Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87374
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Promoting Female Entrepreneurship in Tourism for Sustainable Development |
Other Titles |
Промоція жіночого підприємництва в туристичній індустрії для забезпечення сталого розвитку |
Authors |
Tovmasyan, G.
|
ORCID | |
Keywords |
туризм жінка підприємництво навички знання Республіка Вірменія tourism female entrepreneurship skills knowledge Republic of Armenia |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87374 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Tovmasyan, G. (2022). Promoting Female Entrepreneurship in Tourism for Sustainable Development. Marketing and Management of Innovations, 1, 18-36. http://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-02 |
Abstract |
У статті висвітлено особливості та проблеми розвитку жіночого підприємництва в туризмі. Жіноче підприємництво є
рушійною силою економічного розвитку, тому політика низки країн спрямована на підтримку та заохочення жіночого
підприємництва та скорочення гендерного розриву. За результатами систематизації наукових джерел з означеної тематики
встановлено, що науковці проявляють значний інтерес до дослідження питань просування жіночого підприємництва, у тому
числі в туристичній індустрії. Визначено, що туризм має суттєве значення для сталого розвитку Республіки Вірменія,
впливаючи на її соціальний, економічний та екологічний розвиток. Однак, результати проведеного дослідження засвідчили,
що при відкритті туристичного бізнесу в Республіці Вірменія, перед жінками постає низка труднощів, зокрема: недостатнє
фінансове забезпечення, відсутність необхідних знань та навичок у сферах менеджменту, маркетингу, організації бізнесу
тощо. Метою статті є визначення ключових компетенцій та потреб, необхідних для ведення сталого підприємництва, а також
підприємницьких навичок жінок у сфері туризму. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) аналіз
наукового доробку з окресленої проблематики; 2) аналіз функціонування туристичної галузі Республіки Вірменія;
3) опрацювання отриманих результатів. З метою визначення релевантних підприємницьких навичок, автором розроблено
анкету, яка складається з 50 питань. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів анкетування 30 жінок,
які ведуть або планують відкрити бізнес у туристичній індустрії. Практичну реалізацію всіх етапів дослідження здійснено з
використанням кількісних та статистичних методів аналізу. Отримані результати дослідження дають підстави стверджувати,
що жінки оцінюють рівень своїх підприємницьких навичок як середній. При цьому переважна кількість опитаних прагне
удосконалити свої навички у веденні бізнесу, маркетингових комунікацій, аналітики, прийняття рішень тощо. Результати
дослідження мають практичне значення і можуть бути основою для формування стратегії розвитку сталого жіночого
підприємництва у туристичній індустрії. The paper presents the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of the development of female entrepreneurship in tourism. Today female entrepreneurs consider being the driving force of economies. Many governments try to promote female engagement in many economies to cover the gender gap. The tourism sphere has a great significance in the economy of the Republic of Armenia. For Armenia, it is crucial to foster female entrepreneurship in tourism that leads to sustainable and equitable development of regions and contributes to social, economic, and environmental development. Today women face many problems for starting a business in tourism in Armenia. The problems are connected with the lack of finance, necessary knowledge, and skills in management, marketing, business organization, etc. The research aims to explore the main competencies and needs of sustainable entrepreneurship and female entrepreneurial skills in the tourism sector. Systematization literary sources and approaches for solving the problem unveiled many studies on promoting female entrepreneurship in tourism. Investigation of the topic in the paper is carried out in the following logical sequence. Firstly, some literature sources were discussed, then the current tourism situation in Armenia was analyzed, and finally, the main results of surveys were presented. The methodological tool of the research was mainly a survey based on a questionnaire, which includes about 50 questions and 45 questions regarding the main skills. The study applied quantitative and statistical methods to analyze the survey results. The survey engaged women who have or plans to start a business in tourism. The results indicate that women have many problems with starting a business. Also, they have difficulties in business development, doing innovations, marketing and attracting tourists, etc. They rate their skills level at a medium-rare, and the majority want to improve their skills for doing business, marketing, communication, analytical, decision-making, and other skills. The results could be the basis on which many steps are taken to promote sustainable female entrepreneurship in tourism. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
1
Australia
1
China
2097289195
Finland
537
France
1
Germany
73831869
Greece
1
India
484
Iran
471
Ireland
15522074
Lithuania
1
Netherlands
570
Philippines
1
Russia
715
Singapore
1
South Africa
590
Sweden
37456
Ukraine
573019540
United Kingdom
241626410
United States
-442441671
Unknown Country
-1162882898
Vietnam
176611
Downloads
Algeria
241626410
Armenia
3778494
Brazil
1
Canada
-1098829686
China
-442441676
Croatia
1
France
-442441674
Germany
31044145
India
998440781
Lithuania
1
Malaysia
176605
Mauritius
1
Morocco
1
Netherlands
716
Norway
1
Pakistan
1
Peru
631527
Philippines
1
Portugal
1
Serbia
155
Singapore
-442441672
South Africa
1
Spain
15522070
Taiwan
31044144
Thailand
277999555
Turkey
1
Ukraine
1718882010
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
-442441672
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tovmasyan_tourism.pdf | 318.07 kB | Adobe PDF | 450550247 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.