Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87385
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Technologically Supported Infusion of 21st century Skills Development within 21 Days |
Authors |
Lebid, Andrii Yevheniiovych
![]() Krasulia, Alla Viktorivna ![]() Sushkova, Olena Mykolaivna ![]() Shevchenko, N.A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9100-0273 http://orcid.org/0000-0003-2048-1879 http://orcid.org/0000-0002-2765-6654 |
Keywords |
освітні технології образовательные технологии educational technology м’які навички мягкие навыки soft skills трансверсальні компетентності трансверсальные компетентности transversal competencies дигітальна (цифрова) педагогіка дигитальная (цифровая) педагогика digital pedagogy дигіталізація освіти дигитализация образования education digitalization навчальне середовище учебная среда learning environment освіта для сталого розвитку (ОСР) образование для устойчивого развития (ОУР) Education for Sustainable Development (ESD) реформа освіти реформа образования education reform академічне управління академическое управление academic governance |
Type | Article |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87385 |
Publisher | Cherkas Global University |
License | In Copyright |
Citation | Lebid, A. Y., Krasulia, A. V., Sushkova, O. M., Shevchenko, N. A. Technologically Supported Infusion of 21st-century Skills Development within 21 Days // European Journal of Contemporary Education. 2021. № 10(4). C. 969-980. DOI: 10.13187/ejced.2021.4.969 |
Abstract |
Метою статті є дослідження механізмів формування та розвитку м’яких навичок з урахуванням провідних технологічних тенденцій та цифровізації вищої освіти. На основі аналізу найкращих світових практик розвитку м’яких навичок, автори статті дійшли висновку, що гнучкі навички є підґрунтям для формування професійних компетенцій. Цей висновок став можливим на основі ретельного теоретичного огляду та результатів анкети-самозвіту. У статті описано застосування прийомів інтенсивного навчання задля формування та розвитку твердих і м’яких навичок студентів протягом 21 дня. Педагогічне дослідження, проведене на кафедрі германської філології факультету іноземної філології та соціальних комунікацій Сумського державного університету, було спрямоване на студентів-філологів 1 курсу бакалаврату та 1 курсу магістратури, які створювали контент за допомогою сучасних технологій відеоблогінгу. За результатами дослідження можемо зробити висновок, що розвиток м’яких навичок значною мірою визначає особисту траєкторію навчання студентів та сприяє удосконаленню професійних компетентностей. Целью статьи является исследование механизмов формирования и развития мягких навыков с учётом ведущих технологических тенденций и цифровизации высшего образования. На основе анализа лучших мировых практик развития мягких навыков авторы статьи пришли к выводу, что гибкие навыки являются основой для формирования профессиональных компетентностей. Этот вывод стал возможным на основе тщательного теоретического обзора и результатов анкеты-самоотчета. В статье описано применение приемов интенсивного обучения для формирования и развития твёрдых и мягких навыков студентов в течение 21 дня. Педагогическое исследование, проведенное на кафедре германской филологии факультета иностранной филологии и социальных коммуникаций Сумского государственного университета, было направлено на студентов-филологов 1 курса бакалавриата и 1 курса магистратуры, которые создавали контент с помощью современных технологий видеоблогинга. По результатам исследования можем сделать вывод, что развитие мягких навыков в значительной степени определяет личную траекторию обучения студентов и способствует совершенствованию профессиональных компетентностей. The article aims to study the mechanisms of formation and development of soft skills, taking into account top technology trends and the digitalization of higher education. Based on the analysis of best world practices in soft skills development, the article’s authors conclude that transferable skills are fundamental to the formation of professional competencies. This conclusion has become possible based on a thorough theoretical review and self-report questionnaire findings. The article describes implementing a 21-day-skill-acquisition teaching technique to form and develop students’ hard and soft skills. The intervention, conducted at the Department of Germanic Philology, Faculty of Foreign Philology and Social Communications, Sumy State University, targeted the 1st-year BA and 1st-year MA Translation Studies students who created their content using modern video blogging technology. The research findings make it possible to conclude that the development of soft skills significantly determines students’ personal trajectory of learning and acquiring professional competencies. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

1

1

1

304206938

1

1446881379

145125

1

1

1

1

1

5923

-149532757

236417734

1

149

1678047158

1

276467249

-1308460070

73002

1

304206948

772

304206940

1

1

1

967

-1100179662

178756

34070

1710543284

169221

1

-1176745398

1

195273526

-1508230061

-1092336432

100505
Downloads

1

1

1

1

77764

1

1

640383392

963804290

202695289

1

1

1

83729

1

775

1

1

1

1678047159

7342887

21544

73304363

1

-1176745397

1446881376

228956571

-1508230060

39562

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lebid_education_digitalization.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | -1738304036 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.