Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87385
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Technologically Supported Infusion of 21st century Skills Development within 21 Days
Authors Lebid, Andrii Yevheniiovych  
Krasulia, Alla Viktorivna  
Sushkova, Olena Mykolaivna  
Shevchenko, N.A.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9100-0273
http://orcid.org/0000-0003-2048-1879
http://orcid.org/0000-0002-2765-6654
Keywords освітні технології
образовательные технологии
educational technology
м’які навички
мягкие навыки
soft skills
трансверсальні компетентності
трансверсальные компетентности
transversal competencies
дигітальна (цифрова) педагогіка
дигитальная (цифровая) педагогика
digital pedagogy
дигіталізація освіти
дигитализация образования
education digitalization
навчальне середовище
учебная среда
learning environment
освіта для сталого розвитку (ОСР)
образование для устойчивого развития (ОУР)
Education for Sustainable Development (ESD)
реформа освіти
реформа образования
education reform
академічне управління
академическое управление
academic governance
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87385
Publisher Cherkas Global University
License In Copyright
Citation Lebid, A. Y., Krasulia, A. V., Sushkova, O. M., Shevchenko, N. A. Technologically Supported Infusion of 21st-century Skills Development within 21 Days // European Journal of Contemporary Education. 2021. № 10(4). C. 969-980. DOI: 10.13187/ejced.2021.4.969
Abstract Метою статті є дослідження механізмів формування та розвитку м’яких навичок з урахуванням провідних технологічних тенденцій та цифровізації вищої освіти. На основі аналізу найкращих світових практик розвитку м’яких навичок, автори статті дійшли висновку, що гнучкі навички є підґрунтям для формування професійних компетенцій. Цей висновок став можливим на основі ретельного теоретичного огляду та результатів анкети-самозвіту. У статті описано застосування прийомів інтенсивного навчання задля формування та розвитку твердих і м’яких навичок студентів протягом 21 дня. Педагогічне дослідження, проведене на кафедрі германської філології факультету іноземної філології та соціальних комунікацій Сумського державного університету, було спрямоване на студентів-філологів 1 курсу бакалаврату та 1 курсу магістратури, які створювали контент за допомогою сучасних технологій відеоблогінгу. За результатами дослідження можемо зробити висновок, що розвиток м’яких навичок значною мірою визначає особисту траєкторію навчання студентів та сприяє удосконаленню професійних компетентностей.
Целью статьи является исследование механизмов формирования и развития мягких навыков с учётом ведущих технологических тенденций и цифровизации высшего образования. На основе анализа лучших мировых практик развития мягких навыков авторы статьи пришли к выводу, что гибкие навыки являются основой для формирования профессиональных компетентностей. Этот вывод стал возможным на основе тщательного теоретического обзора и результатов анкеты-самоотчета. В статье описано применение приемов интенсивного обучения для формирования и развития твёрдых и мягких навыков студентов в течение 21 дня. Педагогическое исследование, проведенное на кафедре германской филологии факультета иностранной филологии и социальных коммуникаций Сумского государственного университета, было направлено на студентов-филологов 1 курса бакалавриата и 1 курса магистратуры, которые создавали контент с помощью современных технологий видеоблогинга. По результатам исследования можем сделать вывод, что развитие мягких навыков в значительной степени определяет личную траекторию обучения студентов и способствует совершенствованию профессиональных компетентностей.
The article aims to study the mechanisms of formation and development of soft skills, taking into account top technology trends and the digitalization of higher education. Based on the analysis of best world practices in soft skills development, the article’s authors conclude that transferable skills are fundamental to the formation of professional competencies. This conclusion has become possible based on a thorough theoretical review and self-report questionnaire findings. The article describes implementing a 21-day-skill-acquisition teaching technique to form and develop students’ hard and soft skills. The intervention, conducted at the Department of Germanic Philology, Faculty of Foreign Philology and Social Communications, Sumy State University, targeted the 1st-year BA and 1st-year MA Translation Studies students who created their content using modern video blogging technology. The research findings make it possible to conclude that the development of soft skills significantly determines students’ personal trajectory of learning and acquiring professional competencies.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
304206938
Canada Canada
1
China China
1446881379
Colombia Colombia
145125
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
5923
France France
-149532757
Germany Germany
236417734
Greece Greece
1
India India
149
Indonesia Indonesia
1678047158
Iran Iran
1
Ireland Ireland
276467249
Japan Japan
-1308460070
Latvia Latvia
73002
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
304206948
Netherlands Netherlands
772
Philippines Philippines
304206940
Portugal Portugal
1
Puerto Rico Puerto Rico
1
Romania Romania
1
Russia Russia
967
South Africa South Africa
-1100179662
Spain Spain
178756
Sweden Sweden
34070
Taiwan Taiwan
1710543284
Thailand Thailand
169221
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1176745398
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
195273526
United States United States
-1508230061
Unknown Country Unknown Country
1988819147
Vietnam Vietnam
100505

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
77764
Colombia Colombia
1
Denmark Denmark
1
Germany Germany
640383392
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
963804290
Indonesia Indonesia
202695289
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Latvia Latvia
83729
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
775
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1678047159
South Korea South Korea
7342887
Spain Spain
21544
Taiwan Taiwan
73304363
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1176745397
United Arab Emirates United Arab Emirates
1446881376
United Kingdom United Kingdom
228956571
United States United States
-1508230060
Unknown Country Unknown Country
39562
Vietnam Vietnam
1
XK XK
1

Files

File Size Format Downloads
Lebid_education_digitalization.pdf 1.03 MB Adobe PDF -1738304036

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.