Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87186
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Стратегії зовнішньоекономічної діяльності українських фірм в умовах формування єдиної митної політики ЄС
Authors Пелещенко, Р.О.
ORCID
Keywords бізнес
бизнес
business
економіка
экономика
economy
зовнішньоекономічна діяльність
внешнеэкономическая деятельность
foreign economic activity
експорт
экспорт
export
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87186
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Пелещенко Р. О. Стратегії зовнішньоекономічної діяльності українських фірм в умовах формування єдиної митної політики ЄС : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 051 - економіка / наук. кер. В. В. Сабадаш. Суми : Сумський державний університет, 2021. 52 с.
Abstract Метою дослідження є поглиблений аналіз і розвиток теоретико-практичних аспектів стратегій зовнішньоторговельних зв’язків України в умовах формування єдиної митної політики ЄС. Об’єктом дослідження є зовнішньоекономічні стратегії України і економічних суб’єктів на ринках країн Європейського Союзу (ЄС). Предмет дослідження – економічні відносини, що виникають між економічними суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності в умовах формування єдиної митної політики з ЄС. Для досягнення мети були поставлені і вирішені такі завдання: • дослідження теоретичних засад аналізу ролі зовнішньої торгівлі в економіках відкритого типу; • виявлення механізму регулювання зовнішньої торгівлі України; • аналіз стану та тенденцій розвитку стратегій зовнішньої торгівлі України товарами та виявлення особливостей розвитку зовнішньої торгівлі України послугами; • ідентифікація інноваційно-інформаційної складової зовнішньої торгівлі України; • визначення ключових проблем розвитку зовнішньої торгівлі України в умовах глобальних ризиків; • визначення стратегічних пріоритетів трансформації зовнішньої торгівлі України в контексті збалансованості її розвитку з внутрішнім ринком; • обґрунтування засад інвестиційного забезпечення, інституціонально організаційного та фінансового механізму розвитку зовнішньої торгівлі України; • визначення інтеграційних і регіональних пріоритетів зовнішньоторговельних відносин України; • розкриття значення експорту та імпорту для України за допомогою аналізу. У роботі дістали подальшого розвитку теоретико-практичні аспекти і складові елементи стратегій зовнішньоторговельної діяльності українських компаній на ринку ЄС в умовах конкуренції і формування єдиної митної політики. Дослідження базувалося на загальнонаукових та емпіричних методичних прийомах економічної науки, зокрема:  загальнонаукових методах та прийомах (аналіз, синтез, індукція, дедукція);  економіко-статистичних методах (порівняльного аналізу, групування, факторного аналізу);  економіко-математичних методах (моделювання). У роботі було використано напрацювання сучасних вітчизняних та іноземних вчених у сфері економіки, провідних бізнесменів, маркетологів, експертів і фахівців у сфері зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД). У першому розділі «Теоретико-методологічні засади формування стратегій зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) фірм» досліджено сутність стратегій зовнішньоекономічних відносин України з ЄС. У другому розділі «Економічне обґрунтування доцільності формування єдиної митної політики ЄС і торговельних партнерів» виявлено доцільність формування єдиної митної політики України та ЄС. Третій розділ «Стратегії ЗЕД українських фірм в умовах формування єдиної митної політики ЄС» присвячено докладному аналізу зовнішньоекономічної діяльності України і розвитку стратегій українських компаній на європейському ринку. Із теми дослідження опубліковано статтю (у співавторстві, англ. мов.) у міжнародному науковому журналі «Механізм регулювання економіки» (Україна, категорія Б, поз. 32 у списку використаної літератури): Viktоr V. Sаbаdаsh, Peter J. Stаuvermаnn & Ruslаnа О. Peleshchenkо. Cоmpetitiveness оf Ukrаiniаn Cоmpаnies in Fоreign Mаrkets: New Chаllenges аnd Оppоrtunities. Механізм регулювання економіки. 2019. № 1. С. 79–89. DОI: https://doi.org/10.21272/mer.2019.83.06.
-
The aim of the study is an in-depth analysis and development of theoretical and practical aspects of Ukraine’s foreign trade strategies in the context of the formation of a common EU customs policy. The object of the study is the foreign economic strategies of Ukraine and economic entities in the markets of the European Union (EU). The subject of the research is economic relations that arise between economic entities of foreign economic activity in the conditions of formation of a common customs policy with the EU. To achieve this goal, the following tasks were set and solved: • study of the theoretical foundations of the analysis of the role of foreign trade in open economies; • identification of the mechanism for regulating Ukraine's foreign trade; • analysis of the state and trends in the development of Ukraine's foreign trade strategies for goods and identification of the peculiarities of Ukraine's foreign trade in services; • identification of the innovation and information component of Ukraine's foreign trade; • identification of key problems in the development of Ukraine's foreign trade in the context of global risks; • determination of strategic priorities for the transformation of Ukraine's foreign trade in the context of balancing its development with the domestic market; • substantiation of the principles of investment support, institutional, organizational and financial mechanism of Ukraine's foreign trade development; • determination of integration and regional priorities of Ukraine's foreign trade relations; • disclosure of the importance of exports and imports for Ukraine through analysis. The theoretical and practical aspects and constituent elements of the strategies of foreign trade activities of Ukrainian companies in the EU market in conditions of competition and the formation of a common customs policy were further developed. The study was based on general scientific and empirical methods of economics, in particular:  general scientific methods and techniques (analysis, synthesis, induction, deduction);  economic and statistical methods (comparative analysis, grouping, factor analysis);  economic and mathematical methods (modelling). The work uses the experience of modern domestic and foreign scientists in the field of economics, leading businesspersons, marketers, experts and specialists in the field of foreign economic activity (FEA). In the first section "Theoretical and methodological principles of formation of strategies of foreign economic activity (FEA) of firms" the essence of strategies of foreign economic relations of Ukraine with the EU is investigated. The second section "Economic justification of the feasibility of forming a common customs policy of the EU and trading partners" reveals the feasibility of forming a common customs policy of Ukraine and the EU. The third section "FEA strategies of Ukrainian companies in the formation of a common EU customs policy" is devoted to a detailed analysis of Ukraine's foreign economic activity and the development of strategies of Ukrainian companies in the European market. On the topic of the research, an article was publish (co-authored, in English) in the International Scientific Journal "Mechanism of economic regulation" (Ukraine, category Б, item 32 in the Refences): Viktоr V. Sаbаdаsh, Peter J. Stаuvermаnn & Ruslаnа О. Peleshchenkо. Cоmpetitiveness оf Ukrаiniаn Cоmpаnies in Fоreign Mаrkets: New Chаllenges аnd Оppоrtunities. Механізм регулювання економіки. 2019. № 1. С. 79–89. DОI: https://doi.org/10.21272/mer.2019.83.06.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
880
China China
26444009
Finland Finland
21
France France
1
Germany Germany
594712284
Greece Greece
1
Ireland Ireland
9713358
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Portugal Portugal
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
1189424568
United Kingdom United Kingdom
75730
United States United States
-2015146881
Unknown Country Unknown Country
193338

Downloads

France France
33840
Germany Germany
188344085
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
425
Netherlands Netherlands
49
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1763
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
1189424569
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1189424567
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Peleshchenko_mag_rob.pdf 755.51 kB Adobe PDF -1727737991

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.