просування комерційної продукції в соціальних мережах залишаються недостатньо вивченими.
Об’єктом роботи обрано просування бренду у соціальних мережах.
Відповідно у даному дослідженні було розглянуто основні особливості та стратегії ефективного просування бренду та антикризового управління на прикладі таких платформ, як Facebook та Instagram. Було виокремлено недоліки та переваги зазначених соціальних мереж. У ході дослідження були виділені
безпрограшні тактики подолання криз та проаналізовано можливі варіанти вирішення непередбачуваних ситуацій. Поряд із цим був проведений компаративний аналіз найпотужніших органічних платформ соціальних мереж, які використовують В2В маркетологи.
Крім того, було підкреслено практичність роботи на прикладі використання інструментів Facebook світовими брендами та розглянуто, які методи рекламування користуються найбільшою популярністю і, таким чином, заохочують клієнтів придбати продукт.
Для підготовки магістерської роботи були використані праці вітчизняних та зарубіжних вчених – статті, підручники та наукові роботи студентів; статистичні дані та графічні матеріали; огляди методів просування продукції відомими підприємствами; на основі збірки даних було побудовано графіки та
компаративні діаграми; залучалися дані з DataReportal, Sensor Tower, Merkle, Statista. The study examined the methods of brand promotion in social networks through SMM marketing as an effective tool through which entrepreneurs can easily increase brand awareness, create a loyal subscriber base, attract new customers and increase sales. This is a topical issue, because marketing methods of promoting commercial products on social networks remain insufficiently studied. The object of the work is to promote the brand on social networks. Accordingly, this study examined the main features and strategies for effective brand promotion and crisis management on the example of platforms such as Facebook and Instagram. The disadvantages and advantages of these social networks were highlighted. In the course of the research, win-win tactics for overcoming crises were identified and possible options for resolving unforeseen situations were analyzed. In addition, a comparative analysis of the most powerful organic social networking platforms used by B2B marketers was conducted. In addition, the practicality of working on the example of using Facebook tools by global brands was emphasized and it was considered which advertising methods are the most popular and, thus, encourage customers to buy the product. For the preparation of the master's thesis were used works of domestic and foreign scientists - articles, textbooks and research papers of students; statistical data and graphic materials; reviews of methods of product promotion by well-known enterprises; graphs and comparative diagrams were built on the basis of the data collection; data from DataReportal, Sensor Tower, Merkle, Statista were involved. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Austria
96696
Bangladesh
-1525389445
Belgium
1
China
726175457
Côte d’Ivoire
1
Finland
72
France
374391214
Germany
726175460
Greece
423
India
-568111847
Ireland
173821060
Kenya
173821059
Lithuania
1
Malaysia
1
Nepal
1
Netherlands
1
Pakistan
1
Philippines
1
Poland
-1980910654
Saudi Arabia
-568111852
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
1
South Korea
1
Taiwan
1
Thailand
1
Ukraine
1686723376
United Kingdom
726175456
United States
-568111844
Unknown Country
488437623
Downloads
Austria
1
Brazil
331020239
Chile
1
China
726175461
France
1
Germany
1
India
-568111846
Indonesia
726175464
Iran
1
Ireland
1
Israel
1
Lithuania
29809
Malaysia
230797
Mexico
1
Pakistan
5206
Philippines
1
Romania
1
Russia
416
Singapore
-568111845
South Korea
1
Sweden
230795
Taiwan
488437623
Ukraine
1686723377
United Kingdom
374391219
United States
726175465
Unknown Country
726175450
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Laponohova_mag_rob.pdf | 969.44 kB | Adobe PDF | 354580346 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.