Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87246
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку |
Authors |
Сидоров, Ю.Є.
|
ORCID | |
Keywords |
бізнес бизнес business стартап startup розвиток развитие development просування продвижение promotion |
Type | Masters thesis |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87246 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сидоров Ю. Є. Удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 073 - меджмент / наук. кер. Ю. О. Мазін. Суми : Сумський державний університет, 2021. 53 с. |
Abstract |
Мета кваліфікаційної роботи – удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку.
Основні завдання дослідження:
- проаналізувати теоретичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку;
- проаналізувати методичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку;
- обґрунтування інструментів ефективного просування стартапів з урахуванням міжнародного досвіду.
Об’єкт дослідження – бізнес на ранніх етапах розвитку.
Методи дослідження – аналітичний, компаративний та статистичний методи.
У першому розділі роботи теоретичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку, визначено феномен стартапу як бізнесу на ранніх етапах розвитку, проаналізовано його життєвий цикл та фактори його ефективного просування.
У другому розділі роботи проаналізовано методичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку; проведено компаративний аналіз моделей розвитку бізнесу на ранніх етапах; досліджено міжнародний кейс розвитку стартап-екосистеми.
У третьому розділі роботи обґрунтовано інструменти ефективного просування стартапів з урахуванням міжнародного досвіду; проаналізовано особливості інноваційного розвитку міжнародних стартапів; обґрунтовано необхідність врахування галузевого фактору при формуванні інструментів просуванні бізнесу на ранніх етапах розвитку. The purpose of the qualification work is to improve the tools of business promotion in the early stages of development. The main objectives of the study: - to analyze theoretical approaches to business promotion in the early stages of development; - to analyze methodological approaches to business promotion in the early stages of development; - substantiation of tools for effective promotion of startups taking into account international experience. The object of research is business in the early stages of development. Research methods - analytical, comparative and statistical methods. In the first section of the work theoretical approaches to business promotion in the early stages of development, the phenomenon of startup as a business in the early stages of development is determined, its life cycle and factors of its effective promotion are analyzed. The second section of the work analyzes the methodological approaches to business promotion in the early stages of development; a comparative analysis of business development models in the early stages; the international case of startup ecosystem development is studied. The third section of the paper substantiates the tools for effective promotion of startups, taking into account international experience; features of innovative development of international startups are analyzed; the necessity of taking into account the industry factor in the formation of tools for business promotion in the early stages of development is substantiated. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
Bulgaria
1
China
603284966
Finland
126
Germany
1206569928
Greece
1
Ireland
35365
Lithuania
1
Panama
1
Spain
1
Ukraine
64675834
United Kingdom
148925441
United States
155196708
Unknown Country
13537732
Downloads
China
2628532
Cyprus
1
Czechia
148925442
Denmark
1
Finland
136205
France
148925450
Germany
155196707
Ireland
148925444
Italy
1
Lithuania
603284970
Namibia
1
Netherlands
376105208
Poland
603284963
Portugal
1
Romania
1
Sweden
1
Taiwan
1
Ukraine
155196705
United Kingdom
136210
United States
155196706
Unknown Country
3051
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sydorov_Masters_thesis.pdf | 567.4 kB | Adobe PDF | -1797021695 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.