Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87281
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Virtual internationalisation – how COIL and other models can support cross-border exchange |
Authors |
Krasulia, Alla Viktorivna
Pistor, Petra |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2048-1879 |
Keywords |
інтернаціоналізація интернационализация internationalisation вища освіта высшее образование higher education віртуальний обмін виртуальный обмен virtual exchange міжнародне колаборативне онлайн навчання международное коллаборативное онлайн обучение COIL – collaborative online international learning академічна мобільність академическая мобильность academic mobility |
Type | Book chapter |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87281 |
Publisher | FH Münster |
License | In Copyright |
Citation | Krasulia, A., Pistor, P. Virtual internationalisation – how COIL and other models can support cross-border exchange / The Internationalisation of Higher Education Perspectives from the THEA Ukraine Project and Beyond / Petra Pistor (Ed.). FH Münster, 2021. P. 98-110. https://doi.org/10.25974/fhms-13985 |
Abstract |
Сучасна вища освіта стикається з низкою тенденцій. У цій роботі автори намагалися зосередити увагу на одній з них, а саме: на інтернаціоналізації в Європі та Україні. По-перше, у вступі представлено концепцію віртуальної інтернаціоналізації, окреслено термінологію та класифікацію. Далі представлена особлива форма віртуальної інтернаціоналізації, така як: міжнародне колаборативне онлайн навчання. У наступному параграфі подано огляд історії віртуального обміну у Сумському державному університеті, аналізуються його результати та розкріваються найкращі практики. Нарешті, схарактеризовано потенційні можливості та обмеження інтернаціоналізації університетських програм, а таким чином, викладання та навчання. Современное высшее образование сталкивается с рядом тенденций. В этой работе авторы пытались сосредоточить внимание на одной из них, а именно на интернационализации в Европе и Украине. Во-первых, во введении представлена концепция виртуальной интернационализации, обозначена терминология и классификация. Далее представлена особая форма виртуальной интернационализации, такая как: международное коллаборативное онлайн обучение. В следующем параграфе представлен обзор истории виртуального обмена в Сумском государственном университете, анализируются его результаты и раскрываются лучшие практики. Наконец, охарактеризованы потенциальные возможности и ограничения интернационализации университетских программ, а следовательно, преподавания и обучения. There are many trends that higher education is facing these days. In this paper, the authors attempted to keep the focus on one of them, namely, internationalisation in Europe and Ukraine. Firstly, the introduction presents virtual internationalisation, outlines the terminology and classification. Next, a special form of virtual internationalisation, i.e. COIL, is presented. The following paragraph gives an overview of the history of virtual exchange at Sumy State University, analyses its outcomes, and shares best practices. Finally, it describes the opportunities and limitations of internationalisation of university curricula, and thus, of teaching and learning. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Australia
174
Austria
10514515
Belgium
72052
Brazil
1070930791
Canada
1
China
1705524481
Côte d’Ivoire
1
Ecuador
1
Egypt
31410
Finland
182
France
319523513
Germany
-540217520
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
1071225618
Indonesia
1060757955
Ireland
504998122
Israel
117
Italy
1267102052
Japan
-1749423773
Latvia
160816
Lithuania
1
Luxembourg
1
Morocco
1
Netherlands
122846
Nigeria
1
Norway
587929626
Poland
67707
Portugal
157924
Russia
57524594
Slovenia
1
South Africa
1
Sweden
22798
Switzerland
1070930781
Ukraine
-2064780261
United Arab Emirates
1
United Kingdom
150068059
United States
-424042146
Unknown Country
1506264846
Downloads
Australia
1
Belgium
1
Ecuador
1
Egypt
-424042147
France
-424042148
Germany
-540217522
Hong Kong SAR China
1381354462
India
1940618156
Indonesia
143666
Israel
1
Japan
-424042145
Latvia
35973
Lithuania
1
Luxembourg
1
Morocco
1
Netherlands
1785768909
Poland
108807
Portugal
1175859255
Russia
1
South Africa
114829
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
155095608
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1785768907
United States
-424042145
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Krasulia_higher_education.pdf | 1.37 MB | Adobe PDF | 1693515182 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.