Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87203
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sales Management Using Mobile Banking: The Case Study of CRDB Bank Plc Branch in Mbezi Luis
Authors Paradiso, F.G.
ORCID
Keywords просування бізнесу
продвижение бизнеса
вusiness promotion
стратегія аналізу середовища та ситуації
стратегия анализа окружения и ситуации
еnvironment and situation analysis strategy
стратегічні цілі
стратегические цели
strategic goals
просування в соціальних мережах
продвижение в социальных сетях
social media promotion
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87203
Publisher Sumy State University
License Copyright not evaluated
Citation Paradiso F. G. Sales Management Using Mobile Banking: The Case Study of CRDB Bank Plc Branch in Mbezi Luis : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Ю. М. Дерев'янко. Суми : Сумський державний університет, 2021. 43 с.
Abstract Загальна мета цього дослідження полягала в тому, щоб вивчити ефективність мобільного банкінгу щодо збільшення обсягу продажів, на прикладі філії CRDB Bank Plc у місті Мбезі в місті Дар-ес-Салам. Цей дослідник керувався трьома конкретними цілями, які розвиваються на основі загальних цілей, перерахованих нижче. я Для оцінки використання клієнтами послуги мобільного банкінгу. ii. Оцінити вплив послуги мобільного банкінгу на обсяг продажів. iii. Оцінити стратегії, які використовують банки для збільшення продажів за допомогою мобільного банкінгу. Для того, щоб бути обізнаним із зазначеними вище цілями дослідження, було розглянуто різноманітну теоретичну та емпіричну літературу щодо електронного банкінгу в усьому світі. Завдяки теоретичному огляду дослідник зміг ознайомитися з різними ключовими термінами, використаними для загальної мети дослідження, а отже, і з назвою дослідження. Також у дослідника були різні теорії, пов’язані з дослідженням технологічних темпів. Також дослідник переглянув різноманітну літературу, щоб бути обізнаним з історичним фоном електронного банкінгу в усьому світі та різними перевагами/перевагами електронного банкінгу, які включають, але не обмежуючись наступним: i/ Операційні витрати на одиницю послуг нижчі для банку та клієнта. ii/ Це забезпечує зручність для клієнтів, оскільки їм не потрібно відвідувати приміщення банку. iii/ Частота помилок дуже низька. iv/ Клієнт може отримати кошти в будь-який час через банкомат без карткової транзакції. v/ Тембокарди/електронні банківські картки дають можливість Клієнтам отримувати знижки в роздрібних точках і POS. vi/ Клієнт може легко переказувати кошти з одного місця в інше в електронному вигляді. vii/ Банківське обслуговування з дому, Ви можете здійснювати перекази та інші зміни, поки банк не працює. viii/ Ви можете завантажити файл, який містить інформацію про ваш обліковий запис, щоб легко узгодити вашу виписку. ix/ Легко переглядати останні транзакції та контролювати свій обліковий запис. У цьому дослідженні було прийнято проект тематичного дослідження, згідно з яким дослідження проводилося як приклад клієнтів CRDB із Мбезі Луї в Дар-ессалаамсіті. Загалом 40 респондентів було відібрано методом випадкової (зручної) вибірки серед численної кількості відвідувань клієнтів банку CRDB з відділення. У той час як співробітники відповідних філій банку були використані методом цілеспрямованої вибірки, вони були опитані дослідником як представниками управління CRDB Bank. Інструменти збору даних включені; анкетування, інтерв'ю та документальний огляд. Зібрані дані були проаналізовані кількісно та якісно та представлені за допомогою таблиць зведених частот та відсотків, тоді як інші були представлені у вигляді тексту. Результати цього дослідження надають цінну інформацію для CRDB та інших керівників банків як власників продуктів мобільного банкінгу, науковців та будь-яких інших зацікавлених сторін.
The general objective of this study was to examine the effectiveness of mobile banking on increasing sales volume, a case study of CRDB Bank Plc branch of Mbezi in Dar es salaam city. This researcher was guided by three specific objectives develop from general objectives as listed below. i. To assess the customers’ usage of mobile banking service. ii. To assess the impact of mobile banking service on sales volume. iii.To assess the strategies employed by banks to increase the sales through mobile banking. In order to be conversant with the above mentioned reaserch objectives, the variety of theoretical and empirical literatures regarding the electronic banking worldwide were reviewed. Through theoretical review, the researcher was able to be conversant the different key terms used found on the general objective of the research, thus a title of the research. Also, the researcher had different theories related to the study about the technological pace. Also the various number of literature were reviewed by researcher in order to be conversant with the historical background of electronic banking worldwide and various benefits/advantages of electronic banking which includes but not limited to the following: i/ The operating cost per unit services is lower for the bank and customer . ii/ It offers convenience to customers as they are not required to go to the bank's premises. iii/ There is very low incidence of errors. iv/ The customer can obtain funds at any time from ATM ,card less transaction. v/ The tembocards/electronic bank cards enables the Customers to obtain discounts from retail outlets and POS. vi/ The customer can easily transfer the funds from one place to another place electronically. vii/ Banking from home, You can make transfers and other changes while the bank is closed. viii/ You can download a file that holds your account information to easily reconcile your statement. ix/ It is easy to view recent transactions and monitor your account. This study adopted case study design whereby the study was carried out as a case study of CRDB Customers from Mbezi Louis at Dar essalaamcity. A total of 40 respondents were selected using accidental (convenience) sampling technique among the numerous number of walk in customers of CRDB bank from the branch. Whereas the respective branch bank officers purposive sampling technique was used,were interviewed by a researcher as representatives of CRDB Bank Management. Data collection tools included; questionnaires, interview and documentary review. The data collected were analyzed quantitatively and qualitatively and they were presented using tables of summary of frequencies and percentage, whereas others were presented in form of text. The results of this study provide valued information for CRDB and other Bank Managements as product owners of mobile banking, Academicians and any other interested stakeholders.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Bangladesh Bangladesh
459
China China
282757483
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
50
Germany Germany
37306
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
969152784
Ireland Ireland
37309
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Peru Peru
4824902
Portugal Portugal
1
Singapore Singapore
1
Sri Lanka Sri Lanka
223842
Sweden Sweden
1
Tanzania Tanzania
81544129
Ukraine Ukraine
14469753
United Kingdom United Kingdom
4824899
United States United States
565514739
Unknown Country Unknown Country
14469752
Vietnam Vietnam
467

Downloads

China China
1211563
Germany Germany
1937857885
Indonesia Indonesia
111921
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
4946
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
4947
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Tanzania Tanzania
969152784
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
40995904
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
565514740
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Paradiso_mag_rob.pdf 533.43 kB Adobe PDF -780112597

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.